ایران کسب و کارمردم و اجتماع

قیمت کارتن چطور محاسبه می شود؟

نحوه محاسبه قیمت کارتن چگونه است؟

اولین چیزی که در اینجا نقش بسیار مهمی پیدا می‌کند، ابعاد کارتن است. در واقع ابعاد کارتن نقش مهمی در محاسبه قیمت کارتن دارد. برای این کار باید مساحت کارتن به طور دقیق اندازه‌گیری شود. در نتیجه باید اندازه طول و عرض کارتن به طور دقیق محاسبه شود. اما برای به دست آوردن طول کارتن از یک فرمول دقیق برای محاسبه استفاده می‌شود که این فرمول به شرح ذیل است:

فرمول محاسبه طول کارتن: طول کل کارتن = (طول × ۲) + عرض + عرض + ۴

حالا که در مورد طریقه محاسبه طول کارتن سازی خواندیم،‌ خالی از لطف نیست که در مورد فرمول محاسبه عرض کارتن هم بگوییم. چرا که یک فرمول دیگری برای محاسبه عرض کارتن وجود دارد که عبارت است از: ارتفاع + عرض

اما در مورد محاسبه مقدار  ورق کارتن روش دیگری وجود دارد. چرا که برای محاسبه ورق کارتن باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم. برای این کار هم فرمول دیگری وجود دارد که به شرح زیر است:

فرمول محاسبه هزینه ورق استفاده شده در کارتن:‌ قیمت ورق کارتن = عرض کارتن × طول کارتن × قیمت ورق خام کارتن

تا اینجا در مورد مهم‌ترین فرمول‌های محاسبه قیمت کارتن صحبت کردیم. اما هنوز کار محاسباتی قیمت کارتن به طور کامل تمام نشده و باید هزینه تبدیل هم به این محاسبات اضافه گردد. در واقع هزینه تبدیل به تمام عملیاتی گفته می‌شود که برای چاپ و آماده‌سازی کارتن انجام می‌گیرد. معمولا ۵ تا ۱۵ درصد این هزینه هم به قیمت کارتن اضافه می‌شود و در محاسبه قیمت کارتن این هزینه را هم در نظر می‌گیرند. این روش های محاسبه در همه جای دنیا تقریبا به همین صورت است.

اصول کارتن سازی | دستگاه کارتن سازی

کدام عوامل در قیمت کارتن تاثیرگذار هستند؟

در بالا هم توضیح دادیم که قیمت کاغذ تاثیر بسزایی روی قیمت کارتن می‌گذارد. حتی به نحوه محاسبه قیمت ورق خام کارتن هم به طور کامل اشاره کردیم. شاید ترکیبات متفاوتی که در کاغذ وجود دارد در تولید ورق آن هم تاثیرگذار باشد. چرا که این موضوع می‌تواند قیمت ورق کاغذ را هم تحت تاثیر خود قرار داده و آن را افزایش و یا کاهش بدهد. اما به طور کلی مواردی که روی قیمت‌گذاری کارتن تاثیر بسیار زیاد دارند، عبارتند از:

  • هزینه ارسال
  • نوع کاغذ فلوت
  • هزینه کلیشه
  • نوع کاغذ رویه
  • تعداد رنگ چاپ
  • هزینه قالب
  • نوع کاغذ زیره
  • تیراژ سفارش
  • نوع چاپ

برای سفارش جعبه های کارتنی و بسته بندی با سریع ترین تحویل به این مقاله مراجعه کنید و سفارشات خود را ثبت کنید :

کدام عوامل در قیمت کارتن تاثیرگذار هستند؟

آشنایی با قیمت انواع کارتن

معمولا نوع ورق استفاده شدن در کارتن و یا همان چند لایه بودن آن، برای مثال ۳ لایه یا ۵ لایه بودنش، می‌تواند تاثیر زیادی روی قیمت انواع کارتن داشته باشد. در نتیجه می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که کارت ۵ لایه به دلیل استفاده کردن لایه‌ّهای بیشتر معمولا گران‌تر از کارتن ۳ لایه است.

حتی نوع کاغذ هم می‌تواند در قیمت ورق کارتن و در نتیجه خود کارتن تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال، می‌توان به دو نمونه ورق سه لایه کرافت و فلوت ایرانی و یا تست لاینر و فلوت ایرانی اشاره کرد که جزو گران‌ترین‌های بازار به شمار می‌آیند، چرا که از نوع مرغوب‌تری هستند.

آشنایی بیشتر با قیمت کارتن خام

با توجه به توضیحاتی که تا اینجای کار دادیم، می‌توانیم برای محاسبه قیمت کارتن خام از فرمول‌های بالا استفاده کنیم. این فرمول باید با توجه به جنس کاغذ زیره، کاغذ رویه و نوع فلوت محاسبه گردد. حالا شاید برایتان این سوال پیش بیاید که به طور کلی کارتن چگونه تولید می‌شود.

ممکن است برخی خط تولید ورق سازی نداشته باشند. در نتیجه آن‌ها ورق‌های خام را معمولا از کارخانه‌هایی که در کار ورق‌سازی فعالیت می‌کنند،‌ خریداری کرده و سپس آن‌ها را تبدیل به کارتن می‌کنند. سپس، با تولید کارتن و محصول نهایی آن‌ها را به مشتریانشان می‌فروشند.

اطلاع از قیمت کارتن ساده

در واقع عملیاتی که روی کارتن انجام می‌شود، می‌تواند تاثیر زیادی روی قیمت کارتن ساده داشته باشد. شاید در بازار بسیار از افرادی که در صنعت کارتن‌سازی فعالیت می‌کنند، نام دیگر کارتن ساده یا کارتن معمولی را به نام کارتن آمریکایی بشناسند.

ین نوع کارتن یک فرمت استانداردی برای خودش دارد. چرا که این نوع کارتن‌ها بر اساس یک نوع قالب استاندارد یعنی (۲ طول، ۲ عرض و درب ساده) ساخته می‌شوند. کارتن‌های ساده نسبت به سایر کارتن‌هایی که از قالب دایکاتی ساخته می‌شوند، معمولا دورریز کمتری دارند. حتی قیمت این نوع کارتن‌ها هم معمولا پایین‌تر از سایر محصولات است. در صورتی که راجع به موضوعاتی که تا اینجای کار توضیح دادیم، سوالی داشتید، می‌توانید آن را با کارشناسان ما در میان گذاشته و به پاسخ سوالاتتان برسید.

قیمت کارتن لمینتی به چه شکل است؟

همان‌طور که می‌دانید می‌توان انواع کارتن‌های سینگل،، کارتن سه لایه و… را لمینت کرد. این کار معمولا توسط یک چسب سیلیکات که عرض‌های مختلفی دارد به روش شیت و رول انجام می‌گیرد. ممکن است در برخی بسته‌بندی‌های محصولات مختلف به جای چسب سیلیکات از چسب صحافی و یا چسب سلفون هم برای این کار استفاده شود.

در رابطه با قیمت کارتن لمینتی باید بگوییم که معمولا گران‌تر از سایر محصولات هستند. اگر در زمینه قیمت کارتن لمینتی هم سوالی داشتید، برای استعلام قیمت این محصول می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اطلاع از قیمت کارتن در کارخانه

سایر تمامی محصولاتی که با واسطه‌گری و دلالی زیادی به دست می‌آیند، کارتن هم قیمت ثابتی ندارد. چرا که قیمت کارتن در کارخانه بسیار کمتر از قیمتی است که می‌توان آن را در بازار پیدا کرد. متاسفانه به خاطر واسطه‌های و دلالی زیادی که در این راستا انجام می‌شود، ما شاهد نوسانات قیمت‌ کارتن در بازار هستیم.

ممکن است حتی قیمت یک نوع محصول خاص در مراکز مختلف با تفاوت‌های جزئی همراه باشد که دلیل آن را هم توضیح دادیم. از این روی، بنا به تغییرات و نوسانات مختلف در قیمت‌گذاری کارتن، امکان قرار دادن قیمت‌هایشان در سایت، وجود ندارد. اما برای استعلام قیمت به روز کارتن می‌توانید با ما تماس گرفته و از قیمتشان مطلع گردید.

سولات پرتکرار راجع به قیمت کارتن

قیمت کارتن چگونه محاسبه می‌گردد؟

جهت محاسبه قیمت کارتن و یا ورق استفاده شده در آن، می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

قیمت ورق کارتن = عرض کارتن × طول کارتن × قیمت ورق خام کارتن

هزینه تبدیل کارتن چه معنایی دارد و منظور از آن چیست؟

معمولا به تمام فرایندی که روی کارتن انجام می‌شود، یعنی اعم از چاپ و… هزینه تبدیل گفته می‌شود. این هزنیه معمولا از ۵ تا ۱۵ درصد به کل قیمت کارتن اضافه می‌شود.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت کارتن کدام‌ّها هستند؟

در بالا به عوامل تاثیرگذار روی قیمت کارتن اشاره کردیم، اما می‌توان به مواردی نظیر، تعداد رنگ چاپ، نوع کاغذ رویه، نوع کاغذ زیره، نوع کاغذ فلوت و نوع چاپ اشاره کرد.

روش محاسبه قیمت کارتن خام چگونه است؟

معمولا می‌توان بر اساس فرمولی که در بالا توضیح دادیم قیمت کارتن خام را محاسبه کرد. اما می‌توانید با توجه به جنس کاغذ زیره، جنس کاغذ رویه و همچنین نوع فلوت قیمت کارتن خام ر محاسبه کنید.

دکمه بازگشت به بالا