ایران کسب و کارمردم و اجتماع

دریچه بازدید فاضلاب پلی اتیلن

کاربرد دریچه بازدید

به نقل از مجموعه لوله بازکنی؛ دریچه بازدید به این خاطر که زیاد باز و بسته می شود باید در برابر شکستن مقاوم باشد رسوب نگیرد سبک و ضد ضربه باشد. از جمله مسائلی که در لوله کشی و فاضلاب خانگی با آن روبه رو هستیم گرفتگی لوله ها گرفتن رسوب و کثیف شدن لوله ها می باشد. و نیاز به لوله بازکنی تخصصی می باشد.

به طوری که تمیز کردن و رفع گرفتگی لوله ها کار دشواری است و زمان زیادی باید صرف این کار کرد. برای رفع این مشکل از دریچه بازدید استفاده می شود. این دریچه در سایزهای 63 ، 75، 50، 90 ، 110 ، 125 و 160 میلیمتر ساخته می شود به ویژه اینکه از سایز 160 تا 315 میلیمتر به درخواست مشتری  و به صورت سفارشی در مجموعه های مختلف تولید می شود و در انواع فشار قوی و ضعیف از فشار 4 تا 10 بار تولید می گردند. بکار گیری این دریچه باعث می شود تا بازدید از لوله های فاضلابی به راحتی انجام گیرد و به موقع برای رفع گرفتگی لوله ها اقدام شود.

دستگاه لوله بازکنی | قیمت لوله بازکنی

نصب دریچه

با نصب این دریچه در قسمت زیر سیفون به راحتی می توان لوله ها را چک کرد و بدون باز کردن لوله های اصلی و فرعی و سایر پلی اتیلن، تمیز کردن و رفع انسداد را انجام داد. این محصول بر سر راه لوله های اصلی و فرعی در جاهایی که منتهی به تغییر مسیر می گردد، در سر راه زانوها و سه راهی متصل می شود.

مزایای دریچه بازدید

استفاده از دریچه بازدید پلی اتیلن با سرعت بسیار بالا و بدون نیاز به دستگاه جوش پلی اتیلن انجام می گیرد. به اضافه اینکه اتصالات کوپلی پلی اتیلن در صورت آسیب به راحتی قابل تعویض می باشند. در صورتی که اتصالات جوشی با سرعت کندتری متصل می شوند زیرا احتیاج به گرم کردن و دستگاه های مخصوص دارند.با این وجود اگر از پلی اتیلن طبق استاندارد تولید کننده استفاده شود دچار نشت و سوراخ نمی شود. از مهمترین ویژگی های اتصالات پیچی پلی اتیلن که آنها را اتصالات جوشی جدا می کند، قابلیت استفاده چندین مرتبه ای از آن ها می باشد. به این معنی که می توان این اتصالات را پس از نصب در یک پروژه دوباره جدا کرد و در جای دیگری از آن ها استفاده کرد.

  • مقاوم در برابر شکستگی
  • مقاوم در برابر رسوب گیری
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی اسید و باز
  • وزن سبک
  • هزینه پایین نصب و راه اندازی

خرید دریچه بازدید

دریچه بازدید پلی اتیلن با تمامی مشخصات و ویژگی های که در بالا ذکر شد از نظر قیمت برای مصرف کننده و خرید این محصول به عوامل مختلفی که مهم تر از همه سایز این دریچه است بستگی دارد. شرکت سداب با تکیه بر توان و تجربه داخلی و با استفاده از نیرو های ماهر و متخصص، توانسته یکی از با کیفیت ترین برندهای محصولات داخلی در حوزه باشد. استخرها یکی از گزینه های تفریحی جذاب است که طرفداران خاص خود را دارد. این میزان تحمل فشار لوله و همچنین دما از موضوعاتی است که در پروسه لوله کشی یکی از پرکاربردترین لوازمی که در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد.

در زمان دفع فاضلاب ممکن است در مسیر لوله برخی از مواد زائد و جامدات مسیر عبور آب را مسدود کنند. برای از بین بردن این مشکل، مسیر عبور فاضلاب باید به طور مرتب بررسی شود تا از باز بودن مسیر اطمینان حاصل کنیم. جهت بررسی نمودن مسیر لوله ی فاضلاب از دریچه بازدید لوله پلی اتیلن استفاده می کنند. دریچه های لوله های پلی اتیلن ابزاری هستند که جهت بررسی گرفتگی مسیر لوله های پلی اتیلن نصب می شوند و در سیستم فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد دریچه بازدید لوله پلی اتیلن

همانطور که اشاره نمودیم از دریچه بازدید لوله پلی اتیلن برای بررسی مسیر فاضلاب استفاده می نمایند. این دریچه ها به دلیل باز و بسته شدن به تعداد دفعات زیاد باید از جنس مقاوم باشند و در برابر رسوبات و ضربه مقاوم باشند. این وسیله در عملکرد درست سیستم فاضلاب بسیار حائز اهمیت است، زیرا گرفتگی لوله ها و به طور کلی مسدود شدن سیستم فاضلاب می تواند هزینه و زحمت فراوانی را متوجه افراد کند.

دریچه بازدید لوله پلی اتیلن دارای اندازه ها و ابعاد مختلفی است و در سایز های 63، 75، 50، 90، 110، 125 و 160 میلیمتر ساخته می شود. همچنین این دریچه ها می توانند بر حسب نیاز مشتری و سفارش وی در سایز های بالاتر از 160 ساخته شوند و بعضا سایز برخی از دریچه ها به 315 میلی متر نیز می رسد. دریچه پلی اتیلن بر اساس معیار دیگری نیز دسته بندی می شود که آن معیار فشار قوی و یا ضعیف است و بر این مبنا دریچه ها می توانند دارای فشاری به میزان 4 تا 10 بار باشند. استفاده از این دریچه ها اولا می تواند عمل بررسی و چک نمودن سیستم فاضلاب و لوله های آن را راحت تر نماید و در ثانی می توان با بررسی لوله ها در زمان مناسب اقدامات مورد نیاز را انجام داد.

مراحل نصب دریچه بازدید لوله پلی اتیلن

نصب این دریچه در زیر قسمت سیفون انجام می شود. در هنگام بررسی نمودن وضعیت لوله ها می توان بدون نیاز به باز کردن لوله های اصلی و فرعی و سایر اتصالات پلی اتیلن اقدام به رفع آلودگی و باز کردن لوله ها نمود. محل نصب این نوع دریچه بر سر راه لوله های اصلی و فرعی است و در جاهایی که لوله تغییر مسیر میدهد نصب می شود.

مزایای استفاده از دریچه بازدید لوله پلی اتیلن

یکی از مزایای بسیار قابل توجه این دریچه ها عدم نیاز به دستگاه جوش پلی اتیلن است که می تواند نصب آن را برای تمامی افراد ممکن سازد؛ همچنین در صورتی که این دریچه ها به هر دلیلی دچار آسیب شوند می توان به راحتی آن ها را تعویض نمود. از مزایای دیگری که دریچه بازدید لوله پلی اتیلن در مقایسه با اتصالات جوشی دارد، می توان به عدم نیاز به دستگاه جوش پلی اتیلن اشاره نمود.

اتصالات جوشی برای نصب نیاز به گرم شدن و دستگاه های مخصوص به خود را دارند ولی دریچه پلی اتیلن به این دستگاه ها نیاز ندارد، همچنین علاوه بر آن این دریچه ها در طولانی مدت دچار نشت آب و سوراخ نمی شوند و عمر مفید و طولانی تری در مقایسه با اتصالات جوشی دارند. یکی دیگر از ویژگی های دریچه بازدید لوله پلی اتیلن استفاده از آن به تعداد دفعات بالا است. در صورتی که این دریچه ها آسیب ندیده باشند می توان آن ها را از محلی باز و در جای دیگری استفاده نمود، بدون اینکه مشکلی برای سیستم فاضلاب پیش ایجاد شود.

ویژگی های مهم دریچه بازدید لوله پلی اتیلن

  • مقاومت در برابر شکستگی و ترک خوردگی
  • مقاومت در برابر رسوب گیری
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی و انواع اسید و باز
  • وزن سبک و قابلیت حمل بسیار آسان
  • هزینه پایین نصب و راه اندازی

مقایسه دریچه لوله پلی اتیلن با دریچه چدنی

در گذشته، که اتصالات پلی اتیلن وجود نداشت، جهت بررسی سیستم فاضلاب ناچارا از دریچه های چدنی استفاده می شد. امروزه به دلیل وجود دریچه های پلی اتیلن استفاده از دریچه چدنی منسوخ شده است و دیگر شاهد استفاده از دریچه های چدنی نیستیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم به مقایسه ی دریچه پلی اتیلن با دریچه چدنی بپردازیم تا به خوبی با مزایای دریچه های پلی اتیلن آشنا شوید.

  • دریچه های چدنی در مقایسه با دریچه پلی اتیلن مقاومت کمتری در برابر شکستن، زنگ زدن در مجاورت رطوبت و آب دارند. همچنین دریچه های چدنی حمل و نقل سخت تری در مقایسه با نوع پلی اتیلن دارند. این دریچه ها به دلیل ساخته شدن از فلز و قابل بازیافت بودن و بازگشت به چرخه ی تولید سایر محصولات، به راحتی مورد سرقت قرار می گیرند. حال آن که دریچه های پلی اتیلن قیمت پایین تری در مقایسه با دریچه های چدنی دارند و احتمال سرقت آنها وجود ندارد. همچنین در این دریچه ها احتمال نشت آب و شکستگی دریچه بسیار پایین تر از نوع چدنی است.
  • از مزایای دیگر دریچه پلی اتیلن می توان به مقاومت بالای آن در برابر ترکیبات آلی و مواد اسیدی از جمله سولفید هیدروژن اشاره نمود. این ماده در فاضلاب ها به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد خوردگی در دریچه ها محسوب می شود، در صورتی که از دریچه های پلی اتیلن استفاده شود دیگر مشکلی از جهت خوردگی دریچه وجود نخواهد داشت. دریچه های بتنی و چدنی در مقابل این ماده مقاومت قابل قبولی از خود ارائه نمی دهند و بسیار زود دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند. این نوع دریچه ها برای تمامی شبکه های فاضلابی از جمله فاضلاب های مسکونی، برج ها، بیمارستان ها، کارخانه ها و آزمایشگاه ها قابل استفاده هستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا در خصوص دریچه بازدید لوله پلی اتیلن و کاربرد های آن و مزایای آن نسبت به انواع دیگر دریچه ها صحبت کنیم. این دریچه با تمامی استانداردهای موجود همخوانی دارد و به راحتی می توان از آنها استفاده نمود. امیدواریم این مطالب برایتان سودمند واقع شود و شما را در انتخاب دریچه مناسب جهت سیستم فاضلاب و بررسی عملکرد آن یاری دهد.

منبع مقاله:

لوله بازکنی سعادت آباد

دکمه بازگشت به بالا