پروژه‌ای که با دخالت امریکا استحاله شد/جلوگیری از هدر رفت۲۳۰۰میلیاردی بیت‌المال با ماهواره

طبق این مطالعه 34 مورد از 43 بلایای طبیعی در کشور اتفاق می افتد که ایران از نظر بلایای طبیعی و خطرات زلزله در رتبه یازدهم جهان قرار دارد و طبق زمین لرزه ها و طبق تحقیقات محققان ، آسیا و دریا همیشه در معرض خطر هستند سیل و زلزله ، که در آن فن آوری های فضایی به طور گسترده ای برای پیش بینی خطرات و ارائه اطلاعات به موقع استفاده می شود ، به طور دقیق و یکی از مهمترین ابزارها برای ارزیابی خطر بلایا هستند.

به گزارش اخبار ایران من ، شورش ، طوفان ، رعد و برق ، زمین لرزه ، قحطی ، سیل ، طوفان ، تگرگ ، امواج گرمسیری ، طوفان ، کوه ، کوه ، گل ، طوفان ، طوفان ، سونامی ، خشکسالی ، آتش سوزی و نامه هایی که برای ما شناخته شده است. زیرا به گفته دکتر علیرضا شهیدی ، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ، کشور در آستانه یک فاجعه جهانی است ، به طوری که از 43 فاجعه جهانی ، 34 فاجعه طبیعی در ایران رخ می دهد و این بلایا کل کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

وی اضافه می کند که 83 میلیون نفر در کشور در معرض خطر بلایای طبیعی هستند و 705 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور برای موارد اضطراری هزینه می شود.

مطالعات بین المللی نشان می دهد که بلایای طبیعی ، مانند سیل ، طوفان و آتش سوزی ، میلیون ها نفر را در سراسر جهان آواره کرده است ، که بیش از 20 میلیون نفر در سال را تحت تأثیر قرار می دهد ، معادل یکی از این موارد.

دکتر. مرتضی براری ، رئیس آژانس فضایی ایران نیز تأکید می کند که ایران از نظر بلایای طبیعی و مصنوعی در جهان یازدهم و از نظر خشکسالی در رده 22 و از نظر زلزله در بالای جدول جهانی قرار دارد. .

علاوه بر این ، 23 استان کشور در این پدیده مشارکت دارند که علاوه بر این که تحت تأثیر فضای داخلی غبارآلود نیز از منطقه قرار می گیرند. مناطق گرد و غبار مناطقی از این کشور طبق اطلس گرد و غبار ملی و استانی 2016 عبارتند از:

خط نام منطقه
1 آذربایجان شرقی
۲ آذربایجان غربی
3 اصفهان
4 محصولات
5 ایلام
6 محصولات
7 تهران
8 خراسان جنوبی
9 خراسان رضوی
10 خراسان شمالی
۱۱ خوزستان
۱۲ سمنان
13 سیستان و بلوچستان
14 فارس
15 قزوین
16 قم
۱۷ کرمان
18 در وسط
19 هرمزگان
20 یزد

خاک گرم منطقه در نقشه زیر نشان داده شده است:

در مقیاس جهانی به شرح زیر است:

امروزه بسیاری از کشورها در سراسر جهان از فن آوری پیشرفته برای تعیین خطرات بلایای طبیعی و ارائه هشدارهای به موقع از جمله تغییر اقلیم استفاده می کنند. در این منطقه ، در مراحل پردازش و نظارت بر تصاویر ماهواره ای ، آتش سوزی جنگل ها و یخچال های طبیعی ، وجود سیل ، تخلیه آب های زیرزمینی ، آلودگی هوا ، دمای آب های سطحی و دریا ، رطوبت خاک ، خشکسالی ، فوران آفات ، کشاورزی ، سدها ذوب می شوند و اینجاست سنگی که توسط آژانس فضایی ایجاد شده است ، برای ارزیابی برخی از خطرات ناشی از استفاده از فناوری فضایی در کشور ، به طوری که در سال 1998 ، حدود 20 گزارش از خطرات زیست محیطی بر اساس تخصص آب و هوا تهیه شده و به سازمان های مربوطه مانند آژانس مدیریت بحران ، سازمان محیط زیست ، فرمانداران و فرمانداران مستقر شدند که با بررسی تصاویر ماهواره ای از سیل در آوریل 1998 و جلوگیری از از دست دادن 2300 میلیارد دلار درآمد ، تأیید شدند.

تاکنون طبق گفته دکتر یاسر ابراهیمیان ، رئیس تیم ژئوماتیک ستاد حمل و نقل پیشرفته ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، با بیان اینکه از همان مقدار فناوری در کشور برای مقابله با مشکلات استفاده نمی شود ، گفت: سال گذشته جلسه ای با نمایندگان دیگران ما مسلح بودیم ، از فناوری موجود در این دنیا بی خبر بودیم ، بعلاوه ، قانون مدیریت بحران که سال گذشته در پارلمان اسلامی تصویب شد ، نقشی در توسعه راه حل های جغرافیایی ، هندسی و فناوری ندارد.

توسعه فناوری هوافضا در شرایط بحرانی

در مصاحبه ای با اخبار ایران من ، دکتر نعمت حسنی ، استادیار ، دانشکده مهندسی عمران ، آب و محیط زیست ، گروه سازه ها و زلزله ، و رئیس دانشکده آب و محیط زیست پردیس مهندسی شهید عباسپور ، دانشگاه شهید بهشتی وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه بلایای طبیعی و بلایای طبیعی کشور را ویران کرده است ، گفت: آمارها نشان می دهد که در منطقه آسیا و اقیانوسیه با 80٪ و 90٪ بلایای طبیعی میزان بالایی از بلایای طبیعی و مصنوعی ساخته شده است. و 80 تا 90 درصد از بلایا ، زیستگاه ها در آسیا و اقیانوسیه است ، به لطف جمعیت زیاد در این مناطق.

وی گفت: “ایران نیز یک حزب است.” وی افزود: “به طور كلی آسیا و اقیانوس آرام بیشترین آسیب را به این دو” سیل “و” زمین لرزه “وارد كرده اند ، اما ایران به دلیل بارندگی كم بیش از سیل تحت تأثیر زمین لرزه است.”

حسنی میانگین بارندگی کشور را حدود 200 تا 220 میلی متر ذکر کرد و افزود: سیل بزرگترین خطر در کشورهایی مانند ژاپن ، چین و هند است در حالی که در کشورهایی مانند ژاپن ، فیلیپین ، بنگلادش شدیدترین طوفان در جایگاه سوم قرار دارد. “، فقط مناطق سیستان و بلوچستان و همچنین خلیج فارس و ساحل دریاچه عمان بیشترین آسیب را دیده اند.

وی که متخصص زلزله و معماری است ، بر دلیل آن تأکید می کند زمین لرزه یک فاجعه بزرگ است که زمین را تهدید می کند ، وی افزود: مهمترین کمبودهای کشور در پرداختن به پیچیدگیها و خطرات محیط زیست “طبیعت انسانی” است. به این ترتیب ، توسعه در جهان ارتباط تنگاتنگی با دو گروه “فرهنگی” و “مدیریتی” دارد و کشور ، تیم مدیریت بلایای طبیعی ، فرهنگ ضعیف امنیتی و حرفه ای را تجربه می کند.

وی افزود: ما به عنوان یک فرهنگ قادر به ایجاد فرهنگ ایمنی در نوزادان نبوده ایم و ضعف فرهنگ امنیت نیز به طبقه بالاتر نفوذ کرده است ، به طوری که ناآگاهی از وضعیت امنیتی در اداره کشور دریچه ای را باز کرده است که یکی از بزرگترین نقاط ضعف جهان در مدیریت مشکلات است.

استادیار دانشگاه شهید بهشتی آنها را “ناظر تمام وقت” به عنوان یکی از ضعیف ترین موضوعات کشور می داند و موارد زیر را توضیح می دهد: مدیریت مشکلات کشور یک کشور ثروتمند نباید یکسان و تدریجی باشد. در عوض ، ناظران باید براساس مدیریت ریسک و همچنین مفروضات و مبانی ریسک باشند.

وی همچنین به عدم “مدیریت ریسک و مدیریت ریسک” اشاره کرد ، که در فعالیت های مختلف زیست محیطی مانند سایر نقاط ضعف در مدیریت مشکل مشهود است.

این محقق فناوری فضایی را به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه در جهان معرفی و یادآور شد: اگرچه این فناوری تأثیر بسزایی در پیچیدگی و مدیریت اضطراری دارد اما قبل و بعد از آن می توان از بلایای طبیعی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز به فناوری فضایی ، سازمان ملل همچنین استفاده از ICST یا فناوری ارتباطات فضایی ارتباطات اطلاعاتی را در برنامه های خود گنجانده است.

شغلی که تغییر کرد

حسنی بر اساس استفاده از فن آوری های فضایی در مدیریت مخاطرات زیست محیطی گفت: در سال 1998 ، ایران با کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (SCOP) در مورد تأسیس مرکز منطقه ای مدیریت فاجعه در آسیا و اقیانوسیه ما ارائه دادیم که توسط کمیته تأیید شده است ، اما با تغییراتی که ایالات متحده و حامیان آن در این زمینه ایجاد کرده اند ، این پروژه با تدریس و برگزاری یک کنفرانس به مکانی برای ایجاد انگیزه در افراد تبدیل شده است که دفتر آنها با نام “اپیدم” شناخته می شود “در تهران.

مدیر دانشکده آب و محیط زیست پردیس مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی گفت: سالانه پلمپ نمی شود.

حسنی بنیان مدیریت ریسک زیست محیطی در منطقه را تخصص فضا و فناوری ماهواره دانست و گفت: در این بین باید هشدارهای مهمی برای پردازش ، تحلیل و تجزیه و تحلیل اطلاعات به کشورها داده شود ، اما متأسفانه با نتایج ، این سیستم به یک کار جزئی و جزئی تبدیل شده است و امروز این مرکز تحت نظارت اپیدم سازمان ملل در تهران فعالیت می کند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه فناوری های فضایی در خط مقدم مدیریت جهانی بلایا قرار دارند ، گفت: کارکرد اصلی این فناوری استفاده از ماهواره است که طبق کار آنها ، اطلاعات لازم را برای رصد خطرات طبیعی از طریق فرورفتگی ها دریافت می کنند.

محقق دانشگاه شهید بهشتی همچنین با اشاره به اینکه عکاسی یکی از ابزارهای حوزه مدیریت محیط زیست است ، گفت: این فناوری به کشورها قدرت می دهد تا خطرات را پیش بینی کرده و با دقت بیشتری هشدارهای مناسب را ارائه دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا