مردم و اجتماعایران کسب و کار

نماشویی ترموود و نماهای چوبی چگونه است؟

قیمت نماشویی در تهران و سایر شهرها چقدر است؟

نماشویی این روزها دیگر یک کار لوکس و اضافه نیست. با خدمات نماشویی شامل نماشویی ساختمان با طناب (راپل) و واترجت نه تنها ظاهر ساختمان درخشان و پاکیزه می‌شود، بلکه روی افرادی که به ساختمان رفت‌وآمد دارند و حتی رهگذران تاثیر بسزایی می‌گذارد. اگر از آخرین بار که نماشویی ساختمان یا نماشویی شیشه را انجام داده‌اید چندسالی می‌گذرد، وقت آن است که دوباره دست به کار شوید.

تمیز کردن و شستشوی نمای ساختمان چندسال پس از ساخت آن ضروری می‌شود. اگر خدمات نماشویی و سنگسابی ساختمان را به شرکت‌های فعال در این حوزه بسپارید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. اما کار شستشوی نما را به کدام یک از این شرکت‌ها بسپاریم؟ کدام شرکت نماشویی ساختمان معتبر است؟ قیمت نماشویی در تهران و سایر شهرها چقدر است؟

می‌دانیم که اینها سوالات شما نیز است. در ادامه ضمن بررسی قیمت نماشویی در تهران، موضوعات پیرامون خدمات نماشویی شیشه و ساختمان، و نحوه دریافت قیمت و ثبت سفارش نماشویی در «کفسابی ایران» را توضیح می‌دهیم.

سریع‌ترین راهی که با آن می‌توانید قیمت نماشویی در تهران یا شهری که ساکن آن هستید را پیدا کنید، ثبت درخواست‌تان برای نماشویی ساختمان در اپلیکیشن و یا وب‌سایت «کفسابی ایران» است. پس از ثبت درخواست‌تان، به فاصله چند دقیقه چندین متخصص نماشویی با طناب یا کلایمر و داربست به شما پیشنهاد قیمت می‌دهند.

به همین راحتی می‌توانید قیمت نماشویی در تهران و شهرهای دیگر را از متخصصان، بدون پرداخت هزینه و بدون نهایی کردن سفارش‌تان، دریافت کنید. برای ،  و  نیز می‌توانید به رایگان قیمت بگیرید، و نیروی نظافتچی مدنظرتان را انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت نماشویی ساختمان

قیمت نماشویی در تهران با قیمت نماشویی در شهرستان متفاوت است. برای درک بهتر، در ادامه فاکتورهای موثر بر قیمت نماشویی ساختمان و خدمات نماشویی شیشه را آورده‌ایم:

روش نماشویی ساختمان

شستشوی نما را به دو روش کلی می‌توان انجام داد، نماشویی با طناب یا با کلایمر و داربست. به دلیل چالش‌ها و خطراتی که در روش نماشویی با طناب وجود دارد، قیمت نماشویی ساختمان به این روش اصولا در مقایسه با روش دیگر بیشتر است. علاوه بر این، نوع واترجتی که در روند کفسابی ساختمان در تهران، شیراز، کرج و … استفاده می‌شود (واترجت آب گرم، آب سرد، بنزینی و غیره) نیز بر قیمت نماشویی ساختمان تاثیر می‌گذارد.

لوازم و مواد نماشویی

در نماشویی شیشه یا خود ساختمان، نوع موارد مورد استفاده نیز می‌تواند بر قیمت نماشویی ساختمان تاثیر بگذارد، البته در صورتی که شرکت مدنظر سرویس‌ها گوناگون با کیفیت مختلف را ارائه دهد. به طور غیر مستقیم، میزان کثیفی ساختمان نیز هزینه نماشویی شیشه و ساختمان را افزایش می‌دهد. در نماشویی با طناب یا همان راپل، هزینه وسایل استفاده شده شامل پیچ و رولپلاک نیز به فاکتور نهایی افزوده می‌شود.

نوع نما، ابعاد و طبقات ساختمان

لازم به ذکر نیست که هر چه تعداد طبقات ساختمان شما و ابعاد آن بیشتر باشد، قیمت نماشویی و کفسابی در کرج و سایر شهرها نیز بیشتر خواهد شد. این مسئاه هم حجم کار متخصص نماشویی ساختمان را بالا می‌برد، و هم میزان استفاده از مواد نماشویی را. البته جنس نما نیز بر قیمت نماشویی ساختمان بی‌تاثیر نیست.

از جمله محبوب‌ترین خدمات نماشویی در تهران و سایر شهرها که هم‌اکنون می‌توانید درخواست‌تان را برای آنها ثبت کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نماشویی با طناب یا همان راپل
  • نماشویی سندبلاست و ماشویی شیشه
  • نماشویی سنگ ساختمان سنتی به صورت و یا نماشویی واترجت
  • شستشوی نمای تالارهای پذیرایی هتل‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های تجاری و …
  • ثبت سفارش و تخمین قیمت نماشویی در تهران و شهرهای دیگر به صورت رایگان
  • رفع دوده، لکه و جرم و زنگ آب از سطح نما با کمک نماشویی با طناب (راپل) یا کلایمر
  • کسب رضایت از خدمات نماشویی ساختمان و شیشه با کمک از زبده‌ترین شرکت‌های فعال در بازار
  • افزایش زیبایی و درخشندگی سطح نمای ساختمان با استفاده از خدمات نماشویی در تهران و شهر شما

روش‌های مختلف نماشویی

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، نماشویی ساختمان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ از جمله نماشویی بدون داربست با طناب/راپل و نماشویی با داربست. شستشوی نما با داربست در مقایسه با نماشویی با طناب امنیت بالاتر و خطر کمتری دارد. البته این روش برای ساختمان‌هایی قابل اجراست که ارتفاع‌شان خیلی بلند نیست.

نماشویی با طناب یا راپل (بدون داربست)

در ساختمان‌های مرتفع برای سهولت کار، نماشویی با طناب یا نماشویی با راپل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. هم چنین برای نماشویی ساختمان‌هایی که امکان زدن داربست وجود ندارد، شستشوی نمای ساختمان با طناب هم انجام می‌شود. به شخصی که نماشویی با راپل را انجام می‌دهد، راپل کار می‌گویند.

این روش چالش‌ها و مهم‌تر از آن ریسک‌های خود را دارد. به همین دلیل، شخص راپل کار هنگام نماشویی شیشه حتما باید از طناب ایمنی، کمربند محافظ و کمربند ابزار استفاده کند. هرگونه سهل‌انگاری در حین نماشویی به این روش خسارات جانی در پی دارد. البته شرکت‌ها حرفه‌ای تمام این موارد را هنگام ارائه خدمات رعایت می‌کنند.

نماشویی با داربست

نماشویی سنتی یا همان نماشویی با داربست به روشی گفته می‌شود که برای نماشویی ساختمان از ابزار آلات پیشرفته استفاده نمی‌شود. اما کیفیت و دقت نماشویی در تهران و هر شهر دیگری با داربست بیشتر است. بعد از اینکه مشخص شد نماشویی با داربست برای شما مناسب‌تر است با بدون داربست، شرکت دستگاه و مواد نماشویی متناسب با نوع و جنس نما را مشخص کرده، و کار را شروع می‌کند.

شستشوی نمای ساختمان با واترجت

شرکت‌های فعال در زمینه شستشوی نما، بیش از هر چیز از دستگاه‌های واتر جت استفاده می‌کنند. دستگاه واتر بلاست یکی از دستگاه‌های تامین‌کننده فشار و بار برای شستشوی نماست. این دستگاه که مدل‌های مختلفی دارد، می‌تواند آب و سایر مواد نماشویی ساینده و شوینده را با قدرت و فشار بالا روی سطح پخش کند و آن را پاکسازی کند.

برای نماشویی با راپل از واترجت برای شستشوی گردوغبار استفاده می‌شود، که برای نماهای آجری و سنگی و سیمانی بسیار رایج است. البته بسته به نوع نما، ممکن است از وسایل دیگری نیز استفاده شود. مثل نمای کامپوزیتی که برای شستشوی آن از اسفنج و تی لاستیکی هم استفاده می‌شود.

انواع ابزار نماشویی واترجت

انواع دستگاه واترجت که در نماشویی با راپل استفاده‌ می‌شود: واترجت آب گرم، واترجت آب سرد، واترجت برقی، واترجت موتور بنزینی و واترجت مرکزی.

علل ضرورت شستشوی نما ساختمان

در پاسخ به سوال اینکه چرا باید نمای یک ساختمان را شست، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد مسأله‌ زیبایی ساختمان است. به هر حال یک ساختمان تمیز نسبت به ساختمانی کثیف ظاهر زیباتری دارد. ساختمان‌های تمیز در نظر عموم مردم جلوه‌ مهمان‌نوازانه‌تری دارند و در کل جذاب‌ترند. ساختمان‌ها هم به نوعی مثل انسان‌ها هستند. اگر به ظاهرشان برسید روی بقیه اثرگذاری بیشتری دارند.

اما بعد از زیبایی که واضح‌ترین و اصلی‌ترین دلیل نیاز به نماشویی ساختمان است، دومین دلیل برای این کار نیازهای تعمیر و نگهداری ساختمان است. اگر نمای ساختمان پوشیده از دوده، چرک و چیزهای دیگر باشد نمی‌توان لایه‌های زیرین نما را درست دید، در نتیجه به موقع متوجه نخواهید شد که کدام قسمت نما در حال تخریب است. پس نمی‌توانید پیش از وقوع فاجعه نما را تعمیر کنید.

 

با شستشوی نما به راحتی می‌توان خرابی‌های احتمالی زیر آلودگی‌ها را دید و قبل از اینکه شرایطشان بدتر شود به آن‌ها رسیدگی کرد.

سومین دلیل برای شستن نمای ساختمان حذف آلودگی‌های مخرب است. اکسیدهای گوگرد، نیتروژن و سایر آلودگی‌های باران‌های اسیدی می‌توانند به نمای ساختمان صدمه وارد کرده یا روند فرسایش آن را تسریع کنند.

البته به این نکته باید توجه کرد که نیاز نیست به نمای همه‌ی ساختمان‌ها به یک اندازه رسیدگی کرد. نمای بعضی ساختمان‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و بعضی دیگر اهمیت تمیز نگه‌داشتن نمایشان کمتر است.

از عواملی که روی سطح مراقبت موردنیاز نما اثرگذارند می‌توان به موقعیت ساختمان، کاربری‌ آن، موقعیت جغرافیایی‌اش و وضعیت آب و هوایی منطقه اشاره کرد. بنابراین با در نظر گرفتن تمام این عوامل می‌توانید تصمیم بگیرید که ساختمان شما به چه شستشویی نیاز دارد.

چه عواملی در شستشوی نمای ساختمان موثرند؟

قبل از تصمیم‌گیری برای شستن نمای ساختمان حتما کارآیی آن را در نظر بگیرید. نمای ساختمان‌های تجاری، مغازه‌ها و مراکز فروش نسبت به خانه‌های مسکونی بیشتر به شستشو نیاز دارند. منطقه‌ای که ساختمان در آن قرار گرفته نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا ساختمانی در شهر تهران که آلودگی در آن بیداد می‌کند نسبت به ساختمانی در یک شهر کوچک که هوای نسبتا پاکی دارد، دفعات بیشتری نیاز به شستشو پیدا می‌کند.

ضمن اینکه معمولا کثیفی ساختمان‌های کلان‌شهرها بسیار شدیدتر از ساختمان‌های شهرهای کوچک است و به همین دلیل برای این ساختمان‌ها به روش‌های شستشوی پیشرفته‌تری نیاز دارید. مثلا ممکن است نمای ساختمانی در یکی از شهرهای کوچک شمال تنها با آب به خوبی پاک شود، اما برای تمیز کردن آلودگی‌ها از نمای ساختمانی در تهران نیاز باشد که به روش‌های شیمیایی متوسل شوید.

زمانی که تصمیم به شستن نمای ساختمان را گرفتید به این نکته توجه کنید که شاید فقط لازم باشد بخشی از نما را بشویید. مثلا آن بخشی که از پیاده‌روی جلوی خانه دیده می‌شود. هیچ‌‌کس از پایین تا بالای نمای ساختمان‌های مرتفع و آسمان‌خراش‌ها را نمی‌شوید. در این ساختمان‌ها معمولا حداکثر نما را تا طبقه‌ی ششم می‌شویند. یعنی همان بخشی که رهگذران می‌توانند ببینند.

میزان رطوبت منطقه نیز می‌تواند بر دفعات موردنیاز برای شستشوی نما موثر باشد. در واقع رطوبت اصلی‌ترین دلیل فرسایش ساختمان‌هاست. ترکیب رطوبت و گازهای موجود در هوا یا نمک‌های محلول در آب که در باران‌های اسیدی یافت می‌شوند روند فرسایش نمای ساختمان را سرعت می‌بخشد.

وقتی که نمک‌ها در آب حل می‌شوند از لای ترک‌های ریز تا اعماق لایه‌های زیرین نما نفوذ می‌کنند. بعد از تبخیر آب بلورهای نمک بر جای می‌مانند و از داخل به نما فشار وارد می‌کنند. همین فشار عمر مفید نما را کاهش می‌دهد.

اما با شستشوی مرتب نما این نمک‌ها از ترک‌ها به بیرون رانده می‌شوند و عملا عمر نما افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل در مناطقی که میزان رطوبت هوا بالاست، نیاز بیشتری به شستشوی نما احساس می‌شود.

 

ساختمان‌های کلان‌شهرها به خاطر آلودگی بیشتر هوا و همچنین بیشتر بودن باران‌های اسیدی نیاز فزاینده‌ای به شستشوی نما دارند.

برای شستن نمای ساختمان روش‌های مختلفی وجود دارد، اما هر کدامشان برای شرایط خاصی مناسب است. اگر روش را به درستی انتخاب نکنید ممکن است عملیات شستشو به جای تمیز کردن ظاهر ساختمان به آن آسیبی جدی بزند. مثلا یک نمای سنگی را نمی‌توان به همان صورتی شست که نمای آجری را می‌شویند.

از طرفی نوع آلودگی نیز بر انتخاب روش شستشو موثر است. مثلا روش شستشوی نمای ساختمانی که دوده گرفته با نمایی که لکه‌های کثیف روغنی روی آن نشسته تفاوت دارد.

اما به عنوان یک قانون کلی به خاطر داشته باشید که همیشه باید ملایم‌ترین روش را برای شستشو انتخاب کنید و اگر خواستید سراغ روش‌های قدرتمندتر بروید، خیلی دقت به خرج دهید.

برای شستشوی نما سه روش کلی وجود دارد: شستشو به کمک آب، شستشو به کمک مواد شیمیایی و شستشو با تراشیدن. روش شستشو با تراشیدن به کمک ماسه یا سنگ‌سابی چندان توصیه نمی‌شود زیرا در این روش‌ علاوه بر اینکه دوده و چرک و کثیفی از نما زدوده می‌شود، مقداری از سطح آن نیز سابیده می‌شود که نوعی آسیب به حساب می‌آید. بنابراین جز در موارد خیلی ضروری نباید سراغ این روش‌ رفت.

روش‌های شستشو با آب و شستشو با مواد شیمیایی هر دو مناسب و امن‌اند، اما هر کدام را روی مصالح خاصی می‌توان استفاده کرد.

 

سه روش برای شستشوی نما وجود دارد: شستشو به کمک آب، شستشو به کمک مواد شیمیایی و شستشو با تراشیدن. روش آخر جز در موارد ضروری توصیه نمی‌شود.

نماشویی انواع ساختمان به کمک آب

شستشو به کمک آب به سه طریق انجام می‌شود: با فشار آب، با خیساندن و با بخار آب. شستشو با آب کم‌خطرترین روش برای شستشوی نماست و برای شروع کار بهترین انتخاب است. به خصوص اگر نمای ساختمانتان با گرد و خاک و دوده‌های معمول آلوده شده است.

رایج‌ترین روش بین این روش‌های سه‌گانه، شستشو با فشار آب است. در این روش آب با فشار کم تا متوسط (بین 100 تا 400 psi) به نمای ساختمان پاشیده می‌شود. (برای اینکه از این میزان فشار ذهنیتی داشته باشید شلنگ آبیاری باغ را در نظر بگیرید.

میزان فشار آب در این شلنگ‌ها حدود 60 psi است.) در این روش ابتدا فشار آب کم است و به مرور زیاد می‌شود و در کنار آن اگر نیاز باشد از سنباده‌های سیمی یا مویی نیز استفاده می‌شود.

 

شستشو به کمک آب کم‌خطرترین روش شستشوی نماست.

گاهی اوقات برای پاک کردن لکه‌های چربی به آب مواد شوینده‌ی ارگانیک غیر یونی نیز اضافه می‌شود. نباید در این شرایط از صابون یا مواد شوینده خانگی استفاده کرد چون نما را لک می‌کنند.

در روش شستشو با خیساندن برای مدتی طولانی نمای ساختمان را مرطوب نگه می‌دارند تا دوده‌های سنگین چسبیده به نما یا کبره‌های روی آن شل شوند. معمولا این روش برای قسمت‌هایی از نما استفاده می‌شود که در معرض بارش باران قرار ندارند.

روش شستشو با خیساندن به خاطر ماهیت و مراحل مختلف و طولانی‌اش ممکن است چندین هفته زمان ببرد. اما به خاطر اینکه روشی بسیار ملایم است برای ساختمان‌های قدیمی و تاریخی کارآیی دارد.

روش شستشو با فشار آب چندان متداول نیست، اما برای تمیز کردن نمای ساختمان از گیاهانی مانند پیچک به خوبی جواب می‌دهد. این روش برای سنگ‌هایی که نسبت به اسیدهای مورد استفاده در روش‌های شیمیایی حساس‌اند نیز روش مناسبی به شمار می‌آید.

نماشویی انواع ساختمان با مواد شیمیایی

شوینده‌های شیمیایی برای از بین بردن دوده و گرد و خاک بسیار مناسب‌اند، اما بر خلاف روش‌های آبی می‌توانند رنگ و گرافیتی‌های روی دیوار یا زنگ‌زدگی‌ها را نیز برطرف کنند. شوینده‌های اسیدی برای آجر نما، سنگ نما، نمای بتنی، نمای گرانیتی و نمای ماسه‌سنگ کارآیی دارند.

شوینده‌های قلیایی مناسب ساختمان‌هایی هستند که مصالحشان به اسید حساس‌اند. مثلا آنهایی که در نمایشان سنگ آهک، سنگ مرمر، گرانیت جلا یافته یا ماسه‌سنگ گچی استفاده شده است.

برای هر دو نوع شوینده‌ها ابتدا سطح نما را خیس می‌کنند، بعد شوینده‌ها را روی آن می‌پاشند و مدتی آن را به همان حالت باقی می‌گذارند. این مدت با توجه به نوع شوینده متفاوت و معمولا برای شوینده‌های قلیایی نسبت به شوینده‌های اسیدی طولانی‌تر است.

بعد از گذشت این مدت به کمک آب شوینده‌ها و آلودگی‌ها را از سطح نما پاک می‌کنند. البته برای شوینده‌های قلیایی لازم است که ابتدا با کمی آب اسیدی آن‌ها را خنثی کرد.

دکمه بازگشت به بالا