ایران کسب و کارعمومی

آیا فلز طلا به تنهایی در زیورآلات استفاده می شود؟

فلز طلا، به دلیل جذابیت و درخشندگی فوق العاده، در ساخت جواهرات استفاده می شود.
دلایل بسیاری وجود دارد که طلا را به فلز محبوب و ارزشمند در ساخت جواهرات و زیورآلات تبدیل کرده است؛ اما در این مقاله، ۹ دلیل مهم و اصلی برای استفاده از آن آورده شده است.
همچنین در ادامه، انواع طلاهای مورد استفاده در جواهرات را بررسی کرده تا شما را در دنیای شگفت انگیز آنها، عمیق تر کند.

محتوای خبر پنهان
1 آیا می توان از طلای خالص در ساخت جواهرات و زیورآلات، استفاده کرد؟

آیا می توان از طلای خالص در ساخت جواهرات و زیورآلات، استفاده کرد؟

خیر! طلای خالص برای ساخت جواهرات، نامناسب است؛ زیرا بسیار نرم و شکننده می باشد و باعث می شود در طول زمان، مستعد خراش و تغییر رنگ شود.
طلای خالص بسیار ظریف است و سریعا آسیب می بیند؛ به همین علت، نمی توان به راحتی و در هر شرایطی از آن استفاده کرد.
آلیاژها در درجات مختلف، به طلا اضافه می شوند تا انواع سخت تری از طلا تهیه شده و با آنها جواهرات ساخته شوند.

انواع مختلف طلای ساخته شده، دارای رنگ، قیمت و ترکیب های مختلف هستند. ، معیار استاندارد برای درصد طلای خالص در ترکیبات آلیاژی است.

عیار چیست؟

طلا به ۲۴ قسمت مساوی به نام قیراط تقسیم می شود. ۲۴ عیار، معیار استاندارد طلای خالص است. .

قیمت انگشتر طلا مردانه ساده در طلا فروشی های معتبر تهران چقدر است؟

چرا طلا، محبوب ترین فلز انتخابی برای ساخت جواهرات است؟

۵۱ درصد از طلای استخراج شده در جهان، برای ساخت جواهرات مصرف می شود. چه عواملی باعث می شود که طلا، فلز انتخابی برای ساخت جواهرات باشد؟

۱سنت نیاکان و قدمت تاریخی

انسان ها به طور طبیعی، استفاده از آنچه ریشه در نیاکان و سنت خود دارد را ترجیح می دهند. . بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب در سطح جهان، از طلا برای ابراز عشق و نشان دادن ثروت استفاده می کردند.
امپراتوری روم و تمدن های دیگر در سراسر جهان، گسترش یافتند و از طلا برای هدیه استفاده کردند. زیبایی و اصالت ماندگار طلا، قرن هاست که امتحان خود را پس داده است و همچنان، فلز محبوب برای ساخت جواهرات در سطح جهان است.
طلا به عنوان محبوب‌ترین فلز انتخابی سنتی، در ساخت ، با سابقه‌ای که به یونان و روم باستان بازمی‌گردد، برتری دارد.

۲زیبایی

مردم از همه نژادها، آیین ها، تمدن ها و فرهنگ ها، همیشه درخشش و رنگ طلا را با زیبایی پیوند زده اند. جدای از این تداعی، طلا، فلزی است که حتی نگاه کردن به آن نیز، دلپذیر است و مهمانی عمیق و جذاب از زیبایی را برای چشم ها فراهم می کند.
هدف از ساخت هر جواهر، نمایش زیبایی و جلب توجه به زیبایی شناسی است.
به همین دلیل، طلا امتیاز بالایی دارد و هدف از ساخت هر جواهر را به خوبی براورده می کند.

۳شخصیت

انسان ها همیشه به دنبال عرضه شخصیت خود بوده اند. در گذشته، طلا، نشانه ثروت و منزلت در جامعه محسوب می شد. این موضوع حتی در جامعه امروزی نیز تغییر نکرده است و همچنان طلا، فلزی است که نفوذ و منزلت خاصی را با خود به همراه دارد؛ .
جواهرات، به افراد جایگاه مادی خاصی در میان دیگران می دهد. به همین علت اگر به جواهرات اکثر افراد توجه نکنید، آن را به رخ می کشند یا از شما می خواهند که آن را ببینید.

طلا از دوران باستان تا دنیای مدرن، ثروت را به نمایش گذاشته است و قطعا پس از مدت ها که نسل امروز از دنیا برود، نمادی از ثروتمندی باقی خواهد ماند. چرا که تاریخ این واقعیت را ثابت کرده است.

۴طبیعت ضد حساسیت

طلا یک فلز ضد حساسیت است که باعث ایجاد و بروز واکنش های آلرژیک و پوستی در افراد نمی شود.
مردم همواره به دنبال و بتوانند به راحتی از آن کنند. به همین دلیل طلا برای آنها بسیار محبوب است.

۵انعطاف پذیری

طلا، یک فلز با کاربردهای بسیار است. این فلز را می‌توان در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، قالب‌گیری کرد؛ مثلا به صورت نوارهای باریک درآورد، یا حتی به نخ‌های ظریف پارچه که اکثرا در فرهنگ‌ سنتی هند از آن استفاده می شود، تبدیل کرد.

همچنین با ترکیب طلا و فلزات دیگر، می توان جواهرات مقرون به صرفه ای را برای افراد در هر سطح جامعه، تولید کرد.
این توانایی طلا در ارائه تنوع، آن را از سایر فلزات متمایز کرده و آن را برای استفاده در جواهرات، محبوب می کند.

۶تقاضای بازار جهانی

از گذشته تا امروز، جواهرات و زیورآلات طلا، هرگز تقاضای خود را در بازارهای جهانی از دست نداده اند و از نوسانات بازار و حوادث فاجعه بار در تاریخ بشر، گریخته است.

و تا امروز، تولید جهانی هرگز این تقاضا را برآورده نکرده است.

این یک واقعیت جذاب است که مردم مخصوصا ، عاشق جواهرات طلایی بوده و حاضرند برای آن هزینه های بالایی پرداخت کنند.

۷دارای نماد و ارزش

تاریخ سرشار از داستان های طلایی است که از آن به عنوان نمادی از قدرت، زیبایی، عشق، و موفقیت استفاده کرده اند. حاکمان در فرهنگ های مختلف جهان، از طلا به عنوان هدایای قیمتی به سایر قلمروها استفاده میکردند.
امروزه، دنیا در گران‌ترین اشیاء از طلا استفاده می‌کند. ما به برندگان در مسابقات ورزشی مانند المپیک، مدال های طلا می دهیم؛ را به همسر خود هدیه می دهیم تا نمادی از عمق عشق و تعهد ما به او باشد.

هیچ فلز کمیاب دیگری بر روی زمین وجود ندارد که چنین جایگاه برجسته و نمادین در جوامع و فرهنگ ها داشته باشد.

به همین دلیل طلا، فلز انتخابی برای ساخت جواهرات است و بیانگر ارزشی والاتر و عمیق تر از زیبایی آن بوده و در بطن آن، نمادهای مختلف گنجیده است.

۸قابل دسترس بودن

طلا کمیاب است اما می توان آن را یافت. هر بار که مردم می پندارند که ذخایر طلا تمام شده است، چشم اندازهای جدیدی کشف می شود. این جریان، طلا را به فلز کمیابی تبدیل می کند که در عین حال در دسترس است.
هر فلزی که برای ساخت جواهرات استفاده می شود، باید از اولین قانون تولید که در دسترس بودن مواد اولیه است پیروی کند.

جواهرات طلا را بیشتر از خواهید یافت؛ زیرا کمیاب است اما در دسترس تر است.

۹چکش خواری

طلا برای ساخت جواهرات محبوب است، زیرا انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می توان آن را به اشکال مختلف مانند نخ یا سیم و حتی نوار پهن، تبدیل کرد.
این امر، طیف وسیعی از ساخت جواهرات با اشکال، انواع و اندازه های مختلف، برای ما فراهم می کند. طلاسازان به علت همین ویژگی ها، از کار با طلا لذت می برند.

مردم نیز آن را دوست دارند؛ زیرا .
اما فلزات دیگر به ندرت این قابلیت را فراهم می کنند. پلاتین و تنگستن در میان دیگران به هیچ وجه امکان تغییر اندازه و شکل را ندارند. این یکی دیگر از دلایل استفاده از طلا در جواهرات است.

انواع زیورآلات طلا که در بازار جهانی عرضه می شود

درصدهای متفاوت ترکیب طلا با سایر فلزات، محصولات منحصر به فردی را در بازار ایجاد می کند. با این حال، بیشتر زیورآلات طلای ۱۸ عیار حاوی ۷۵ درصد طلا، ۱۴ عیار با ۵۸ درصد طلا، ۱۰ عیار با ۱۴ درصد طلا عرضه می شوند.
درصد باقیمانده حاوی فلزات دیگری مانند نقره، نیکل، روی و مس برای افزایش استحکام و دوام است. نوع فلز استفاده شده و درصد آن، رنگ زیورآلات را تعیین می کند.

مثلا زیورآلات ۲۲ عیار، دارای رنگ زرد غنی اشباع شده خواهند بود؛ در حالی که اقلام ۱۴ عیار، زرد کم رنگ تری خواهند داشت.
در ادامه به معرفی چهار نوع طلای رایج در بازار می پردازیم:

۱طلای خالص

طلای خالص، بیش از حد نرم است و نمی توان آن را به تنهایی و بدون ترکیب با فلزات دیگر، استفاده کرد.
شما معمولاً طلای خالص که بین ۱۰۰ درصد تا ۹۹ درصد عیار دارد را نمی توانید در یک جواهر فروشی پیدا نمی کنید.

رنگ طلای خالص، زرد پررنگی است که ما آن را طلایی می نامیم و این، پررنگ ترین رنگ طلایی و زرد است که می توانید پیدا کنید. سایر انواع طلا و رنگ های
آن که در ادامه معرفی میشود، از طلای زرد نشأت می گیرند.

۲طلای زرد

، اولین آلیاژ طلا است که در جواهرات استفاده می شود. طلای زرد یک آلیاژ کلاسیک و مد روز از طلا است که محبوب بسیاری از دوستداران جواهرات است و از مخلوط طلا با مس ساخته می شود.

عیار این نوع طلا از ۲۲ تا ۱۴ متغیر است. رایج ترین جواهرات طلای زرد در بازار، ۱۸ عیار است.

۳طلای سفید

برای بسیاری از افراد، عجیب است که طلا را سفید، قرمز، سبز یا هر رنگ دیگری به جز زرد، می نامیم.، یک نوع طلای معاصرتر از طلای زرد است.

رنگ سفید مایل به نقره ای، از ترکیب طلای زرد با مس، روی و نیکل(یا پالادیوم) حاصل می شود.

سپس با رودیوم پوشانده می شود تا سخت تر شود و به آن درخشندگی دهد. همچنین رودیوم آن را

۴رزگلد

رزگلد که به آن طلای صورتی نیز می گویند، از ترکیب طلای زرد با آلیاژ مس ساخته می شود و منجر به یک رنگ صورتی رمانتیک منحصر به فرد شده که مورد علاقه افراد در سراسر جهان است.

درصد استفاده از آلیاژ مس در طلای رزگلد، مشابه درصد مس در طلای سفید است و فقط آلیاژ مورد استفاده، تفاوت را ایجاد می کند.

۵طلای سبز

طلای سبز نادرترین آلیاژ طلا در بازار است و از ترکیب طلای زرد با نقره، مس و روی ایجاد می شود و معمولاً با طلای سفید و رزگلد برای ایجاد ترکیب رنگی چشم نواز در ساخت جواهرات استفاده می شود.

نتیجه

دارای ویژگی های ذاتی بسیاری است که آن را برای استفاده در جواهرات ارزشمند می کند. طلا به جواهرات شکوه، رنگ، معنا، نماد و اصالت می افزاید.

طلا مانند آهن کدر نمی شود و با هوا واکنش نشان نمی دهد. طلا چکش خوار است، به این معنی که می توان آن را به ورقه های بسیار نازک تبدیل کرد. همچنین انعطاف پذیر است، به این معنی که می توان آن را به سیم های نازک در گوشواره ها تبدیل کرد.
طلای ۲۴ عیار، طلای خالص است و برای تبدیل شدن به جواهرات، بسیار نرم هستند. بنابراین، طلا با فلزات دیگر آلیاژ می شود تا محکم تر شود.
هنگامی که طلا با فلزاتی مانند نیکل و نقره آلیاژ شود، به طلای سفید تبدیل می شود که اغلب برای ساخت حلقه های ازدواج استفاده می شود. طلای سفید اغلب با رودیوم روکش می شود تا درخشندگی بیشتری به آن بدهد. وقتی طلا با مس آلیاژ شود، به آن رزگلد می گویند و وقتی با مس کمتری آلیاژ شود، طلای زرد بدست می آید. از آلیاژ طلا با ایندیوم یا آهن، طلای آبی و از آلیاژ با آلومینیوم، طلای بنفش و از آلیاژ با کبالت، طلای سیاه و از آلیاژ با نقره، طلای سبز تهیه می شود.

9 دلیل برای استفاده از فلز طلا در ساخت جواهرات

فلز طلا، به دلیل جذابیت و درخشندگی فوق العاده، در ساخت جواهرات استفاده می شود. دلایل بسیاری وجود دارد که طلا را به فلز محبوب و ارزشمند در ساخت جواهرات و زیورآلات تبدیلفلز طلا، به دلیل جذابیت و درخشندگی فوق العاده، در ساخت جواهرات استفاده می شود.
دلایل بسیاری وجود دارد که طلا را به فلز محبوب و ارزشمند در ساخت جواهرات و زیورآلات تبدیل کرده است؛ اما در این مقاله، ۹ دلیل مهم و اصلی برای استفاده از آن آورده شده است.
همچنین در ادامه، انواع طلاهای مورد استفاده در جواهرات را بررسی کرده تا شما را در دنیای شگفت انگیز آنها، عمیق تر کند.

برای ساخت زیورآلات از چه فلزی استفاده می شود | در ساخت طلا از چه فلزی استفاده می شود

آیا می توان از طلای خالص در ساخت جواهرات و زیورآلات، استفاده کرد؟

خیر! طلای خالص برای ساخت جواهرات، نامناسب است؛ زیرا بسیار نرم و شکننده می باشد و باعث می شود در طول زمان، مستعد خراش و تغییر رنگ شود.
طلای خالص بسیار ظریف است و سریعا آسیب می بیند؛ به همین علت، نمی توان به راحتی و در هر شرایطی از آن استفاده کرد.
آلیاژها در درجات مختلف، به طلا اضافه می شوند تا انواع سخت تری از طلا تهیه شده و با آنها جواهرات ساخته شوند.

انواع مختلف طلای ساخته شده، دارای رنگ، قیمت و ترکیب های مختلف هستند. ، معیار استاندارد برای درصد طلای خالص در ترکیبات آلیاژی است.

عیار چیست؟

طلا به ۲۴ قسمت مساوی به نام قیراط تقسیم می شود. ۲۴ عیار، معیار استاندارد طلای خالص است. .

چرا طلا، محبوب ترین فلز انتخابی برای ساخت جواهرات است؟

۵۱ درصد از طلای استخراج شده در جهان، برای ساخت جواهرات مصرف می شود. چه عواملی باعث می شود که طلا، فلز انتخابی برای ساخت جواهرات باشد؟

۱سنت نیاکان و قدمت تاریخی

انسان ها به طور طبیعی، استفاده از آنچه ریشه در نیاکان و سنت خود دارد را ترجیح می دهند. . بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب در سطح جهان، از طلا برای ابراز عشق و نشان دادن ثروت استفاده می کردند.
امپراتوری روم و تمدن های دیگر در سراسر جهان، گسترش یافتند و از طلا برای هدیه استفاده کردند. زیبایی و اصالت ماندگار طلا، قرن هاست که امتحان خود را پس داده است و همچنان، فلز محبوب برای ساخت جواهرات در سطح جهان است.
طلا به عنوان محبوب‌ترین فلز انتخابی سنتی، در ساخت ، با سابقه‌ای که به یونان و روم باستان بازمی‌گردد، برتری دارد.

۲زیبایی

مردم از همه نژادها، آیین ها، تمدن ها و فرهنگ ها، همیشه درخشش و رنگ طلا را با زیبایی پیوند زده اند. جدای از این تداعی، طلا، فلزی است که حتی نگاه کردن به آن نیز، دلپذیر است و مهمانی عمیق و جذاب از زیبایی را برای چشم ها فراهم می کند.
هدف از ساخت هر جواهر، نمایش زیبایی و جلب توجه به زیبایی شناسی است.
به همین دلیل، طلا امتیاز بالایی دارد و هدف از ساخت هر جواهر را به خوبی براورده می کند.

۳شخصیت

انسان ها همیشه به دنبال عرضه شخصیت خود بوده اند. در گذشته، طلا، نشانه ثروت و منزلت در جامعه محسوب می شد. این موضوع حتی در جامعه امروزی نیز تغییر نکرده است و همچنان طلا، فلزی است که نفوذ و منزلت خاصی را با خود به همراه دارد؛ .
جواهرات، به افراد جایگاه مادی خاصی در میان دیگران می دهد. به همین علت اگر به جواهرات اکثر افراد توجه نکنید، آن را به رخ می کشند یا از شما می خواهند که آن را ببینید.

طلا از دوران باستان تا دنیای مدرن، ثروت را به نمایش گذاشته است و قطعا پس از مدت ها که نسل امروز از دنیا برود، نمادی از ثروتمندی باقی خواهد ماند. چرا که تاریخ این واقعیت را ثابت کرده است.

۴طبیعت ضد حساسیت

طلا یک فلز ضد حساسیت است که باعث ایجاد و بروز واکنش های آلرژیک و پوستی در افراد نمی شود.
مردم همواره به دنبال و بتوانند به راحتی از آن کنند. به همین دلیل طلا برای آنها بسیار محبوب است.

۵انعطاف پذیری

طلا، یک فلز با کاربردهای بسیار است. این فلز را می‌توان در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، قالب‌گیری کرد؛ مثلا به صورت نوارهای باریک درآورد، یا حتی به نخ‌های ظریف پارچه که اکثرا در فرهنگ‌ سنتی هند از آن استفاده می شود، تبدیل کرد.

همچنین با ترکیب طلا و فلزات دیگر، می توان جواهرات مقرون به صرفه ای را برای افراد در هر سطح جامعه، تولید کرد.
این توانایی طلا در ارائه تنوع، آن را از سایر فلزات متمایز کرده و آن را برای استفاده در جواهرات، محبوب می کند.

۶تقاضای بازار جهانی

از گذشته تا امروز، جواهرات و زیورآلات طلا، هرگز تقاضای خود را در بازارهای جهانی از دست نداده اند و از نوسانات بازار و حوادث فاجعه بار در تاریخ بشر، گریخته است.

و تا امروز، تولید جهانی هرگز این تقاضا را برآورده نکرده است.

این یک واقعیت جذاب است که مردم مخصوصا ، عاشق جواهرات طلایی بوده و حاضرند برای آن هزینه های بالایی پرداخت کنند.

۷دارای نماد و ارزش

تاریخ سرشار از داستان های طلایی است که از آن به عنوان نمادی از قدرت، زیبایی، عشق، و موفقیت استفاده کرده اند. حاکمان در فرهنگ های مختلف جهان، از طلا به عنوان هدایای قیمتی به سایر قلمروها استفاده میکردند.
امروزه، دنیا در گران‌ترین اشیاء از طلا استفاده می‌کند. ما به برندگان در مسابقات ورزشی مانند المپیک، مدال های طلا می دهیم؛ را به همسر خود هدیه می دهیم تا نمادی از عمق عشق و تعهد ما به او باشد.

هیچ فلز کمیاب دیگری بر روی زمین وجود ندارد که چنین جایگاه برجسته و نمادین در جوامع و فرهنگ ها داشته باشد.

به همین دلیل طلا، فلز انتخابی برای ساخت جواهرات است و بیانگر ارزشی والاتر و عمیق تر از زیبایی آن بوده و در بطن آن، نمادهای مختلف گنجیده است.

۸قابل دسترس بودن

طلا کمیاب است اما می توان آن را یافت. هر بار که مردم می پندارند که ذخایر طلا تمام شده است، چشم اندازهای جدیدی کشف می شود. این جریان، طلا را به فلز کمیابی تبدیل می کند که در عین حال در دسترس است.
هر فلزی که برای ساخت جواهرات استفاده می شود، باید از اولین قانون تولید که در دسترس بودن مواد اولیه است پیروی کند.

جواهرات طلا را بیشتر از خواهید یافت؛ زیرا کمیاب است اما در دسترس تر است.

۹چکش خواری

طلا برای ساخت جواهرات محبوب است، زیرا انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می توان آن را به اشکال مختلف مانند نخ یا سیم و حتی نوار پهن، تبدیل کرد.
این امر، طیف وسیعی از ساخت جواهرات با اشکال، انواع و اندازه های مختلف، برای ما فراهم می کند. طلاسازان به علت همین ویژگی ها، از کار با طلا لذت می برند.

مردم نیز آن را دوست دارند؛ زیرا .
اما فلزات دیگر به ندرت این قابلیت را فراهم می کنند. پلاتین و تنگستن در میان دیگران به هیچ وجه امکان تغییر اندازه و شکل را ندارند. این یکی دیگر از دلایل استفاده از طلا در جواهرات است.

انواع زیورآلات طلا که در بازار جهانی عرضه می شود

درصدهای متفاوت ترکیب طلا با سایر فلزات، محصولات منحصر به فردی را در بازار ایجاد می کند. با این حال، بیشتر زیورآلات طلای ۱۸ عیار حاوی ۷۵ درصد طلا، ۱۴ عیار با ۵۸ درصد طلا، ۱۰ عیار با ۱۴ درصد طلا عرضه می شوند.
درصد باقیمانده حاوی فلزات دیگری مانند نقره، نیکل، روی و مس برای افزایش استحکام و دوام است. نوع فلز استفاده شده و درصد آن، رنگ زیورآلات را تعیین می کند.

مثلا زیورآلات ۲۲ عیار، دارای رنگ زرد غنی اشباع شده خواهند بود؛ در حالی که اقلام ۱۴ عیار، زرد کم رنگ تری خواهند داشت.
در ادامه به معرفی چهار نوع طلای رایج در بازار می پردازیم:

۱طلای خالص

طلای خالص، بیش از حد نرم است و نمی توان آن را به تنهایی و بدون ترکیب با فلزات دیگر، استفاده کرد.
شما معمولاً طلای خالص که بین ۱۰۰ درصد تا ۹۹ درصد عیار دارد را نمی توانید در یک جواهر فروشی پیدا نمی کنید.

رنگ طلای خالص، زرد پررنگی است که ما آن را طلایی می نامیم و این، پررنگ ترین رنگ طلایی و زرد است که می توانید پیدا کنید. سایر انواع طلا و رنگ های
آن که در ادامه معرفی میشود، از طلای زرد نشأت می گیرند.

۲طلای زرد

، اولین آلیاژ طلا است که در جواهرات استفاده می شود. طلای زرد یک آلیاژ کلاسیک و مد روز از طلا است که محبوب بسیاری از دوستداران جواهرات است و از مخلوط طلا با مس ساخته می شود.

عیار این نوع طلا از ۲۲ تا ۱۴ متغیر است. رایج ترین جواهرات طلای زرد در بازار، ۱۸ عیار است.

۳طلای سفید

برای بسیاری از افراد، عجیب است که طلا را سفید، قرمز، سبز یا هر رنگ دیگری به جز زرد، می نامیم.، یک نوع طلای معاصرتر از طلای زرد است.

رنگ سفید مایل به نقره ای، از ترکیب طلای زرد با مس، روی و نیکل(یا پالادیوم) حاصل می شود.

سپس با رودیوم پوشانده می شود تا سخت تر شود و به آن درخشندگی دهد. همچنین رودیوم آن را

۴رزگلد

رزگلد که به آن طلای صورتی نیز می گویند، از ترکیب طلای زرد با آلیاژ مس ساخته می شود و منجر به یک رنگ صورتی رمانتیک منحصر به فرد شده که مورد علاقه افراد در سراسر جهان است.

درصد استفاده از آلیاژ مس در طلای رزگلد، مشابه درصد مس در طلای سفید است و فقط آلیاژ مورد استفاده، تفاوت را ایجاد می کند.

با خرید طلا حقانی ضمانت طلای 18 عیار با کد استاندارد را داشته باشید.

۵طلای سبز

طلای سبز نادرترین آلیاژ طلا در بازار است و از ترکیب طلای زرد با نقره، مس و روی ایجاد می شود و معمولاً با طلای سفید و رزگلد برای ایجاد ترکیب رنگی چشم نواز در ساخت جواهرات استفاده می شود.

نتیجه

دارای ویژگی های ذاتی بسیاری است که آن را برای استفاده در جواهرات ارزشمند می کند. طلا به جواهرات شکوه، رنگ، معنا، نماد و اصالت می افزاید.

طلا مانند آهن کدر نمی شود و با هوا واکنش نشان نمی دهد. طلا چکش خوار است، به این معنی که می توان آن را به ورقه های بسیار نازک تبدیل کرد. همچنین انعطاف پذیر است، به این معنی که می توان آن را به سیم های نازک در گوشواره ها تبدیل کرد.
طلای ۲۴ عیار، طلای خالص است و برای تبدیل شدن به جواهرات، بسیار نرم هستند. بنابراین، طلا با فلزات دیگر آلیاژ می شود تا محکم تر شود.
هنگامی که طلا با فلزاتی مانند نیکل و نقره آلیاژ شود، به طلای سفید تبدیل می شود که اغلب برای ساخت حلقه های ازدواج استفاده می شود. طلای سفید اغلب با رودیوم روکش می شود تا درخشندگی بیشتری به آن بدهد. وقتی طلا با مس آلیاژ شود، به آن رزگلد می گویند و وقتی با مس کمتری آلیاژ شود، طلای زرد بدست می آید. از آلیاژ طلا با ایندیوم یا آهن، طلای آبی و از آلیاژ با آلومینیوم، طلای بنفش و از آلیاژ با کبالت، طلای سیاه و از آلیاژ با نقره، طلای سبز تهیه می شود.

9 دلیل برای استفاده از فلز طلا در ساخت جواهرات

فلز طلا، به دلیل جذابیت و درخشندگی فوق العاده، در ساخت جواهرات استفاده می شود. دلایل بسیاری وجود دارد که طلا را به فلز محبوب و ارزشمند در ساخت جواهرات و زیورآلات تبدیل کرده است؛ اما در این مقاله، 9 دلیل مهم و اصلی برای استفاده از آن آورده شده است. همچنین در ادامه، انواع طلاهای مورد استفاده در جواهرات را بررسی کرده تا شما را در دنیای شگفت انگیز آنها، عمیق تر کند.

کرده است؛ اما در این مقاله، 9 دلیل مهم و اصلی برای استفاده از آن آورده شده است. همچنین در ادامه، انواع طلاهای مورد استفاده در جواهرات را بررسی کرده تا شما را در دنیای شگفت انگیز آنها، عمیق تر کند.

 

دکمه بازگشت به بالا