اقتصادی

تولید بیو کربن از پوست بادام زمینی

برای پوشش کمبود سوخت های زیستی کشور ، گروهی از محققان دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ذغال سنگ زیستی را با استفاده از منابع چوب پیشنهاد دادند.

علی کاظمی تبریزی ، مدیر پروژه در گفتگو با اخبار ایران من ، وی با بیان اینکه این تحقیق با عنوان “زیست توده فشرده شده از مقیاس چوب بادام زمینی با چسب طبیعی” انجام شده است ، اظهار داشت: ساخت لجن زیستی فشرده شده از مقیاس بادام زمینی دارای پیشینه فنی مربوط به تولید سوخت است. استفاده از زباله های بیولوژیکی و کشاورزی lignosullose (چوب) است.

وی افزود: با توجه به کمبود چوب در ایران ، نیاز به راه حل برای جبران این کمبود بسیار مهم است و یکی از مهمترین راه حل ها استفاده از پسماندهای کشاورزی در تولید محصولات چوبی است.

کاظمی تبریزی ادامه داد: براساس این تحقیق که منجر به ثبت اختراع شد ، از پوسته های بادام زمینی برای ساختن زغال سنگ فشرده استفاده می شود که یکی از پرکاربردترین سوخت ها است.

پوست بادام

وی گفت: “درصد پوسته های چوب بادام نشان می دهد که میزان مواد آلی قابل احتراق در این ماده قابل قبول است (حدود 85٪) ، بنابراین ماده خوبی برای تولید ذغال سنگ فشرده است.”

وی با اشاره به جزئیات این پروژه خاطرنشان کرد: مواد فرار موجود در ساختار پوست توسط کربن سازی در کوره تحت گاز نیتروژن (یا کوره خلاء) برداشته می شود و پس از کاهش درجه حرارت مواد کربنیزه ، مواد افزودنی شامل چسب طبیعی (لیگنین ، تانن) می شوند. ، نشاسته) اضافه می شود ، و پس از مخلوط کردن کامل ، مواد با فشار بالا قالب ریزی و فشار داده می شوند.

به گفته وی ، زغال سنگ تولید شده بی بو و بدون دود بوده و همچنین توانایی احتراق ، میزان گرما و سن قابل قبولی را دارد ، بنابراین ذغال اختراع تولید شده در این مطالعه می تواند در صنعت مورد استفاده و تولید قرار گیرد.

کاظمی تبریزی تأکید کرد: زغال سنگ تولید شده در فشرده سازی زیستی از قابلیت ها و خصوصیات صنعتی مشابه برخوردار است و هشدار داد از آنجا که می توان از مواد اولیه چوب برای تولید سوخت هایی نظیر ذغال سنگ در ایران استفاده کرد ، این میزان محدود و گران است ، بنابراین لازم است از این منبع جدید استفاده شود. برای استفاده در تولید زغال سنگ پر مصرف در ایران ، که می تواند نیاز کشور را تأمین کند.

به گزارش اخبار ایران من ، این پروژه توسط علی کاظمی تبریزی با همکاری دانیل دانش ، دانشجوی دکتری صنعت چوب و کاغذ و فرهاد زینالی ، دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی و محیط زیست ، دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا