اقتصادی

رشد بازار مسکن ادامه نمی‌یابد

یک کارشناس بازار مسکن گفت: برخی از عواملی مانند تورم بعد از تورم ، انتظارات تورمی ، رشد قابل مقایسه بازار ، تأمین اعتبار و رشد اقتصادی؛ این کار باعث هجوم خیابان 17 میلیون تومانی شد ، اما این روند ادامه پیدا نکرد و بازار در طول تابستان تثبیت می شود.

در مصاحبه با اخبار ایران من ، مهدی سلطان محمدی اظهار داشت: در اسفند و فروردین ، ​​بازار املاک و مستغلات به دلیل ریزش تاج ویروس دوباره بجای مانده ، و با بازگشایی دفاتر و املاک ، به طور ناگهانی قیمت ها افزایش یافت.

وی افزود: با این حال ما یک مزیت رقابتی داشتیم که هیچ چیز جدیدی نیست ، اما ترکیب آن زمانی است که عید و کرونا انتظاراتی را در همه بازارها از جمله پول ، طلا ، اتومبیل ، صرافی ، املاک و مستغلات و سایر موارد ایجاد کردند. این باعث تغییر قیمت ها شد.

این اقتصاددان خانه دار با بیان اینکه بهبود اقتصادی باعث رشد اقتصادی کشور است ، افزود: هزینه های کسری برای جلوگیری از رکود اغلب به بازارهای خارجی ، طلا و املاک می رود.

سلطان محمدی اظهار داشت: راه‌اندازی این محصولات فرار باعث ایجاد بازار مسکن در ماه مه شد ، اما ما انتظار نداریم این امر در ماههای آینده ادامه یابد. افزایش قیمت خانه در تهران در اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته حدود 34 درصد بوده است که تقریباً مشابه افزایش قیمت متوسط ​​است.

وی تأکید کرد: پیش بینی این است که افزایش قیمت خانه در سال 1399 در سال های 1997 و 1998 کافی نخواهد بود و افزایش نهایی قیمت در سال جاری مشابه افزایش قیمت ها است؛ از آنجا که تقاضا برای کاربران ضعیف است بنابراین هیچ توان در بازار داخلی وجود ندارد.

به گزارش اخبار ایران من ، در ماه مه 2016 متوسط ​​هزینه یک متر مربع در تهران به 17 میلیون و 6000 نفر رسیده است که نسبت به ماه گذشته 9.4 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 33.8 درصد افزایش داشته است. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ، میزان بروز 11،560 نفر بوده است که نسبت به ماه آوریل امسال 789 درصد افزایش داشته و نسبت به اردیبهشت سال گذشته 6.1 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا