علمی

برگزاری کرسی آزاد اندیشی “با موضوع مهاجرت نخبگان حوزه سلامت”

اتاق فکر باز “مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان سلامت” به همت سازمان جهاد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری مرکز ملی گفت وگو، مناظره و آزاد اندیشی دانشجویان ایران و سایر اساتید برگزار شد. ، دانشجویان و علاقه مندان. .

به گزارش اخبار ایران من، به گزارش روابط اجتماعی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، این همایش که با هدف مقابله و پاسخگویی به مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان حوزه سلامت به ویژه در سال های اخیر برگزار شد، ابتدا دکتر بهرام صلواتی; رئیس سازمان دیده بان مهاجرت ایران در گزارشی از مهاجرت نخبگان به سراسر جهان به موضوع مهاجرت و بازگشت به سالمندان پرداخت و ضمن تاکید بر اینکه این موضوع در سال های اخیر رو به رشد بوده است، افزود: این موضوع در دنیا نیز فراگیر است و در ایران واقعی نیست و اغلب معاملات متقلبانه در این زمینه صورت می گیرد. وی همچنین گفت: موضوع باید از علم و آموزش حل شود و از ارزیابی عجولانه پرهیز شود.

دکتر. پیمان سلامتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه مطالعات اجتماعی، علمی و اجتماعی و معماری در خصوص مسائل مهاجرت در ایران به ویژه در حوزه بهداشت و درمان سخنرانی کرد. و فراتر از حقایق موجود. به برخی از آمارهای ارائه شده توجه کنید. او استدلال کرد که درک بهتر واقعیت های موضوع و همچنین تلاش برای رفع موانع و مزایا و جذب نامزدها به سمت های مشروع و مناسب در رشته تحصیلی آنها می تواند ما را از ادامه موضوع به عنوان یک رهبر باز دارد.

دکتر. سیدمحمد علویان رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بابیان اینکه مهاجرت فقط سالم نیست، گفت: مهاجرت و کشورهای در حال توسعه برای رشد علمی و اقتصادی وجود دارد. … بحث مهاجرت این تمایل طبیعی است که مردم کار خود را جلو ببرند و تاثیری که در کشورهای پیشرفته وجود دارد موضوع مهاجرت را به وجود آورده است.

وی با درک اینکه اطلاعات واقعی در مورد تعداد مهاجران وجود ندارد، گفت: اطلاعات واقعی در مورد مهاجران وجود ندارد، اما یکی از شاخص هایی است که توسط متخصصان پزشکی برای اطمینان از اثربخشی و اخلاق آنها در گذشته قابل استناد است. در سال 1998، جمعیت کمتر از 2000 نفر بود و این افزایش در سال 1999 تا سال 1400 به طرز چشمگیری افزایش یافت. در طی 9 ماه گذشته این رقم بیش از 2500 نفر بود.

علویان ادامه می دهد: در میان مهاجران، مهاجران به آمریکا اساساً متخصصان پزشکی هستند و جنوب خلیج فارس پرستاران و ماماهای بیشتری را جذب می کند و پزشکان کمتری به این کشورها مهاجرت می کنند. ، اما یا با هواپیما یا در زمان های دیگر. خدماتی را در این کشورها ارائه دهید که متعلق به کشور دیگری محسوب نمی شوند. بهره برداری از پتانسیل این کشور برای درگیری بین المللی که در مناقشات و تنوع اروپایی نیز حائز اهمیت است، برخی از کشورهای اروپایی با کمبود پزشکان و ماماهای سنتی که جذب این افراد می شوند، مواجه هستند.

وی با اشاره به عودت کنندگان گفت: تغییر تمرکز در زمینه زندگی و کار در کشور، فضای تغییر و تاب آوری را ایجاد می کند. برای مثال دوستانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند به کشوری که در آن هستند بستگی دارد. در برخی از کشورها، مانند آلمان، مرسوم است که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردند.

رئیس انجمن نظام های پزشکی استان تهران با بیان اینکه مهاجرت اغلب یک تصمیم شخصی است، گفت: فراهم می کند.

سید محمد علویان با اشاره به کسانی که برای تحصیل در خارج از کشور به ویژه در حوزه های علمیه و آموزش عمومی وارد کشور می شوند، اظهار داشت: در مورد علم پزشکی نتوانستیم در علت مشروع ضعف و نارسایی سهیم باشیم. استانداردهای بین المللی.”

دکتر. افشین، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز می گوید: «در بسیاری از نقاط دنیا افرادی هستند که مهاجرت می کنند. او می گوید: «آنها افراد تحصیل کرده بودند.

وی افزود: فضای آموزشی ایران به شدت تغییر کرده است، من طی 22 سال اخیر شاهد تغییرات شگرفی بوده ام که در مجموع مثبت است، از نظر مدیریتی، آموزشی، پژوهشی گام های بلندی برداشته ایم اما پیشرفت کند بوده است.

من در دوران دانشجویی تپش قلب دانشگاه را می بینم و وقتی دانشجو ضعیف می شود، دانشگاه ضربه می زند، احساس بی ثباتی و بی انگیزگی در دانشجویان دارم، شاید یکی از بزرگترین مشکلات ما بحث بر سر کمیت به جای کیفیت است.

دکتر. رضا صادقیان، استادیار بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابیان این که بوده و بوده است و این مطابق با افرادی است که در خارج از کشور با آنها صحبت می کنید در ایران هستند و انتظار دارید به خارج از کشور بروید. در رشته پزشکی خوب عمل نمی کند، هرچند در ایران تحصیل می کند و به سایر زمینه ها اشاره می کند.

در حال حاضر هزینه های تحصیل در خارج از کشور بالاست و افراد با چالش هایی از جمله تفاوت های فرهنگی روبرو هستند و علایق و وابستگی به کشور دارند و سازگاری با دنیای جدید روز به روز سخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا