ایران کسب و کارعمومی

ویژگی های چمن مصنوعی برای مهد کودک

مدارس و مهد کودک‌ها، جزء مکان هایی هستند که باید با توجه به حساسیت دانش‌آموزان و کودکان به طراحی آن‌ها توجه بیشتری کرد. در سال‌های اخیر، کار گذاشتن چمن مصنوعی برای مدرسه بسیار رایج شده است، به طوری که بسیاری از مدارس در سطح کشور ایران برای پوشش دهی به حیاط خود از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. به غیر از چمن مصنوعی برای مدرسه، چمن مصنوعی برای مهد کودک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید چمن مصنوعی در اردبیل | تولید چمن مصنوعی در ایلام

زیبایی منحصر به فرد، کارایی بالا، دوام بسیار مناسب از جمله ویژگی‌هایی است که برای یک چمن مصنوعی می‌توان ذکر کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم تمامی جزئیات مربوط به و چمن مصنوعی برای مهد کودک را برای راهنمایی شما عزیزان ذکر کنیم. بنابراین، اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای مدرسه و یا مهد کودک را دارید، بهتر است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی برای مدرسه؛ انتخابی بسیار مناسب برای کودکان

کودکان در سنین مدرسه، روحیه حساس و خاص خودشان را دارد و بدیهی است که مدارس می‌بایست با توجه به اینکه کودکان مدت زمان زیادی را در مدارس سپری می‌کنند یک طراحی خاصی را با توجه به روحیه ظریف دانش‌آموزان خود در مدرسه ایجاد کنند.

برای طراحی مدارس، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. سرامیک کردن حیاط، کفپوش‌های پلاستیکی برای پوشاندن کف حیاط و … از جمله مواردی است که می‌تواند برای طراحی یک مدرسه مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما کدام از این طراحی‌ها با روحیه لطیف کودکان سازگار است؟ آیا می‌توان یک مدرسه متوسطه اول و دوم را مانند یک مدرسه در مقطع ابتدایی طراحی کرد؟ قطعا نه!

بنابراین، در صورتی که قصد طراحی مدرسه خود به بهترین وجه را دارید، توصیه ما این است که به روحیه دانش‌آموزان خود دقت بیشتری داشته باشید. مخصوصا اگر دانش‌آموزان شما در پایه دبستان می‌باشند، بهتر است که از طراحی خاصی برای ارتقای سطح نشاط دانش‌آموزان خود استفاده نمایید.

چمن مصنوعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی یک مدرسه ابتدایی است. البته این به این معنی نیست که نمی توان از چمن مصنوعی برای مدرسه‌های بزرگسال مانند مدارس مقطع متوسطه اول و یا دوم استفاده نمود؛ اما به هر حال دانش‌آموزان در مقطع تحصیلی دبستان، به شادی بیشتری نیاز دارند و طبیعت اطراف بر روی روحیه آن‌ها تاثیر بسیار مهمی می‌گذارد.

چمن مصنوعی برای مهد کودک هم مناسب است؟

اگر کمی با روحیات کودکان آشنایی داشته باشید، می‌دانید که کودکان بیشتر از همه چیز به بازی کردن علاقه دارند. از طرفی والدین کودکان، به طراحی یک مهد کودک بسیار اهمیت می‌دهند. این موضوع یک موضوع کاملا طبیعی است؛ چرا که به هر حال یک کودک در مهد کودک زمان بسیار زیادی را سپری می‌کند و طبیعی است که والدین کودک به محلی که کودک قرار است در آن جا بازی کند و آموزش ببیند، اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.

همه این موضوعات سبب شده است که مهد کودک‌های مختلف به فکر استفاده از طراحی‌های خاص و جذاب برای کودکان باشند. استفاده از فوم‌های رنگی پلاستیکی، استفاده از کفپوش‌های مناسب و … از جمله طراحی‌هایی است که برای طراحی یک مهد کودک، مخصوصا حیاط مهد کودک، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در صورتی که قصد دارید، طراحی مهد کودک خود را جذاب‌تر جلوه دهید، توصیه ما به شما این است که از چمن مصنوعی استفاده کنید. بسیار مناسب است. البته به شرطی که استانداردهای موجود را برای چمن مصنوعی مهد کودک رعایت کنید تا علاوه بر داشتن یک طراحی خاص و مطابق با سلیقه کودکان، امنیت کودکان را در مهد کودک خود تامین کنید.

تولید چمن مصنوعی در اردبیل | تولید چمن مصنوعی در ایلام

یک مهد کودک و مدرسه شاد با حیاطی از چمن مصنوعی

هیچ چیز زیباتر از مشاهده کردن شادی کودکان نیست. کودکان در مدرسه و مهد کودک به دنبال بازی کردن و شادی کردن هستند. چه بهتر که فضای مناسب برای شادی کودکان در مدارس و مهد کودک‌ها وجود داشته باشد.

کودکان در سنین پایین بسیار علاقه‌مند به رنگ‌های شاد و سر زنده هستند. شاید کودکان زیادی را دیده باشید که از قدم زدن در چمن‌های پارک لذت ببرند. کودکان به طبیعت علاقه بسیار زیادی دارند و همواره سعی دارند که در طبیعت قدم بزنند و احساس سرخوشی داشته باشند.

به همین خاطر است که می‌گوییم بهترین گزینه برای طراحی مهد کودک و مدرسه شاد، انتخاب چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک، خصوصا وقتی که بخواهید پوشش حیاط مدرسه و یا مهد کودک را از چمن پر کنید، بسیار مناسب است. کافی‌ست برای طراحی حیاط مدرسه و یا مهد کودک خود، به اندازه مساحت حیاط مد نظر خود، چمن مصنوعی خریداری کنید و کف حیاط را با پوشش چمن مصنوعی زیبا کنید.

چمن مصنوعی برای مهد کودک‌ها

یک زنگ تفریح شاد برای کودکان و دانش‌آموزان

حتما برای شما جالب است که بدانید، بیشتر کودکان به امید زنگ‌های تفریح به مدارس می‌روند. به همین خاطر اولین چیزی که برای طراحی مدارس و مهد کودک‌ها باید مد نظر قرار گیرد، ایجاد یک فضای مناسب برای زنگ‌های تفریح کودکان می‌باشد.

تصور کنید که کودکان پس از خوردن زنگ تفریح به حیاط مدرسه و مهد کودک بروند و احساس کنند که در یک طبیعت سرسبز و شاداب قدم می‌زنند. کودکان و دانش‌آموزان می‌توانند بر روی چمن‌های مصنوعی بازی کنند و احساس کنند که در یک پارک سرسبز در حال بازی کردن هستند. از طرفی اگر یک چمن مصنوعی برای پوشش‌دهی به حیاط مدارس و مهد کودک‌ها استفاده شود، کودکان می‌توانند احساس امنیت بیشتری داشته باشند؛ چرا که با زمین خوردن کودکان بر روی چمن‌های مصنوعی آسیبی به آنها وارد نخواهد شد.

ویژگی‌های مناسب چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها

تا به اینجای مقاله با لزوم و مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای مدرسه آشنا شدیم؛ اما می‌خواهیم بدانیم که چه نوع چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها مناسب است؟

اول از همه اجازه دهید که با این مقدمه شروع کنیم. اگر شما یک چمن مصنوعی مناسبی را برای پوشش‌دهی به حیاط مدرسه و مهد کودک استفاده نکنید، با دو مشکل اصلی مواجه می‌شوید. اولین مشکل این است که کودکان و دانش‌آموزانی که در حال بازی بر روی چمن مصنوعی هستند، امنیت زیادی ندارند؛ چرا که ممکن است خدایی ناکرده با زمین خوردن کودکان بر روی چمن‌های مصنوعی، کودکان آسیب ببینند.

دومین مشکلی که برای شما ایجاد می‌شود این است که چمن های مصنوعی خریداری شده شما پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند و دیگر زیبایی خود را از دست می‌دهند. دلیل این موضوع این است که مهد کودک‌ها و مدارس از مکان‌های پرتردد به شمار می‌روند و هر روزه بسیاری از دانش‌آموزان و کودکان بر روی این چمن‌های مصنوعی قدم می‌گذارند. بنابراین، طبیعی است که چمن‌های مصنوعی مدارس و چمن‌های مصنوعی مهد کودک‌ها ظرف مدت کوتاه‌تری خراب شوند.

تمامی موضوعات ذکر شده، جزء معایب استفاده از چمن مصنوعی برای مدارس به شمار می‌روند؛ اما خبر خوشی که برای شما وجود دارد این است که اگر شما یک چمن مصنوعی مناسب را برای مدارس و مهد کودک‌ها انتخاب کنید، نه تنها مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود، بلکه شما امنیت و شادی کودکان را در مدرسه و یا مهد کودک خود تامین کرده‌اید. بنابراین، به همین منظور لازم است که افراد به ویژگی‌های مناسب چمن مصنوعی برای مدرسه و چمن مصنوعی برای مهد کودک توجه داشته باشند.

ویژگی‌های مناسب چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها

  • تراکم بالا چمن مصنوعی؛ یکی از ویژگی‌های بسیار مهم چمن مصنوعی برای مدرسه

اول از همه با این نکته مهم شروع می‌کنیم که هر چه تراکم چمن مصنوعی بیشتر باشد، کیفیت و دوام چمن مصنوعی بیشتر خواهد بود. دقت داشته باشید که کودکان و دانش‌آموزان در محیط‌های مدرسه و مهد کودک‌ها بسیار پر جنب و جوش هستند و به همین خاطر لازم است که از تراکم مناسبی برای چمن مصنوعی برای مدرسه استفاده شود.

اگر قصد دارید که یک چمن مصنوعی مناسب برای مدرسه خود خریداری کنید، اول از همه به تراکم آن دقت داشته باشید. چمن‌های مصنوعی که تراکم پایینی دارند، اصلا مناسب محیط‌های پر رفت و آمدی مانند مدارس نیستند؛ چرا که پس از مدت زمان کوتاهی شکل و فرم خود را از دست می دهند و دچار سایش می‌شوند.

  • ارتفاع مناسب چمن مصنوعی؛ تضمین کننده امنیت کودکان

یکی از ویژگی‌هایی که باید هنگام مورد توجه قرار گیرد، ارتفاع چمن مصنوعی می‌باشد. در صورتی که قصد دارید چمن مصنوعی را برای پوشش دادن به محیطی استفاده کنید که کودکان در آن جنب و جوش دارند و بازی می‌کنند، باید ارتفاع مناسبی را خریداری کنید که هم امنیت کودکان در هنگام زمین خوردن تامین شود، هم چمن مصنوعی مقاومت بیشتری را نشان دهد.

رایج‌ترین ارتفاعی که برای چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارتفاع بین ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر می‌باشد. این ارتفاع یک ارتفاع استاندارد برای مهد کودک‌ها و مدارس می‌باشد و بهتر است که از این بازه نه بالاتر بروید و نه پایین‌تر!

بالا بردن طول عمر چمن مصنوعی

دور چمن‌های مصنوعی با ارتفاع بسیار بالا را خط بکشید!

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک‌ها و مدارس را دارید، این یک توصیه کلی به شما است که دور چمن‌های مصنوعی با ارتفاع بسیار بالا را خط بکشید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند، هر چه ارتفاع چمن مصنوعی بالاتر باشد، کیفیت آن چمن مصنوعی افزایش پیدا می‌کند، در صورتی که این گونه نیست!

چمن‌های مصنوعی با ارتفاع بالای ۳۰ میلی‌متر بیشتر مناسب زمین‌های فوتبال می باشند؛ اما محیط‌هایی که کودکان در آن جا بازی می‌کنند باید محیطی باشد که از هر لحاظی بهداشت آن تامین شود. چمن‌های مصنوعی که ارتفاع بالایی دارد، میزان آشغال‌گیری بیشتری هم دارند. به همین خاطر توصیه اکید ما، مخصوصا برای چمن مصنوعی مهد کودک‌ها این است که چمن مصنوعی با ارتفاع زیر ۳۰ میلی‌متر خریداری شود.

چگونه عمر چمن مصنوعی مدارس و مهد کودک‌ها را افزایش دهیم؟

بسیاری از افرادی که چمن مصنوعی را برای مدارس و مهد کودک‌ها خریداری می کنند، این سوال برای آنها پیش می‌آید که برای بالا بردن طول عمر چمن مصنوعی بهتر است از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بعضی از افراد برای افزایش طول عمر چمن‌های مصنوعی از مواد پر کننده برای پر کردن اطراف هر یک از بافت‌های چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. این روش یک روش متداول برای بالا بردن عمر چمن‌های مصنوعی می‌باشد؛ اما به هر حال با توجه به اینکه محیط مهد کودک و مدارس محیط بازی کودکان محسوب می‌شود، نباید از این مواد پر کننده ما بین چمن‌های مصنوعی استفاده کرد؛ چرا که ممکن است برای سلامتی کودکان و دانش‌آموزان ضرر داشته باشد.

با توجه به این نکته، بهترین روش برای بالا بردن طول عمر چمن مصنوعی مدارس و مهد کودک‌ها این است که شما در هنگام خرید به جنس چمن مصنوعی خریداری شده خود دقت کنید. تراکم بالای چمن مصنوعی و ارتفاع مناسب آنها، از جمله مواردی است که در بالا بردن طول عمر چمن مصنوعی اهمیت ویژه‌ای دارند.

بنابراین، سعی کنید که در هنگام خرید چمن مصنوعی برای مدرسه و یا مهد کودک، از بهترین چمن مصنوعی استفاده کنید تا سالیان سال بتوانید از این چمن‌ها استفاده کنید. نکته آخری که برای بالا بردن عمر چمن مصنوعی باید یادآوری شود این است که چمن‌های مصنوعی که دارای ارتفاع کمتر از ۱۰ میلی‌متر می‌باشند، اصلا مناسب محیط‌های پر ترددی مانند مدارس و مهد کودک‌ها نیستند. به همین خاطر اگر این نوع چمن مصنوعی را خریداری کردید، منتظر خراب شدن زودرس آنها باشید!

قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه

قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها و عوامل تاثیرگذار بر آن

شاید بعضی از افراد تصور کنند که طراحی حیاط مدرسه با پوشش چمن مصنوعی یک کار گران‌قیمت است که اصلا به صرفه نمی‌باشد؛ اما این تصور یک تصور اشتباه است؛ چرا که معمولا یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای پوشش‌دهی به حیاط مدارس و مهد کودک‌ها، استفاده از چمن مصنوعی می‌باشد. دلیل به صرفه بودن چمن مصنوعی هم طول عمر و دوام بالای آن است. به طوری که شما نه تنها هزینه زیادی پرداخت نکرده اید، بلکه در طولانی‌مدت در خرید خود صرفه‌جویی هم کرده‌اید.

قیمت چمن مصنوعی برای مهد کودک‌ها و مدارس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال در بازار برندهای مختلفی برای چمن مصنوعی وجود دارند که هر کدام قیمت خاص خودشان را دارند؛ اما فارغ از برندهای مختلف چمن مصنوعی، عوامل مختلف دیگری نیز در قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها تاثیرگذار است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

خرید چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک

  • ارتفاع چمن مصنوعی: یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت چمن مصنوعی تاثیرگذار است، ارتفاع چمن مصنوعی است. بدیهی است که هرچه ارتفاع چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک‌ها افزایش پیدا کند، قیمت آن چمن مصنوعی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

از طرفی همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، لازم است که چمن‌های مصنوعی مدارس و مهد کودک‌ها دارای ارتفاع بالای ۱۰ میلی متر و ارتفاع کمتر از ۳۰ میلی متر باشند تا مقاومت بالاتری نسبت به سایش و ضربه داشته باشند. بنابراین، هرچه ارتفاع چمن مصنوعی خریداری شده شما بیشتر باشد، قیمت تمام شده شما نیز بیشتر خواهد شد.

  • تراکم چمن مصنوعی: از جمله عوامل دیگری که در قیمت چمن‌های مصنوعی تاثیرگذار می‌باشد، تراکم چمن مصنوعی است. در واقع، هرچه تراکم چمن مصنوعی افزایش پیدا کند، قیمت متراژ چمن مصنوعی نیز افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه شما برای داشتن یک محیط امن و مناسب برای کودکان نیاز به چمن مصنوعی با تراکم بالا نیاز دارید، بهتر است که در بازه قیمتی متوسط چمن مصنوعی خریداری کنید.

دقت داشته باشید که معمولا با بالا رفتن ارتفاع چمن مصنوعی، تراکم چمن مصنوعی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بدیهی است که چمن‌های مصنوعی با کمترین ارتفاع و تراکم دارای قیمت به صرفه تری هستند؛ اما کیفیت مناسبی ندارند!

  • مدت زمان گارانتی چمن مصنوعی: یکی از مواردی که خریداری چمن مصنوعی باید به آن دقت داشته باشند، مدت زمان گارانتی چمن مصنوعی می‌باشد. در صورتی که قصد دارید برای محیط‌های پرجمعیت و پر تردد مانند مدارس و مهد کودک‌ها، چمن مصنوعی بخرید، توصیه ما به شما این است که چمن های مصنوعی را خریداری کنید که گارانتی دار باشند و گارانتی آنها نیز بالا باشد.

به طور کلی هر چه قیمت چمن‌های مصنوعی افزایش پیدا کند، مدت زمان گارانتی چمن‌های مصنوعی نیز افزایش پیدا می کند. در حال حاضر بیشتری گارانتی موجود برای چمن‌های مصنوعی، گارانتی ۵ ساله است که برای گران‌ترین چمن‌های مصنوعی اعمال می‌شود. همچنین، کمترین مدت زمان برای گارانتی، گارانتی‌های ۲ ساله و ۳ ساله می‌باشند که معمولا برای چمن‌های مصنوعی با ارتفاع کمتر و تراکم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین نگرانی های والدین و همچنین مسئولین مهد کودک ها، ایمن بودن محیط برای کودکان است. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا محیطی کاملاً امن برای بچه ها ایجاد کنند. انتخاب کفپوش مناسب می تواند در کاهش آسیب های احتمالی حین بازی و دویدن کودکان بسیار موثر باشد. یکی از بهترین کفپوش های مورد استفاده برای محیط هایی مانند مهد کودک و یا محوطه بازی کودکان، چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی بسیاری از مشکلات رایجی که چمن های طبیعی دارند را از بین می برد. در این مقاله برخی از مهمترین مزایای چمن های مصنوعی را برای استفاده در محوطه مهد کودک برای شما بررسی کرده و نمونه هایی از چمن های مصنوعی مناسب برای استفاده در این محیط ها را به همراه قیمت به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایای چمن مصنوعی برای مهد کودک

مهدکودک زیباتر:

چمن مصنوعی در مهدکودک می تواند از نظر بصری یک تحول بزرگ در  فضا ایجاد کند. رنگ سبز چمن مصنوعی اثر بسیار خوبی بر روحیه کودکان ما خواهد گذاشت. تلفیق رنگ های شاد در کنار یک بستر ایمن، زیبا و شاداب، یک روز فوق العاده را برای کودکان رقم خواهد زد؛ به علاوه زیبایی فضای مهدکودک در جذب مشتری که همان والدین کودکان می باشند، بسیار اثرگذار خواهد بود.

ایمنی بالا:

یکی از مهمترین مزایای چمن مصنوعی، ایجاد سطحی ایمن، برای بازی کودکان شماست. اگر می خواهید چمن مصنوعی را در مهدکودک و یا محوطه حیاط خانه خود نصب کنید، می توانید مطمئن باشید که برای حفظ امنیت، شاد بودن و تمیز بودن محوطه بازی کودکان خود سرمایه گذاری کرده اید. چمن های مصنوعی به دلیل تراکم بالا و استفاده از نخ های لطیف، در مقایسه با چمن های طبیعی نرم تر بوده و از هر گونه آسیب احتمالی هنگام بازی کودکان پیشگیری می نمایند.

در واقع چمن مصنوعی مانند فرش عمل کرده و با مفروش کردن آن، هیچگونه خطری کودکان را تهدید نخواهد کرد. البته نوع چمن مورد استفاده بسیار اهمیت دارد، بهتر است از چمن های مصنوعی باکیفیت، با تراکم بالا و ضخامت نخ پایین استفاده شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه فاکتورهای مهم در کیفیت چمن مصنوعی، مطالعه مقاله “” می تواند راهنمای خوبی باشد.

باکتری کمتر، دوری از گل و لای:

کافیست پس از یک باران شدید، به پارک و یا محوطه بازی کودکان بروید، حتماً با سطوح آلوده و پوشیده شده از گل و لای مواجه می شوید. چمن مصنوعی می تواند این مشکل را کاملاً حل کند. سطح زیرین چمن مصنوعی دارای سیستم تخلیه آب است که پس از هر بار بارندگی و یا شستشو، آب موجود در سطح را به سرعت تخلیه کرده و پس از تخلیه سطح چمن در مدت زمان کمی خشک خواهد شد.

تصور کنید روزی برسد که کودکان شما پس از بازگشت به خانه، لباس های بدون لک و تمیز بر تن داشته باشند! این اتفاق برای والدین بسیار خوشحال کننده خواهد بود. این دقیقاً همان نوع تجربه ای است که هنگام بازی بچه هایتان روی سطوح چمن مصنوعی تجربه خواهید کرد.

عدم حساسیت و آلرژی:

هنگام استفاده از چمن های طبیعی، راهی برای فرار از گرده و آلرژی هایی که در تیغه های چمن رشد می کنند، وجود ندارد. آلرژی به چمن طبیعی هر روز بیشتر دیده می شود و زودتر ظاهر می شود. طبق داده های انجمن آلرژی و ایمونولوژی بالینی اسپانیا، در اسپانیا از هر 4 کودک 1 نفر به چمن طبیعی حساسیت دارد.

اما در مقابل چمن مصنوعی هیچ گونه گرده ای تولید نکرده و به واسطه استفاده از ترکیبات استاندارد، تحت هیچ عنوان حساسیت های پوستی ایجاد نخواهد کرد. استفاده از این محصول برای کودکان مبتلا به آلرژی که همیشه برای بازی در چمن های طبیعی شوق داشته اند، لذت بخش خواهد بود.

دوام بالای چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی در مقایسه با انواع دیگر کفپوش ها، در برابر تردد بالای کودکان و دویدن، دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، بسیاری از مدل های چمن مصنوعی برای زمین های بازی، بسته به نوع و کیفیتشان، برای مدت زمان مشخصی دارای گارانتی هستند. از این رو، کودکان می توانند ساعت به ساعت و روز به روز در زمین چمن مصنوعی بازی کنند، بدون اینکه چمن آسیبی ببیند. بنابراین می توانید سالها از دیدن شوق فرزندانتان در یک محیط بازی عالی، لذت ببرید.

طبیعتاً صاحبان مهدکودک ها و صاحبین مدارس لازم است در انتخاب نوع چمن مصنوعی، مقداری وسواس به خرج دهند. برای مهدکودک ها می توان از چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف کوتاه استفاده کرد، چرا که تردد کودکان زیر 7 سال به دلیل وزن کم، استهلاک پایینی برای چمن مصنوعی به همراه دارد.

حداقل هزینه، حداکثر استفاده:

با انتخاب چمن مصنوعی، می توانید با یک بار صرف هزینه، برای مدت زمان طولانی محیطی شاد و ایمن داشته باشید.. چمن مصنوعی نیاز به نگهداری کمتری دارد و بنابراین در طولانی مدت هزینه کمتری نیز نسبت به انواع دیگر سطوح خواهد داشت. علاوه بر این، در مقایسه با سایر کفپوش ها مقرون به صرفه تر می باشد.

والدین می خواهند فرزندانشان در محیطی امن و شاد و تمیز باشند. چمن مصنوعی می تواند یک راه حل مناسب برای تحقق بخشیدن به این رویاها باشد.

چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک

چمن مصنوعی مهد کودک از دسته می باشد. یک چمن مصنوعی ایده آل و استاندارد برای مهد کودک ها باید چنین ویژگی هایی داشته باشد:

  • الیاف چمن مصنوعی نرم و لطیف باشند. این مورد به سطح مقطع برش و دیتکس یا ضخامت تک رشته الیاف ارتباط دارد. بهتر است از چمن های مصنوعی با سطح مقطع های تخت و یا بیضی استفاده کنید. همچنین دقت کنید که دیتکس تک رشته الیاف بالا نباشد؛ چرا که الیاف دیتکس بالا برای پوست کودک آزاردهنده هستند.
  • چمن مصنوعی تراکم بالایی داشته باشد. یکی از اهداف استفاده از چمن مصنوعی برای مهدکودک ایجاد سطحی ایمن و ضربه پذیر است. طبیعتاً چمن مصنوعی متراکم تر، ضربه پذیرتر است. عدد تراکم با توجه به نوع بافت چمن مصنوعی می تواند در محدوده وسیعی قرار بگیرد. عدد تراکم برای چمن های مصنوعی 10 تا 11 میلیمتری، بهتر است از 60000 به بالا باشد و برای چمن های 15 تا 25 میلیمتری نیز بین 16000 تا 25000 مناسب است؛ البته به شرطی که تعداد فیلامنت های خروجی از هر گره بالاتر از 8 رشته باشد.
  • ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بین 10 تا  25 میلیمتر باشد. دقت کنید هر چه ارتفاع الیاف کوتاه تر باشد، در عوض باید چمن مصنوعی متراکم تر شود تا کوتاهی الیاف را جبران کند. این موضوع بسیار مهم است. چمن مصنوعی مدل فیروزه و ونوس دو مدل با ارتفاع 11 میلیمتری هستند که علاوه بر پرز کوتاه، تراکم بالایی دارند. چمن های با پرز بلندتر از 25 میلیمتر برای استفاده در  مهدکودک، مقداری دردسر ایجاد خواهند کرد، زیرا هر چه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد، آشغال گیری چمن مصنوعی بیشتر خواهد شد. سورن 25 و پاپیروس مدل های 25 میلیمتری هستند که برای چمن مصنوعی فضای مهدکودک پیشنهاد می گردند.
  • چمن مصنوعی استانداردهای بهداشتی داشته باشد. الیاف چمن مصنوعی در پروسه ساخت می تواند حاوی سرب و دیگر مواد سمی و خطرناک باشد و این برای کودکان اصلاً مناسب نیست. کلیه محصولات شرکت خانه چمن پیش از خریداری، از نقطه نظر عدم وجود ترکیبات سمی و بهداشتی بودن مواد مورد استفاده، توسط تیم کارشناسان مجموعه چک می شوند. داشتن گواهی نامه   RoHS یک امر ضروری برای خانه چمن است.

چمن مصنوعی برای خانه بازی کودک

چمن مصنوعی برای خانه بازی کودکان تمام ویژگی های چمن مصنوعی مهدکودک را دارد و نمی توان نوع چمن مصنوعی آن ها را از هم تفکیک کرد, چرا که سن کودکان و نوع استفاده آنها در هر دو مورد تقریباً مشابه به هم می باشد.

تولید چمن مصنوعی در اردبیل | تولید چمن مصنوعی در ایلام

نظافت چمن مصنوعی مهد کودک

بدون شک چمن مصنوعی نیز مانند هر کفپوش دیگری نیاز به نظافت دارد.  خوشبختانه نظافت چمن مصنوعی مهد کودک بسیار آسان و مشابه با نظافت فرش است. کافیست با استفاده از جاروی دستی و یا جاروی برقی زباله ها را از مابین الیاف چمن خارج کنید. اگر چمن مصنوعی به هر دلیلی نیاز به شستشو داشت، می توانید با استفاده از آب و شوینده های ملایم مثل شامپوی فرش، نسبت به شستشوی آن اقدام کنید. زهکش های چمن مصنوعی آب را به سرعت از قسمت زیرین چمن خارج نموده و ظرف مدت زمان کمی الیاف چمن خشک خواهند شد.

همانطور که در بخش قبل گفته شد، بهتر است از چمن های مصنوعی الیاف بلند در فضای مهدکودک استفاده نکنید، زیرا نظافت آن مقداری دشوار خواهد شد. مطالعه مقاله ” ” می تواند اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهد.

نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک

یکی از مهمترین مسائلی که در هنگام استفاده از چمن های مصنوعی باید رعایت کرد، نصب صحیح چمن است. بهتر است برای نصب چمن از نصابان حرفه ای کمک بگیرید، چرا که در صورت اتصال نامناسب درزهای چمن مصنوعی به یکدیگر، ممکن است در هنگام دویدن کودکان منجر به ایجاد صدمه شود. علاوه بر این، در هنگام استفاده از چمن مصنوعی، بهتر است از لایه ضربه گیر برای مقاومت بالاتر چمن استفاده شود. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید چمن مصنوعی مهد کودک، ابتدا با کارشناسان شرکت خانه چمن مشورت کنید. شرکت خانه چمن با تجربه بالا در زمینه فروش و نصب چمن مصنوعی، راهنمای خوبی برای خریدی مطمئن خواهد بود.

لایه ژئوتکستایل برای چمن مصنوعی مهد کودک چه کاربردی دارد؟

در فرآیند نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک ها، از یک لایه نمدی ضربه گیر در زیر چمن مصنوعی به نام ژئوتکستایل استفاده می شود. این لایه ضربه پذیری چمن را به خوبی افزایش خواهد داد و اجاره نمی  دهد کودک در حین افتادن آسیب ببینید. مجموعه خانه چمن در نصب چمن مصنوعی های خود برای محیط هایی همچون مهدکودک از لایه ژئو 300 گرمی که قطر بیشتری نسبت به لایه 200 گرمی دارد استفاده می کند. برای چنین نصبی نوار اتصال و چسب دوجزئی به کار خواهد رفت.

برای خرید چمن مصنوعی مهدکودک می توانید از طرق مختلف اقدام کنید. اگر همچنان برای خرید کالای خود به مشاوره نیاز دارید، می توانید با شرکت خانه چمن در تماس باشید و مشاوره دقیق تر بگیرید. اگر متراژ خود را برآورد کرده اید، می توانید چمن مصنوعی ایده آل خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. همچنین خرید چمن مصنوعی مهدکودک به صورت حضوری و تلفنی نیز مهیا می باشد. اگر متراژ پروژه شما بالاست، می توانید با تماس تلفنی با شرکت خانه چمن از تخفیفات ویژه ما بهره مند شوید.

سوالات متداول:

آیا چمن مصنوعی حاوی مواد شیمیایی مضر است؟

چمن های مصنوعی در صورت استفاده از ترکیبات نامرغوب حین تولید، می توانند حاوی سرب و یا دیگر مواد مضر باشند. به همین دلیل است که داشتن گواهی نامه RoHS یک امر ضروری برای شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی است. کلیه محصولات شرکت خانه چمن دارای گواهینامه RoHS بوده و پیش از خریداری، از نقطه نظر عدم وجود ترکیبات سمی و بهداشتی بودن مواد مورد استفاده، توسط تیم کارشناسان مجموعه چک می شوند.

ویژگی های چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک، چه مواردی هستند؟

چمن مصنوعی استانداردهای بهداشتی داشته باشد. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بین 10 تا 25 میلیمتر باشد. چمن مصنوعی تراکم بالایی داشته باشد. الیاف چمن مصنوعی نرم و لطیف باشند.

آیا چمن مصنوعی حین زمین خوردن کودکان، برای آنها ایمن است؟

در فرآیند نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک ، از یک لایه نمدی ضربه گیر در زیر چمن مصنوعی به نام ژئوتکستایل استفاده می شود. این لایه ضربه پذیری چمن را به خوبی افزایش خواهد داد و اجاره نمی دهد کودک در حین افتادن آسیب ببینید. مجموعه خانه چمن در نصب چمن مصنوعی های خود برای محیط هایی همچون مهدکودک از لایه ژئو 300 گرمی که قطر بیشتری نسبت به لایه 200 گرمی دارد، استفاده می کند.

 

دکمه بازگشت به بالا