عمومی

بررسی جدیدترین گوشی های شیائومی و سامسونگ

بررسی redmi note 10

شیائومی به خوبی فهمیده است که برای رقابت با سامسونگ ارتقاء دوربین کافی نیست و باید از نمایشگرهای بهتری استفاده کند تا به رقیب سرسختتری برای میانرده های سامسونگ تبدیل شود به همین خاطر برای اولین بار در سری ردمی خود به جای پنل IPS LCD به سراغ نمایشگر سوپرآمولد رفته و نمایشگر بسیار باکیفیتی را به کاربران تقدیم کرده است.

صفحه نمایش این گوشی 6.43 اینچی است و روشنایی آن در حالت عادی 400 نیت و در صورت وجود نور زیاد به 1100 نیت می رسد و در نتیجه منتظر یک نمایشگر فوق روشن باشید که در هر شرایطی یار و همراه شما است. از نظر وضوح تصویر هم باید گفت که 1080 پیکسلی است و برای تماشای ویدئو یک گزینه ایده ال و مناسب محسوب می شود. گفتنیست که نمایشگر ردمی نوت 10 نسبت به ردمی نوت 9 پیشرفت زیادی داشته و از این نظر نسبت به نسل قبلی خود برتری زیادی دارد.

بررسی گوشی poco x3

در قسمت پشتی گوشی موبایل Poco X3 NFC ، دوربین جهارگانه که به آن طرح جزیره ای نیز گفته می شود وجود دارد. این طراحی بسیار شبیه به گوشی های رد می می باشد. در دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی با پیکسل های 0.8 میکرونی استفاده شده که به وسیله فیلتر بِیِر 4 به 1، تصاویر 16 مگاپیکسلی در اختیار خواهد گذاشت.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی برا ثبت تصاویر فوق عریض قرار داده شده و دو دوربین دیگر نیز وجود دارد که یکی برای ثبت تصلویر ماکرو و دیگری برای اندازه گیری عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می گیرد.
بر روی نمایشگر دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی وجود داشته که فاقد فوکوس خودکار می باشد که در محیط های روشن، عکس هایی خوب با کنتراست بالا ثبت می کند اما نمی توان جزییات این عکس ها را در حد و اندازه 20 مگاپیکسل دانست.

در محیط های کم نور هم نمی توان برای ثبت عکس های خوب انتطاری داشت و از جزییات کاسته شده و به نویز آن ها افزوده می شود. با وجود این، ثبت تصاویر در حالت شب تا حدودی تصاویر بهتری را به ثبت می رساند. اگر می خواهید با گوشی پوکو ایکس تری بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنم در آدرس https://mimalls.ir/product-category/phone/xiaomi-mobile/ این گوشی را با ظرفیت های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

تا اینجا، به اندازه کافی در دنیای اعداد و ارقام غرق شدیم؛ اگر بخواهیم در مورد کیفیت عکاسی این گوشی بگوییم، همه چیز در سطح مطلوبی قرار دارد. سنسور اصلی به صورت پیشفرض تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت میکند که برای یک میانرده لقمه دندان گیری است.

در کل جزییات در تصاویر این سنسور به خوبی ثبت می شوند اما در جزییات پیچیده مثل چمن، منتظر نمای نسبتا ناواضح و لکه دار باشید. دامنه داینامیکی خوب است و از مطابقت رنگهای تصویر و با واقعیت، راضی برمی گردیم.

مزاحمت نویزها به ندرت دیده می شود اما اگر ادعا کنیم به طور کامل ریشه کن شده اشتباه کرده ایم.در مورد سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی، شاهد ثبت جزئیات کافی، کنتراست خوب و دامنه دینامیکی مناسب هستیم که اگر اعوجاج اطراف تصویر سروسامان بیشتری می داد، یک سنسور بی نظیر بود.

باید این واقعیت را بپذیریم که شیائومی در مورد دو سنسور آخر (ماکرو تشخیص عمق) کم لطفی کرده و ما را با جزییات ضعیف، اشباع رنگی نامناسب و کنتراست نچندان بالا روبرو کرده است. در مجموع، کیفیت عکاسی با این گوشی به نقاظ ضعفش می چربد و مخاطب را در رضایت نسبی قرار خواهد داد.

قابلیت دسته بندی برنامه ها به شما اجازه میدهد که به طور خودکار تمام اپلیکیشنها در دسته هایی چون ارتباطات، سرگرمی ها، عکاسی، ابزارها و … قرار بگیرند. همچنین می توانید این دسته ها را ویرایش یا غیرفعال کنید. ویژگی جالب دیگر، تقسیم سایه اعلانها به مرکز اعلانها  و مرکز کنترل است.

دقیقاً مانند آیفون، با کشیدن انگشت از قسمت سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان یا سمت راست برای مرکز کنترل، آنها را مشاهده می کنید و اگر علاقهای به استفاده از این حالت ندارید، می توانید آن را به راحتی در تنظیمات گوشی غیرفعال کنید.

شیائومی با دو گزینه جدید برای حفظ حریم خصوصی، MIUI 12 را بهبود بخشیده است. اکنون به هنگام به اشتراک گذاری عکسها و فیلمها، می توانید اطلاعات مکان و بخش های دیگر (شامل اطلاعات دستگاه) را حذف کنید و بنابراین از حریم خصوصی خود بهتر محافظت کنید.

سامسونگ Note 10 Plus از استاندارد د آب IP68 پشتیبانی می کند و به لطف این ویژگی حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام خواهد داشت، اما متاسفانه شیائومی Mi Note 10 Pro از این ویژگی پشتیبانی به عمل نمی آورد.

بررسی samsung note 10 plus

پس یکی از مهمترین تفاوت های مابین دو گوشی مذکور مربوط به طراحی ضد آب م یشود و از این نظر نوت 10+ سامسونگ نسبت به رقیب خودش برتری دارد. مسئله بعدی مربوط به بهره مندی این فبلت از قلم استایلوس اختصاصی یا S Pen میشود که قابلیت های خاصی مثل نوت برداری روی صفحه نمایش خاموش گوشی یا طرح آثار هنری و گرافیکی خاص در دستگاه و تعامل متفاوت با آن را مقدور می سازد، اما شیائومی Mi Note 10 Pro از قلم استایلوس اختصاصی بهرهمند نیست. بنابراین اگر داشتن قلم استایلوس برایتان اهمیت دارد، باز هم فبلت نوت 10 پلاس گزینه خرید بهتری در مقایسه با Mi Note 10 Pro خواهد بود.

مقایسه و بررسی mi note 10 pro

یکی دیگر ازمسائلی که به طراحی و ساخت گوشی های مورد نظر مربوط میشود و بد نیست که اشاره مختصری به آن داشته باشید مربوط به قدرت صدای اسپیکر های دو محصول خواهد بود. گلکسی نوت 10+ از چهار اسپیکر AKG بهره می برد و صدای خروجی از آن واقعا با کیفیت و رسا است، اما در می نوت 10 پرو شیائومی از دو اسپیکر استریو استفاده شده است.

کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای Xiaomi Mi Note 10 Pro بد نیست و در حد مناسبی قرار دارد اما در مقایسه با فبلت نوت 10+ به مراتب ضعیف تر عمل میکند. هر دو گوشی از اسکنر داخل نمایشگر بهرهمند هستند و در بررسی آن ها مشخص شد که سرعت و ثبات عملکرد اسکنر زیر انگشت هر دو گوشی مناسب و خوب است و خیلی تفاوتی از این نظر مابین آن ها وجود ندارد. اما از نظر ظاهر و طراحی دو گوشی مورد نظر چه تفاوت هایی نسبت به هم دارند و کدامیک شیک تر و جذاب تر به نظر میرسند یا اصطلاحا خوش دستتر هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا