علمی

واکنش سامسونگ به انتقادات از هوش مصنوعی دوربین گلکسی S۲۴

به گزارش اخبار ایران من، دوربین سری گلکسی S۲۴ با کمک هوش مصنوعی عکس‌ها را در لحظه اصلاح می‌کند و نتیجه کار گاهی ممکن است غیرواقعی نیز به نظر برسد. حالا یکی از مدیران ارشد سامسونگ گفته است که هر عکسی که با دوربین گرفته می‌شود، به نحوی غیرواقعی و جعلی است. از زمانی که مشخص شد سامسونگ در پرچمدارهای قبلی خود از فیلترهای خاصی برای نمایش بهتر ماه هنگام عکاسی استفاده می‌کند، نقدهایی به این شرکت وارد شد و حالا هوش مصنوعی مولد Galaxy AI نیز در زمینه تصویربرداری منتقدانی پیدا کرده است.

به نقل از دیجیاتو، «پاتریک چومت»، یکی از مدیران سامسونگ گفته از زمانی که تصویر جعلی ماه منتشر شد، بحثی درباره اینکه چه چیزی یک تصویر واقعی را تشکیل می‌دهد، به‌وجود آمد. او ادامه داد: «درواقع چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. به محض اینکه از یک سنسور برای ثبت یک لحظه استفاده می‌کنید، آنچه را که می‌بینید، بازتولید کرده‌اید. اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی زوم و فوکوس خودکار استفاده کنید، آیا این تصویر واقعی است؟ یا همه آن فیلتر است؟ درواقع هیچ تصویری واقعی نیست.»

استفاده از هوش مصنوعی در گلکسی S۲۴

به‌طور کلی همیشه بحث‌هایی درباره ماهیت تصاویر دوربین‌ها بوده است؛ اینکه اساساً عکس‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند انعکاس واقعی دنیای بیرون باشند. بااین‌حال، از زمان تجهیز گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های پیشرفته، این بحث‌ها بیشتر از همیشه درمیان کارشناسان به‌وجود آمده است. اکنون شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل و سامسونگ از چندین فریم در یک تصویر استفاده می‌کنند تا خروجی نهایی بهترین کیفیت را ارائه دهد، و هرچند که این خروجی‌ها گاهی بسیار زیبا هستند، اما گاهی اوقات آنچه را که به واقع‌ در دنیا وجود دارد، نشان نمی‌دهند.

هوش مصنوعی مولد نیز به‌رغم جذاب‌تر و باکیفیت‌ترکردن عکس‌ها در سری گلکسی S۲۴، به واقعیت چندان وفادار نیست. بااین‌حال، استدلال مدیر سامسونگ، که اگر همه عکس‌ها غیرواقعی باشند، پس ما مجاز به انجام هرکاری در این زمینه هستیم، چندان قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد. البته او گفته است که صنعت هوش مصنوعی مولد نیاز به بازرسی‌هایی دارد و دولت‌ها حق دارند نگران باشند.

همچنین او می‌گوید استراتژی سامسونگ این است که به مصرف‌کنندگان دو مزیت بدهد، یکی راهی برای ثبت لحظات و دیگری راهی برای ایجاد یک واقعیت جدید است. او می‌گوید که هر دوی این مزیت‌ها با هوش مصنوعی میسر شده‌اند. البته از واترمارک‌هایی برای تشخیص عکس‌های هوش مصنوعی نیز استفاده شده است.

۵۸۵۸

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا