عمومیایران کسب و کار

چرا باید به وکیل مواد مخدر در اصفهان مراجعه کنیم؟

وکیل متخصص مواد مخدر شخصی است که به تمام قوانین مربوط به جرائم این حوزه آگاهی و اشراف کامل دارد. قوانین جرائم این حیطه شامل قوانین قاچاق، نگهداری، مخفی کردن و مجازات حمل مواد مخدر به داخل یا خارج از کشور هستند وکلای دادکوشا نسبت ب بررسی تمام این موارد دارای تجربه هستند.

تمامی دعاوی مربوط به جرائم مواد ممنوع المصرف توسط وکیل مواد مخدر پیگیری می‌شود اگر پرونده‌ای مربوط به جرائم مواد مخدر دارید و به یک وکیل متخصص در زمینه چنین جرائمی نیاز دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

وکیل مواد مخدر در اصفهان به چه کسی می‌گویند؟

حقوق دارای دنیای گسترده و زمینه‌های مختلفی است این گستردگی به اندازه‌ای است که هیچ وکیلی ادعای این‌که در تمامی زمینه‌های آن اشراف و تسلط کامل دارد را نمی‌کند. وکیلی که دریک زمینه تعداد پرونده‌های زیادی را پیگیری و دفاع کرده‌است در آن حیطه تجربه و اطلاعات کافی کسب می‌کند و می‌تواند به‌صورت تخصصی در آن زمینه فعالیت کند.

با توجه به توضیحی که ارائه شد وکیل مواد مخدر اصفهان به وکیل گفته می‌شود که تمرکز اصلی او بر پرونده‌های مربوط به مواد مخدر است یا حتی انحصاری در این زمینه فعالیت می‌کند این وکیل به‌طور اختصاصی و مداوم در حال مطالعه و بررسی قوانین مرتبط با مواد مخدر و تبصره‌های آنست. ازآنجایی‌که مجازات‌های مربوط به جرائم مواد مخدر اعدام و حبس‌های بلندمدت است لذا کمک گرفتم و مشاوره با وکیل که متخصص وکالت در مواد مخدر است بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

نگارش یک لایحه دفاعیه مناسب و کارآمد از مواردی است که نیاز به تخصص دارد لازم است که لایحه دفاعی مربوط به مواد مخدر توسط وکیل متخصص در این زمینه به عمل آید تا پرونده به نتیجه مطلوبی برسد. اگر درگیر پرونده مواد مخدر هستید از وکیل مواد مخدر برای نگارش لایحه دفاعیه کمک بگیرید.

یک وکیل خبره با وجدان بیدار می‌تواند با ارائه راه‌حل از متهم خود تا حدی که قانون دست او را باز گذاشته باشد دفاع کند وکیل متخصص مواد مخدر به علم روان‌شناسی و شخصیت‌شناسی نیز تسلط دارد. فن بیان قوی یک وکیل حرفه‌ای توانایی توجیه قاضی را دارد و باعث سود دهی احساسات او می‌شود تا جایی‌که ممکن است متهم را عفو کند.

برخی از کشورهای همسایه ایران تولیدکننده و توزیع‌کننده این‌گونه مواد هستند هم‌مرز بودن کشور ما با کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان و ترکیه باعث شده که مسئله قاچاق مواد به داخل کشور به یکی از معضلات مهم تبدیل شود همان‌طور که می‌دانید استعمال مواد و حمل‌ونقل آن در ایران خلاف قانون است.

با این‌وجود تعداد ارتکاب به این جرائم در ایران زیاد است برخی از این افراد کاملاً ناخواسته به دام اعتیاد می‌افتند و بسیاری از آن‌ها اطلاع ندارند که باعث حمل مواد مخدر و جابجایی آن از مرز شده‌اند.

وکیل مواد مخدر اصفهان به چه دعاوی رسیدگی می‌کند؟

دعاوی مخدرها یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور محسوب می‌شوند. مواد اعتیادآور نه‌تنها به خود فرد و خانواده‌اش آسیب می‌زنند بلکه باعث ضرر رساندن به کل جامعه می‌شود و اثر شبکه‌ای را در اقتصاد، فرهنگ و بنیاد جامعه می‌گذرد مسئله مبارزه با مواد برای دولت هزینه‌های زیادی دربر دارد ازاین‌رو شدیدترین مجازات‌ها در ایران مربوط به چنین پرونده‌هایی می‌باشد. به دلیل اهمیت ویژه و تأثیر فوق‌العاده‌ای سوئد مخدرها دادگاه انقلاب مستقیماً به این‌گونه پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

این‌گونه مواد غالباً ترکیباتی هستند که فرد با مصرف آن‌ها سطح هوشیاری خود را از دست می‌دهد و از حالت عادی خارج می‌گردد در خصوص نظریات در این حیطه می‌توانیم بگوییم به میزان مکاتب جامعه‌شناسی مدرن، آرا و نظر وجود دارد برخی از افراد معتقدند که اعتیاد جرم نیست و فرد معتاد یک بیمار است حزبی موسوم به لیبرال تمرین‌ها بر این باورند که انسان در انتخاب خودمختار است و دولت‌ها نمی‌توانند به انسان حکم کنند که چه چیز وارد بدن خود کند آن‌ها معتقدند تمام مواد قابل مصرف باید آزاد و در دسترس عموم قرار بگیرد.

اما طبق ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر که در سال ۱۳۶۷ تصویب گردید اعتیاد جرم است اما معتادان می‌توانند با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شوند اقدام به ترک و درمان کنند وکیل مربوط به این حوزه وکیلی است که به جرائم زیر رسیدگی می‌کند و در این مسائل موکل می‌پذیرد.

۱- کشت کوکا ، خشخاش و شاه‌دانه با هدف تولید مواد

۲ -تولید، ساخت، وارد کردن و صادر کردن مواد

۳- نگه داشتند، مخفی کردند، حمل، خرید و فروش مواد

۴ -کشیدن یا استعمال مواد

۵ -دایر کردن و اداره‌کردن یک مکان برای کشیدن مواد

۶- تولید کردن، ساختن، خریدوفروش و نگهداری ابزار مربوط به مواد

۷- پناه دادن به متهم هایی که به‌خاطر جرائم مواد محکوم شده‌اند

۸-قرار دادن مواد مخدر یا ابزار مربوط به تولید مواد در یک محل با هدف متهم کردن فرد دیگر.

دعاوی این حیطه باید مطابق با قانون و با صلاحیت دادگاه انقلاب باشد.

وظایف وکیل مواد مخدر در اصفهان

  • یکی از وظایف وکیل مواد مخدر این است که سعی بر اثبات بی‌گناهی فرد متهم کند.
  • این وکیل معمولاً در مواردی می‌تواند بی‌گناهی متهم را اثبات کند که متهم سابقه‌دار نباشد.
  • این وکیل باید از توانایی خود برای استفاده از ادله و مدارک در راستای کاهش مجازات فرد متهم استفاده کند.
  • وکیل مواد مخدر در اصفهان باید با ارائه دادخواست مناسب و استفاده از ادله باعث کاهش مجازات حبس متهم شود.
  • یکی دیگر از وظایف این وکیل این است که به‌دنبال این باشد که مجازات حبس متهم را تبدیل به جزای نقدی کند.
  • ازجمله مهم‌ترین وظایف وکیل مواد مخدر گرفتن حق تعلیق مجازات و همین‌طور تعلیق اجرای حکم است.
  • این وکیل باید با استفاده از اختیار خود در مرحله تجدیدنظر از طرف موکل تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا در پرونده بازبینی شود و حکم تبرئه اخذ کند.
  • وکیل در مرحله اعاده دادرسی باید از ادله قانونی استفاده کندتادرخواست تجدیدنظر در دیوان‌عالی کشور مورد قبول واقع گردد.
  • در مرحله‌ی فرجام‌خواهی امکان تبرئه متهم وجود دارد لذا وکیل پرونده باید از اسناد و مدارک مناسب در این‌مورد استفاده کند.
  • یکی از مواردی که به نفع متهم مواد مخدر است مسئله آزادی مشروط می‌باشد. وکیل مواد مخدر باید سعی کند تا بتواند برای موکل خود حکم آزادی مشروط اخذ کند. منظور از آزادی مشروط این است که متهم از زندان آزاد شود ولی موظف است یکسری شرایط و ضوابطی را که قانون تعیین کرده‌است رعایت کند.
  • هرسال برخی از متهمان مواد مخدر شامل عفو مقام رهبری می‌شوند. وکیل مواد مخدر اصفهان باید برای این‌که موکلش مشمول این حکم واقع شود تمام سعی خود را بنماید.

وکیل مواد مخدر بهترین برگه برنده ای است که در دفاع از متهم مواد مخدر می تواند در دادگاه حضور پیدا کند.

اعتراض به آرای مواد مخدر چگونه ممکن است؟

آیا شما تا به حال نمونه پرونده مواد مخدر داشته اید؟

حکم مواد مخدر را چطور کاهش دهیم؟

به عنوان یک وکیل متخصص مواد مخدر که سال هاست تنها در این زمینه کار کرده ام باید عرض کنم؛ مراجعین بنده ۳ دسته هستند:

کسانی که از ابتدای کار حقوقی شان با بنده همراه شده اند.

افرادی که به دلیل ناامیدی گزینه استفاده از وکیل مواد مخدر در اصفهان را برای انتهای کار گذاشته اند.

افرادی که با تکیه به نکات حقوقی بنده در جلسات مشاوره حضوری، تصور می کنند که خودشان می توانند به تنهایی از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

بالا بودن تعداد پرونده های مواد مخدر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرمان، بندرعباس، تبریز و اراک باعث شد تا بنده گلچینی از کاربردی ترین نکات حقوقی پیرامون دعاوی مواد مخدر را با شما به اشتراک بگذارم.

بنابراین پیش از آنکه بخواهید دنبال یک وکیل تسخیری در جرایم مواد مخدر بگردید، توصیه می کنم تا انتهای این مقاله با بنده همراه باشید.

ویژگی‌های عمومی و تخصصی یک وکیل مواد مخدر

به اعتقاد بنده یک وکیل‌ مواد مخدر باید در کنار تخصص کافی، چندین نمونه کار موفق و قابل استناد نیز داشته باشد.

دقت داشته باشید به دلیل حساسیت بالای پرونده‌های مواد مخدر و شدید بودن مجازاتشان، استفاده از یک وکیل کارکشته کمک زیادی می تواند به شما بکند.

از جمله ویژگی‌های عمومی یک وکیل مواد مخدر، داشتن اعتماد به نفس بالا برای دفاع از موکل است. اگر موکل گناه‌گار و متخلف باشد، وکیل متخصص و با اعتماد به نفس می‌تواند از مجازات او تا حد امکان بکاهد.

از جمله ویژگی های تخصصی یک وکیل مواد مخدر، می توان به تجربه بالا در حل انواع مختلف پرونده های مواد مخدر اشاره کرد. بررسی و پیگیری پرونده مواد مخدر، وکیل را با چم ‌و خم پرونده‌های این چنینی و رویه دادگاه‌ها آشنا می‌کند.

وکلایی که دارای سابقه کاری بیشتری باشند، مطمئناً تجربه بیشتری نیز دارند. بهتر است برای پرونده‌های مربوط به مواد مخدر، از وکلای کار آزموده تر استفاده کنید.

تحصیل در دانشگاه‌های برتر و همین‌ طور مسلط بودن به تمام قوانین، می‌تواند از ویژگی‌های تخصصی یک وکیل مواد مخدر باشد.

بنده بارها شاهد بوده ام که وکلایی که حتی یک نمونه کار موفق هم در زمینه پرونده های مواد مخدر ندارند؛ در این زمینه اعلام وکالت می کنند و بدون خلق هیچ گونه نتیجه مثبتی برای موکل، آن پرونده را به پایان می رسانند.

فعالیت های مجرمانه در ارتباط با انواع مواد مخدر

مواد مخدر یکی از مسائلی است که هرگونه فعالیت در آن به جرم ختم می‌شود. در زیر برخی مسائل مربوط به مواد مخدر را بیان می‌کنم.

کشت خشخاش و کشت شاهدانه با هدف تولید مواد مخدر

وارد کردن، صادرکردن و تولید انواع مواد مخدر (نظیر تریاک، شیشه و …)

نگهداری، حمل کردن، خریدن، توزیع و فروش مواد مخدر

ایجاد و یا اداره کردن مکان‌هایی برای مصرف مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر به هر شکلی، مگر در مواردی که قانون استثنا کرده باشد. مثل تجویز دکتر در صورت بیماری

تولید لوازمی که برای کشیدن مواد مخدر لازم است (مثل پایپ و …)

کمک به فرار کردن و یا مخفی کردن متهمان مواد مخدر

از بین بردن مدارک مربوط به مواد مخدر

در تمام مواردی که در بالا ذکر شد، دادگاه بر اساس هدف، انگیزه، سابقه و… حکم صادر می‌کند.

تخفیف در مجازات مواد مخدر

آیا امکان کاهش حبس مواد مخدر وجود دارد؟

بر اساس ماده ۳۸ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر سال ۷۶؛ دادگاه می‌تواند در صورتی که جهات تخفیفی وجود داشته باشد، مجازات را تا نصف تخفیف دهد.

در صورتی که فردی به حبس ابد محکوم شده باشد؛ دادگاه می‌تواند حبس او را به ۱۵ سال کاهش دهد و اگر حکم اعدام برای او صادر شده باشد، تقاضای تخفیف و عفو، به کمیسیون عفو ارسال می‌شود.

در ادامه قصد دارم بعضی از دلایلی که در قانون جزا، باعث تخفیف در مجازات مواد مخدر می شوند را برای شما لیست کنم:

۱٫ همکاری مؤثر متهم در شناسایی شریک یا شرکا و به دست آوردن مدارک و لوازم اعمال جرم

۲٫ اوضاع و احوال خاص مرتکب جرم مثل انگیزه شرافتمندانه

۳٫ اعلام متهم قبل از تعقیبش و اقرار در جرایم مواد مخدر

۴٫ پشیمانی متهم، حُسن سابقه و وضعیت خاص جسمانی‌اش مثل بیماری و بالا بودن سن

۵٫ تلاش متهم برای کم کردن آثار جرم

۶٫ دخالت ضعیف شریک یا معاون جرم

روش اعمال تخفیف در مجازات مواد مخدر

در صورتی که دادگاه تشخیص دهد مجرم لایق تخفیف است؛ باید دلایل خود را در پرونده ذکر کند، تا با توجه به دلایل به او تخفیف دهند.

در تبصره ماده ۳۸ قانون اصلاح مواد مخدر آمده است؛ در صورتی که محکوم با نیروی انتظامی همکاری کند و باعث کشف شبکه مواد مخدر شود، دادگاه می‌تواند با تقاضای نیروی انتظامی و بر اساس سند موجود، مجازات فرد را ضمن اصلاح کردن رأی اولیه تا نصف کم کند.

باز هم تأکید می کنم دوست عزیز؛ وکیل برای مواد مخدر زیاد است، امّا همه آن ها نمی توانند از پس پرونده های مربوط به مواد مخدر بر بیایند.

برای دیدن پرسش و پاسخ های حقوقی در رابطه با مواد مخدر به مطلب وکیل مواد مخدر در اصفهان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا