اقتصادی

استارت تولید وانت‌های برقی در تایلند

سخنگوی دولت تایلند اظهار کرد که خودروساز ژاپنی ایسوزو موتورز قصد دارد از تایلند به عنوان پایگاه تولید نسخه الکتریکی وانت D-MAX خود استفاده کند و قصد دارد صادرات آن را در سال آینده آغاز کند.

به گزارش اخبار ایران من، چای واچارونکه سخنگوی دولت تایلند گفت: این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک تریلیون ین (۶.۶۲ میلیارد دلار) در تحقیق‌و توسعه سرمایه‌گذاری کند. چای افزود که D-MAX الکتریکی از سال ۲۰۲۵ از تایلند به کشورهایی مانند نروژ، بریتانیا، استرالیا و سایر کشورها صادر خواهد شد.

طبق وب سایت ایسوزو، اولین پیکاپ D-MAX الکتریکی این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک هفته آینده رونمایی خواهد کرد. این شرکت به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود در تایلند پاسخ نداد.

خودروسازان، به رهبری برندهای چینی، عجله دارند تا در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی، تاسیسات برقی الکتریکی ارائه کنند. تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه ای است که مدت‌هاست تحت تسلط برندهای ژاپنی مانند تویوتا موتورز و هوندا موتور بوده است. این شرکت ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از خودروسازان چینی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتور برای ساخت تاسیسات تولیدی جذب کرده است.

در این ماه، خودروساز آلمانی بی‌ام‌و ساخت کارخانه تولید باتری‌های ولتاژ بالا را در تایلند با برنامه ریزی برای یک کارخانه مونتاژ خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ آغاز کرد. این کشور مشوق‌ها، معافیت‌های مالیاتی و سایر اقدامات را برای افزایش تولید خودروهای برقی و تبدیل ۳۰ درصد از تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود به خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ ارائه می‌کند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا