اقتصادی

هند با اپل چپ افتاد

دولت هند از اپل به دلیل هشدار دادن به منتقدانش در خصوص هک تحت حمایت دولت، به شدت عصبانی است.

به گزارش اخبار ایران من، واشنگتن پست در گزارشی نوشت: مقامات هندی متحد با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، از اپل در خصوص دقت الگوریتمهای تهدید داخلی اش سوال کرده اند و اکنون در حال بررسی امنیت دستگاههای این شرکت هستند. مقامات هندی ظاهرا این شرکت را پس از این که به روزنامه نگاران و مقامات مخالف دولت هشدار داد که هکرهای تحت حمایت دولت ممکن است در اکتبر به دستگاههای آنها نفوذ کرده باشند، هدف قرار دادند.

در حالی که اپل به دلیل تدابیر امنیتی خود، در دیدگان عموم تحت تفحص است، طبق گزارش واشنگتن پست، مقامات دولتی پشت درهای بسته درباره آنچه می خواستند صریح تر بوده اند.

طبق گزارش واشنگتن پست، مقامات هندی، نمایندگان اپل در هند را فراخوانده اند و این شرکت را تحت فشار قرار دهند تا راهی برای کاهش تاثیر سیاسی هشدارهای هک خود پیدا کند. مقامات همچنین از یک کارشناس امنیتی اپل خواستند تا توضیحات دیگری را برای هشدارهایی که می‌توانستند به مردم بگویند و احتمالا توضیحاتی که دولت را به عنوان مقصر احتمالی نشان نمی‌دهد، پیدا کند.

وجه مشترک روزنامه نگاران و سیاستمدارانی که درباره هشدارهای اپل در شبکه های اجتماعی پست ارسال کردند، انتقاد از دولت مودی بوده است. هر چند اپل به صراحت نگفته است که دولت هند در حملات جاسوس افزار پگاسوس که در دستگاه خبرنگار منتقد دولت شناسایی شد، مقصر است، اما پگاسوس که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group ساخته شده است، بیشتر به دولتها و سازمانهای دولتی فروخته می‌شود.

در گزارش پست آمده است که حزب سیاسی حاکم هند، هرگز استفاده از پگاسوس برای جاسوسی از روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی را تائید یا تکذیب نکرده است، اما این اولین باری است که منتقدانش به نرم افزار جاسوسی پگاسوس آلوده می‌شوند.

 بر اساس گزارش انگجت، در سال ۲۰۲۱، تحقیقاتی که توسط چندین نشریه انجام شد، پروژه پگاسوس را برملا کرد و این جاسوس‌افزار در تلفن‌های افرادی که سابقه مخالفت و انتقاد از دولت مودی را داشتند، شناسایی شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا