اقتصادی

آغاز ساخت ۳۱ هزارو ۹۸۰ واحد مسکونی در استان یزد

اخبار ایران من/ یزد معاون هماهنگی امور مردمی استانداری یزد با بیان اینکه از فردا شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود، گفت: فردا 31 هزار و 980 مسکن به صورت فوری در استان راه اندازی می شود.

به گزارش اخبار ایران من، محمدجواد ابوالحسینی در نشست خبری منطقه ای که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: این مناطق وسیع بوده و شامل خانه های روستایی، خانه های بی خانمان و منازل شهری است که اگر آنها را در قالب گروه قرار دهیم. ، یزد اولین منطقه در بحث مسکن کارگری مسکن کارگری شروع به کار برای کارگران می کند و در اختیار این عزیزانی قرار می گیرد که مشکل تولید، رشد و توسعه منطقه را دارند.

به گفته وی، اگر تعداد این خانه ها را به خانه هایی که از پروژه ملی در حال ساخت هستند و کارهایی که از ابتدای دولت آغاز شده است اضافه کنیم، شاهد ساخت حدود 40 هزار خانه در منطقه خواهیم بود.

*** ساخت 60000 خانه در چهار سال

وی گفت: برنامه چهارساله دولت بر اساس نیاز بخشداری حدود 53 تا 54 هزار واحد است که تا 60 هزار واحد تامین شده است.

سرپرست منطقه تاکید کرد: نکته اصلی این است که این فعالیت ها در اسرع وقت آغاز شود زیرا تعداد متقاضیان بسیار مهم است و تعداد ثبت نام ما 108 هزار نفر است.

وی گفت: این افراد همگی نمی توانند پاسخگوی نیازهای وزارت راه باشند، اما این تعداد زیادی است و معنایش این است که کسانی هستند که به هیچ وجه خانه ندارند. این بدان معناست که بسیاری از مردم منطقه خانه های اجاره ای یا پدر و مادر و بستگان خود را دارند و می خواهند صاحب خانه شوند.

*** آب و مسکن از مهمترین برنامه های معاونت مهندسی استانداری یزد است

وی از برنامه هایی که در دو محور شامل آب و مسکن در منطقه 13 در حال پیگیری است خبر داد و مهم ترین موضوعی که در حال پیگیری دقیق در کار ساخت و ساز است بحث آب منطقه است.

این مسئول یادآور شد: پیشرفت و توسعه استان یزد که گروهی از مردمان پرتلاش و سنتی و البته همگی از یک فرهنگ هستند در گرو آب است. گروه و مردم ساکن در این منطقه که زحماتشان به خوبی شناخته شده است، قرن هاست که با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم می کنند و این مسئله آب است. آب مورد نیاز کشاورزی یا صنعتی و حتی آب آشامیدنی. این ولسوالی مشکلاتی داشته که در طول سالیان متمادی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مصرف زیاد شده و جمعیت زیاد شده اما آب ما کم شده و همین موضوع باعث شده در سال های اخیر بحث های متفاوتی درباره آب مطرح شود.

ابوالحسینی موضوع آب را یکی از موضوعات اساسی در یزد دانست که مورد تاکید متولیان امر و در کار ساخت و ساز قرار گرفته است و گفت: دومین موضوعی که بسیار مورد تاکید قرار گرفته و اصلی ترین و مهمترین شعار شهر یزد است. دولت. موضوع مسکن است

آنها افزودند: بحث مسکن بسیار مهم است و یکی از مشکلاتی که در دولت ها داریم بحث مسکن است و الان افزایش جمعیت و مهاجرت و موارد دیگر با هم پیش رفته تا امروز تعداد زیادی از مردم. از مردم. ساکنان این منطقه خانه واقعی ندارند.”

وی ادامه داد: یزد استانی است که پیش از این بحث مسکن استیجاری مطرح نشده بود اما در 10 سال گذشته به دلایل و دلایل مختلف این موضوع رشد کرده است اما اکنون باید راهکارهایی برای مسکن در استان داشته باشیم. .

*** 148 هزار نفر در روستاهای یزد زندگی می کنند

ابوالحسینی یادآور شد: در حوزه روستاها 359 روستا در استان داریم و جمعیت روستاهای ما 148 هزار و 695 نفر است که 14.5 درصد جمعیت استان را شامل می شود. چنین جمعیت روستایی نسبت به سایر نقاط جهان کم است و جمعیت شهری ما بالاست که ارزیابی خاص خود را دارد.

وی همچنین گفت: در زمینه توسعه روستایی نیز اقدامات توسعه روستایی انجام شده است. در پروژه های روستایی که در منطقه شرح داده شد، 575 پروژه بالای 100 میلیون در روستاها مشغول به کار هستیم که کل سرمایه گذاری برای ساخت 217 میلیارد تن است.

وی ادامه داد: میزان پولی که در حال حاضر در دسترس است و مبلغی که برای ساخت روستاها وجود دارد، رقم خوبی است که در منطقه ما وجود دارد، روستاهای ما نسبت به شهرها مدیریت مناسبی دارند چرا که شیوه کار گسترده نیست و یک سیستم پایدار

*** میزان موجود برای ساخت و ساز در روستاها 11 تا 89 درصد است

معاون بوانامکویو یازونی از زاپاچیونیو: درآمد در روستاها بالا است، اما مقایسه آن با قیمت های شهری نشان می دهد که روستاها کارآمدتر هستند. هزینه ساخت و ساز در روستاهای ما 11 درصد است، الان 89 درصد است و مجموع دریافتی آنها در سال گذشته 410 تا 415 میلیارد تن بوده است و امسال باید منتظر باشیم تا ببینیم پولی که آنها حساب می کنند.

وی تعداد شهرهای منطقه را 24 شهر اعلام کرد که این شهرها دارای شورا و شهرداری هستند، 132 عضو شورای شهر در منطقه وجود دارد و شهرت خوبی توسط وزارت کشور در منطقه جلب شد. برخی از قدردانی ها از سوی شهرداری های خاص و برخی دیگر از منابع ملی گرفته شده است.

*** جذب 10 میلیارد تومان در شهرک های منطقه

به گفته وی، در سه ماهه نخست امسال 10 میلیارد تومان از شهرداری ها جمع آوری شد، از چهار منطقه بازدید و طرح آموزشی انجام شد و 4 حوزه جدید نیز بررسی می شود.

وی ادامه داد: در استان ها 2800 تن قیر و 52 میلیارد تن برای خرید قیر داده شد. 47 میلیارد تومان به مناطق روستایی از جمله شهرهای میبد و یزد اختصاص یافت. این دفاتر به شهرداری ها واگذار شده و وضعیت انرژی بهبود یافته است.

وی در مورد نیروهای مسلح نیز بیان کرد: بخشی از اتحادیه هایی که در توافقنامه شهرداری مشارکت داشتند با هم متحد شدند و کسانی که به آنها پیوستند مجددا تاسیس شدند و از نظر امنیت شغلی در وضعیت خوبی قرار دارند و امیدوار است وضعیت بهبود یابد. پيگيري كردن.

ابوالحسینی ادامه داد: در بحث ماشین آلات، ماشین آلات خوبی از نظر فنی در منطقه جذب شد، مطالعاتی برای تغییر پسماند انجام شد و طرح های متعددی تصویب شد و برنامه اصلی ما تخریب شهرهای یزد است. حمیدیه و شاهدیه و زارچ که امیدواریم تموم بشه. .

وی از برنامه ریزی 5 ساله شهرداری ها خبر داد و گفت: این طرح ها در چهار شهر به اتمام رسیده و بقیه شهرها در حال آماده سازی هستند.

وی از بروز حوادث و بلایای طبیعی در استان پرهیز کرد و گفت: در ایام نوروز امسال در جاده های بافق و طبس تصادفات شدید جاده ای داشتیم که منجر به فوت عزیزانمان شد.

به گفته وی، طی جلساتی که به همین دلیل و پس از این دلایل برگزار شد، وی تصمیم گرفت که در نوروز به طور مثال در 13 روز نوروز جلساتی برای کاهش تصادفات جاده ای برگزار شود که تاثیر مثبتی داشت و تعداد را بسیار کاهش داد. از مردم. تصادفات و مسدود شدن جاده ها ولسوالی ایجاد شد و ما همچنان پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه 400 مصوبه در شورای ترافیک شهر داشتیم که 70 درصد این تصمیمات اجرا شده و مابقی در حال اجراست، گفت: موضوع جداسازی آب در مناطق سبز را نیز با دفتر فنی پیگیری می کنیم. در سال های گذشته توسعه مناطق سبز از آب شرب و غیر شرب ناشی می شود و در حال حاضر حدود 2 میلیون مترمکعب آب در فضای سبز مصرف می شود و در نظر داریم این میزان را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: استان یزد از نظر حمل و نقل کالا یکی از استان هایی است که مقصد کالا است و منابع کالا و مواد اولیه به آنجا برده می شود و مواد اولیه از سایر نقاط کشور به این منطقه منتقل می شود. بیشتر این کالاها حمل می شود.

به گفته وی پروژه مشارکتی دفتر فنی و مدیریت راه منطقه ای در حال انجام است که در سایر شهرستان ها انجام شده و در حال انجام است.

معاون استاندار یزد ادامه داد: در زمینه مدیریت مشکلات جلسات منطقه ای به طور مرتب برگزار می شود. در 6 ماه گذشته اتفاقات زیادی داشتیم و تمام اتفاقاتی که در شش ماه گذشته در استان افتاد. جلسات متعددی برای پرداخت خسارات وارده برای حفاظت از این ولسوالی از این حوادث برگزار شد.

*** رسانه بهترین ابزار برای بیان نظر مردم است

معاون هماهنگ کننده امور عمومی دولت یزد گفت: اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم مردم سالاری بهترین ابزار برای بیان نظرات مردم به مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به رسالت خود در خدمت به مردم رسیده باشیم، افزود: اگرچه فرصت ها به سرعت پیش می رود، اما باید این فرصت ها را پیدا کنیم که از آنها استفاده نمی شود، گاهی انگار این فرصت ها از دست می رود. .

وی ادامه داد: بخش عمران به عنوان مجموعه ای از ادارات و مراجع، فعالیت های شهرها و شهرها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، دفاتر فنی و حوزه خودرو و حمل و نقل، شهرسازی و محیط زیست را دنبال می کند. در این زندگی..

معاون استاندار یزد تصریح کرد: مدیریت همه مشکلات بر اساس وظایف استاندار تعریف می شود که بر عهده معاون استاندار است که قبل، حین و بعد بر کار نظارت دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا