اقتصادی

جزئیات وام های ویژه گردشگری Corona

معاون وزیر جهانگردی جزئیات تسهیلات پشتیبانی گردشگری برای جبران خسارت ویروس کرونا را اعلام کرد: وام 16 میلیون تومانی برای هر شغل اختصاص می یابد.

اما تیموری به اخبار ایران من گفت که جهانگردی از بیشترین امکانات پشتیبانی کرده است. وی به اخبار ایران من گفت: نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است که از اواسط ماه مه در بانک شروع می شود و تا اوایل اکتبر امسال ادامه خواهد داشت. بازپرداخت برای دو سال تعیین شده است.

وی افزود: جزئیات این امکانات برای 10 مقوله ای که بیشترین آسیب را به دلیل ویروس تاج متحمل شده اند ، از جمله گردشگری مشخص شده است. این امکانات به سه دسته تقسیم می شوند. اسکان ، پذیرایی ، مراکز تفریحی و سایر فعالیتها به اختیار وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، 2. دفتر خدمات مسافرتی و مسافرتی ، 3-صنایع دستی ، بسته به حفظ شغل و براساس لیست های بیمه ای برای هر کارمند ، باید اختصاص یابد. ، به عنوان مثال ، اگر یک هتل یا دفتر خدمات مسافرتی دارای 20 کارمند باشد ، 16 میلیون تومان به هر شخص اختصاص می یابد.

معاون وزیر گردشگری اظهار داشت: تعداد مشاغل در هر دسته براساس لیست بیمه در ژانویه ، فوریه و مارس تعیین می شود و نه به این دلیل که تسهیلات و متقاضیان این تسهیلات اعلامیه های خاص خود را در مورد تعداد کارمندان دارند.

تیموری در مورد پشتیبانی مالی از کارهای غیرمترقبه مانند راهنمای تور ، اکوتوریسم و ​​صنعتگران و سایر کارهای مرتبط توضیح داد: “این کار غیر رسمی است که در لیست بیمه قرار ندارد ، اما گروهی از کارمندان در این زمینه وجود دارند که دارای بیمه هستند.” آنها می توانند از تسهیلات 16 میلیون تومانی استفاده کنند ، اما گروهی که بیمه ندارند در دسته اول قرار دارند و در بخش “سایر فعالین” تعریف شده است که برای دریافت همان میزان تسهیلات در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و سیاست های صنایع دستی به بانک ها معرفی می شود.

وی افزود: بخش های دیگر با مشکل اشتغال غیر رسمی مواجه نیستند و فقط گردشگری و صنایع دستی دارای کارمندانی هستند که سازوکارهای مختلف پشتیبانی مالی را خواهند داشت.در این حالت مذاکراتی با وزارت کار و بانک مرکزی انجام می شود که از گردشگری غیر رسمی حمایت می کنند. ،

تیموری با توجه به تأیید درخواست وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با مبلغ 38 هزار میلیارد ریال ، گفت: “آنها این شماره را به ما ندادند. ساز و کار پرداخت غرامت در اثر خسارت ناشی از تاج ویروس به گونه ای تعریف نشده است که مبلغ مشخصی تصویب و به دسته شغل اختصاص یابد. اما از کل تعداد تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده ، براساس ثبت نام بیمه ، مبلغ به صورت وام اختصاص می یابد.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی پیش از این در دیدار با معاون اول رئیس جمهور و فرماندار بانک مرکزی ، به سه بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در 38،000 میلیارد رانت تخمین زده بود. هزاران تسهیلات بانك املاك برای حمایت از كار در دوره كرونا اختصاص خواهد یافت. به گفته وزارت صنعت ، جهانگردی صنعتی است که شیوع ویروس تاج 100٪ از نظر اقتصادی آسیب دیده است. وزیر میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی پیش از این گفته بود که اگر این مبلغ اختصاص نیابد ، سیل بیکاری در جهانگردی ایجاد می شود. وی تعداد کارمندان مستقیم در جهانگردی را حدود 80000 نفر قرار می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا