اقتصادی

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی با اولویت مودیان بزرگ

رئیس اتاق اصناف ایران خواستار اهمیت بیشتر قانون خرده فروشی و نظام مالیاتی برای مودیان شد.

به گزارش اخبار ایران من، به نقل از اتاق اصناف، سعید ممبینی با اشاره به نشست اصناف با رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: دولت مشمول مالیات فرض شده است و باید این نگرانی از فعالان حقوق بنگاه ها برداشته شود یکی از ویژگی های جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده است و قبلا به شرکت ها اطلاع رسانی کرده ایم اما باید شفاف و شفاف باشد.همکاری سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف ایران.

وی افزود: در مورد قانون خرده فروشی که برای شفافیت مالی استفاده می شود، از سازمان امور مالیاتی خواسته ایم به دلیل کمبود منابع و نبود آموزش کافی، اجرای این قانون را در اولویت قرار دهد. تجارت تجارت. توافق نامه ها باید انتخاب شوند. در نتیجه اولویت بندی و حفظ ارتقای زیرساخت ها و توسعه آموزش مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت ها، بر درخواست افزایش مفاد قانونی در بند 95 تاکید شد، تصریح کرد: کسبه ای که قبلا به تایید رئیس سازمان امور مالیاتی رسیده بود. همچنین سازمان امور و مصوبات کمیته اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسید.

ممبینی افزود: اهمیت فرهنگ سازی مبتنی بر دانش الکترونیکی مالیات بیماری ها از مهمترین عوامل بود. در صورتی که مودیان آموزش کافی در سیستم مودیان دریافت کنند، می توانند از آن به عنوان ابزاری برای ثبت درآمد خود از جمله ثبت درآمد استفاده کنند، در حالی که اداره مالیات بر اساس دانش و روش عدالت مالیاتی خواهد بود.

به گفته وی، اخطارها و پیامک ها نیز از سوی بانک مرکزی برای دارندگان کارت ارسال می شود که موجب نگرانی کسب و کار شده است. ایده اتاق اصناف ایران به دولت اعلام شرایط دریافت دستگاه کارتخوان برای اخذ جواز کسب و یا سایر مجوزهاست. این ایده در سازمان امور مالیاتی نیز اتخاذ شد و در مجموع این جلسه را به دقت بررسی می کنیم.

تصویب 80 درصد مالیات شرکت ها

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در سه سالی که از دور هفتم اتاق اصناف ایران می گذرد، در حمایت از اصلاحات مالیاتی، تلاش کرده ایم محدودیت های بسیار پایینی برای مودیان ایجاد کنیم و به این ترتیب. موافقتنامه سال گذشته با استفاده از تبصره 100 و ماده 97 قانون نظام صنفی به تصویب رسید. علاوه بر این، در نتیجه سال‌ها فرهنگ سازمانی، ادغام شرکت‌ها و نهادها و همچنین آموزش و آگاهی مالیاتی، شاهد هستیم که تعداد مودیان و مودیان مالیاتی طی سه سال گذشته افزایش یافته است. وی با تنظیم اظهارنامه مالیاتی و استفاده از سایر کسورات، بخشودگی و قراردادهای مالیاتی برای رعایت ماده 100، امیدواریم با این تعامل، عدالت مالیاتی به تدریج افزایش یابد و فرار مالیاتی کاهش یابد.

کمک به طراحی با مالیات و اقدامات تشویقی

وی گفت: ما معتقدیم که در صورتی می توان مالیات را دریافت کرد که کسب و کارها در جامعه خوب عمل کنند، بنابراین قبل از اینکه به فکر جمع آوری مالیات باشیم، باید عواقب اقتصادی آن را بدانیم. در عین حال دولت سیزدهم پشتوانه ای مفهومی برای استفاده از مشوق های مختلف اعم از مالیات و مشوق است. ما معتقدیم که اخذ مالیات بر اساس اطلاعات یا مالیات‌های مبتنی بر داده‌ها منجر به عدالت مالیاتی می‌شود. لذا از مؤدیان تقاضا داریم با تهیه اطلاعات دقیق و کامل ما را در اجرای این دادگستری یاری نمایند.
وی افزود: سازمان امور مالیاتی در حال وضع دو قانون است که برای تحقق آنها باید اضافه شود. اولی اعتبار قانون جدید ارزشی است که کمتر از یک ماه دیگر اجرایی می شود. این قانون با قانون قبلی متفاوت است و فرصت های جدیدی را برای اطلاع رسانی به مردم ایجاد کرده است. در طول دوره از اتاق اصناف ایران می خواهیم در تهیه و توزیع کتاب های درسی همکاری لازم را داشته باشند.

طبق گفته ناظر قانون دوم، قانون فروشگاه، سیستمی است که باجگیران است. این قانون باید از چند ماه پیش تصویب می شد اما به دلیل کمبود زیرساخت ها به تعویق افتاد و امیدواریم این دکل های ضروری و حیاتی به زودی ساخته شود تا بتوانیم مودیان اصلی را احضار کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم در سامانه موجود پرونده مالیاتی در اختیار مودیان قرار دهیم تا هرکس بتواند پرونده خود را مطالعه کند و در صورت نیاز بیشتر یا مخالفت خود را ارائه کند.

آزار و اذیت ماموران مالیاتی با تغییر کد پستی

دبیر هیات مدیره اتاق اصناف ایران به تشریح برخی از مشکلات مالیاتی شرکت ها پرداخت و گفت: پرداخت کمترین مالیات دلیلش این است که مأموران مالیاتی از بی عدالتی که باید انجام شود راضی نیستند.

حسین طاهر محمدی گفت: در قانون اصلاح مالیاتی بار اجبار و ضریب را حذف کرده ایم و قانون ماده 219 وضع شد که در تضاد مستقیم با جنگ تحقیق و تشخیص مالیات است. . این به معنای چرخاندن و راه اندازی مجدد همه مواردی است که باید اصلاح شوند. در گذشته کدهای پستی ماشینی تولید نمی شدند. با تغییر رژیم ایران طی سه سال گذشته، کد پستی تغییر کرده و از اداره پست درخواست می شود و سوالات ثبتی از سازمان ثبت احوال می باشد. عده ای کد پستی خود را تغییر دادند و به اداره مالیات رفتند. مقامات مالیاتی پرونده قبلی خود را بسته و پرونده دیگری را بازگشایی کردند.

وی افزود: اینها افرادی بودند که از ماده 100 استفاده کردند و مالیات 200 هزار تومانی آنها یک بار 12 میلیون تومان بود. ماه ها بعد، مقامات مالیاتی این مشکل را اصلاح کردند، اما بی عدالتی هایی که آنها متحمل شدند بی توجه نبود. این افراد در حال حاضر به صورت انفرادی به مراجع حل اختلاف شکایت می کنند و مشخص نیست شکایت آنها رسیده است یا خیر. در نتیجه، انتظار می رود سازمان امور مالیاتی بیانیه ای در این مورد صادر کند.

آمرزش گناهان و تشویق مجرم

رئیس اتاق اصناف شمیرانات و دبیر هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران نیز بر اعمال مشوق های مالیاتی و بخشودگی تاکید کرد: افرادی که به هر دلیل مالیات پرداخت نکرده اند تا چند سال آینده آزاد می شوند. به عبارت دیگر به دلیل تاخیر مالیاتی. این بدیهی است اشتباه است و ما امیدواریم IRS به افرادی که مالیات خود را به موقع پرداخت کرده اند کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا