اقتصادی

اجساد کرونا آب زیرزمینی را آلوده نمی کند

مدیرکل دفتر خدمات دفع آب و فاضلاب گفت: انتقال ویروس تاج از طریق اجساد به آبهای زیر زمینی امکان پذیر نیست و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست.

سید كوشیار اعظم وقفی در گفت و گو با اخبار ایران من ، اظهار داشت: حتی قبل از انتشار ویروس كرونا در كشور ، مهم این بود كه دفن زباله ها و صومعه ها در نزدیكی منابع آب شرب نباشند و این اماكن از منابع آب فاصله زیادی ندارند. وی گفت: “این بدان معنی است که نباید در دسترس سفره های آب زیرزمینی که برای آشامیدن استفاده می شوند ، پناهندگی وجود نداشته باشد.”

وی گفت: “نگرانی های مربوط به گذشته به ویروس ها مربوط نمی شود ، زیرا ویروس ها در سفره های آب زیرزمینی تقریباً غیرممکن هستند.” “Quaid 19 ویروس جدید است که هنوز در حال بررسی است. ما نگران ویروس هستیم.” در مکانهایی که سفره های آب زیرزمینی زیاد است ، از باکتری ها صحبت می شود ، اما معمولاً عمق چاه های کشور زیاد است.

مدیرکل دفتر آب و فاضلاب کشور افزود: در تهران عمق آب زیرزمینی بیش از 200 متر است و هیچ عامل میکروبی در این عمق نمی تواند نفوذ کند و این فرضیه اصلاً امکان پذیر نیست ، بنابراین آب آشامیدنی از سفره های آب آشامیدنی تأمین می شود. “” مشکلی نیست که بخواهیم نگران آن باشیم.

وقفی با بیان این که تأکید ما همیشه این بود که دفن زباله ها و صومعه ها باید از منابع آب فاصله داشته باشند ، گفت: “این مسئله همیشه یک مشکل قدیمی بوده و مسئله جدیدی نیست که نگران آن باشیم. ما نیز نگران این موضوع نیستیم.”

وی با اشاره به عملکرد دستگاه های تصفیه آب در برخورد با احتمال ویروس ها گفت: اول از همه باید بگویم که به هیچ وجه ویروس در آب وجود ندارد اما در هر صورت می توان آلودگی را در کارخانجات فرآوری مانند کارخانه های پردازش تشخیص داد. فرآیندهای مختلف فیزیکی و شیمیایی وجود دارد و می توان آنها را در طی فرآیند پالایش ذرات از بین برد.

به گفته مدیرکل دفتر آب و فاضلاب کشور ، برای ویروس ها و باکتری ها در مراحل پایانی تصفیه آب ، روند ضد عفونی کردن همیشه انجام می شود ، که معمولاً با کلر انجام می شود. در برخی از کارخانجات پیشرفته تر فرآوری ، این عملیات با استفاده ازن و کلرزنی انجام می شود. این کار با هم انجام می شود ، طبق تحقیقات انجام شده ، ویروس تاج در برابر کلر و تمام اکسیدان ها مؤثر نیست ، به طوری که حتی با وجود مقدار کمی کلر نیز می توان آن را از بین برد.

وقفی گفت: حد متوسط ​​و بهینه حد در شبکه و نیروگاه های پردازش که بیشتر برای ماندن در شبکه استفاده می شود ، نیم میلی گرم در لیتر است. این عدد همچنین برای از بین بردن این ویروس بسیار مناسب است و مشکلی برای این مشکل نداریم. : تحقیقات انجام شده تاکنون در کشور و در مجامع بین المللی در مورد این موضوع ، همین مشکل را نشان می دهد و با اطمینان می توان گفت که در آب آشامیدنی مشکلی نداریم و حتی مشکل تصفیه فاضلاب تصفیه شده به نام coronavirus است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر تصفیه آب برای از بین بردن ویروس تاج گفت: برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی خانگی دارای لامپ های UV هستند که در این رابطه می تواند موثر باشد. نکته مهم این که ، آب آشامیدنی کشور به هیچ ویروس آلوده نیست و نیازی به استفاده از دستگاه های تصفیه آب نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا