علمی

کرونا در کشور کنترل شد / زیرساخت‌های مقابله با کرونا همچنان برقرار باشد

معاون وزیر بهداشت در خصوص وضعیت کشور گفت: باید نظارت ویژه بر بخش های عروق کرونا و تجهیزات ضد کرونا در بیمارستان ها ادامه یابد. چون باید برای همه چیز آماده باشیم.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر سعید کریمی در همایش متخصصان علوم پزشکی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور درباره نحوه واکنش وزارت بهداشت به اپیدمی کرونا، گفت: در هفته‌های اخیر چندین بار تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا به صفر رسیده است. افتخار بزرگی است

موضوع اپیدمی کرونا در این کشور تمام نشده است و همچنان از مردم می‌خواهیم به سیاست‌های بهداشتی پایبند باشند.

دکتر. کریمی از پزشکان دانشگاه‌های کشور خواست تا نظارت تخصصی بر امکانات و تجهیزات بیماران کرونایی که برای مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان‌ها طراحی شده‌اند، داشته باشند چرا که باید برای همه چیز آماده باشند.

معاون وزیر بهداشت اثرات اپیدمی کرونا بر جامعه را تشریح کرد و گفت: در این صورت باید مراقب سلامت روان بود چرا که بر اساس گزارش‌ها اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب پس از کرونا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعداد قانون اطفال گفت: به زودی برای اولین بار در بیمارستان های دانشگاهی خصوصی با حضور یک متخصص اورولوژی، متخصص زنان و زایمان و آزمایشگاه تاسیسات ناباروری سطح 2 ایجاد می شود زیرا بر اساس تعداد قانون اطفال، هر دانشگاه. باید امکانات نابارور داشته باشد.

وی در خصوص نیاز به خدمات دندانپزشکی گفت: اگر می خواهیم خدمات دندانپزشکی را در این کشور رشد دهیم باید در 270 بیمارستان خصوصی و دولتی خدمات درمانی ارائه کنیم. در حال حاضر 17 خدمات دندانپزشکی بیمه شده است و در نظر داریم کارهای دندانپزشکی بیشتری را پوشش دهیم.

کریمی بر اهمیت استفاده از تکنیک های مشاوره کامپیوتری تاکید کرد و گفت: باید سیستم های یکپارچه ایجاد کنیم تا ارائه دهنده دستیار درمان الکترونیک بتواند مستندات تجهیزات، خدمات و پرسنل را ارائه کند. همچنین یک سیستم نظارت پزشکی برای شناسایی سوابق پزشکی، پزشکان و افراد و مزایا راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: تعداد کمی از تسهیلات جراحی از پایان تیرماه تایید می شود.

به گزارش وب دا، کریمی گفت: توانبخشی یکی از اولویت های مهم معاونت درمان و مهمترین تیم است و توجه به بخش و بیمارستان های سراشیبی با بیشترین تخت بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا