علمی

انتقال تجارب مقابله با کرونا بین ایران و آذربایجان

وزارت بهداشت در مصاحبه تلفنی با همتای آذربایجانی خود گفت: “برای مبارزه با تاج در ایران ، به اندازه کافی تخت در بیمارستانها در 31 ایالت و 66 دانشگاه و دانشکده پزشکی در کشور مستقر کرده ایم تا این بیماری را در جمهوری آذربایجان به ما ارائه دهند.

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر. سعید ناماکی در مصاحبه تلفنی با وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان ، شیرعلیف اظهار داشت: “من از دولت جمهوری آذربایجان بخاطر حمایت ما از توسعه کورنا در ایران تشکر می کنم و ما مشتاقانه منتظر روابط دو همسایه هستیم.” آنها مدت زمان طولانی برای اضافه کردن داشته اند.

وی افزود: ما آماده هستیم تا با جنگ با کورونا به جمهوری آذربایجان و با استفاده از آنچه در این کشور اتفاق افتاده است ، آنچه را که برای ایران رخ خواهد داد ، انتقال دهیم. بنابراین ، دکتر اسدی لاری ، مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت ، به عنوان نماینده وزارت بهداشت در این گروه ، آماده انتشار تجربیات خود است.

وزارت بهداشت اظهار داشت: “ایران اطلاعات لازم را در برابر تاج به دست آورد و در کمتر از 50 روز ، آمار کشته ها و بیمارستان ها از آنچه انجام داده اند به طرز چشمگیری کاهش یافته است.” علاوه بر این ، با هدف قرار دادن 78 میلیون نفر در مرحله اول و 22 میلیون نفر در مرحله دوم ، توانستیم موارد بیشتری را در کشور شناسایی کنیم و تعداد بیمارستان ها را محدود کنیم.

ناماکی گفت: “ایران توانسته کارهای بسیار خوبی را با قیمت های بسیار پایین انجام دهد.” در عین حال ، ما در میان مجازات ترین ایالات متحده هستیم. تا به امروز ، 75 پروتکل پزشکی و پزشکی با استفاده از تخصص دانشمندان و متخصصان ایرانی مورد بررسی و توسعه قرار گرفته است ، و تحقیقات گسترده ای در مورد عملکرد تاج از جمله ساخت واکسن در دست اقدام است.

وی یادآور شد: با بهبود حمل و نقل عمومی و هوشمند سازی در طولانی مدت ، ما توانستیم علاوه بر کاهش مرگ و میر ، کشور را به اقتصادی برگردانیم و ما آماده هستیم تا این امر را به جمهوری آذربایجان ارائه دهیم و از مهمترین تجربیات برنامه نویسی با دانشمندان آزاروس استفاده کنیم. .

وی گفت: “خدا را شکر ، در کمتر از دو ماه ، ما از یک کشور به کشور تولید کننده دیگر انتقال یافته ایم و سپس به دنیای ماسک ، لباس محافظ ، ابزار تحقیق و تکنیک های کنترل بیماری صادر کرده ایم.” ما تهویه مطبوع خوبی را در این کشور ایجاد می کنیم.

ناماکی افزود: ما خوشحالیم که جمهوری آذربایجان در تشخیص بیماری و افزودن آزمایش های پزشکی به سلامتی مردم خود پیشرفت کرده است و ما اطمینان داریم که این کشور در تنظیم و تنظیم Covid 19 موفق خواهد بود و ما معتقدیم که این یک رابطه دو جانبه است. ” مناطق مهمی داشته باشید.

ایران گام های بلندی در جنگ با کورونا برداشته بود

شیر علی اف ، وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان گفت: “ما می دانیم که مردم ایران و صاحبنظران بی شماری هستند و ایران گام های بزرگی در مبارزه با تاج برداشت.” هدف ما برگزاری جلسات مشترک بین متخصصان و دست اندرکاران دو کشور برای تبادل اطلاعات در مورد مدیریت تاج است.

وی همچنین یادآور شد: “ما خوشحالیم که ما و ایران در یک سفر برای مبارزه با کرونا قرار داریم و در جمهوری آذربایجان اندازه ایران نیست اما امروز 5 تا 6000 روزانه بررسی می شود و تعداد بیماران در کشور ما به طرز چشمگیری کاهش یافته است.” آنها بودند.

به گفته وبدا ، سه مقام بهداشتی در جمهوری آذربایجان یادآور شدند: “اخیراً جلسه نهضت جنبش غیر هماهنگی برگزار شد و جمهوری آذربایجان به این مرحله رأی داد. مسئولیت ما این بود که در مورد بیماری همه گیر کرونا ، تغییرات جدید غیرممکن است.” او موافقت کرد.

شیرعلیف افزود: “ما می دانیم ایران در زمینه مقابله با کرونا چه می کند. چه اقدامات مثبتی توسط کارشناسان و کارمندان مراقبت های بهداشتی ایران برداشته شده و ما اطمینان داریم که ایران می تواند به مردم خود در این بحران کمک کند. به ایمنی بکشید ، با خیال راحت عبور کنید. در نتیجه ، ما آماده هستیم تا حداقل در هفته یکبار به تبادل اطلاعات پاسخ دهیم و تجربیات خود را بین دو کشور به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا