اقتصادی

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

به دنبال گسترش واکسن و کاهش بیماری‌های قلبی در کشور از ابتدای آذرماه، شاهد بازگشایی و کاهش محدودیت‌های مختلف از جمله محدودیت‌ها و محدودیت‌های سفر بودیم تا مردم بتوانند بیشتر از زایمان‌های ممنوعه قبلی را انجام دهند. اما سوال اینجاست که آیا شیوع گونه جدید ویروس کرونا، آمیکرون که باعث نگرانی جهانی شده است، مانع سفرهای داخلی و خارجی خواهد شد؟

به گزارش اخبار ایران من، با وجود توسعه و گسترش واکسن کرونا در سراسر جهان، شیوع ویروس کرونا که سازمان بهداشت جهانی آن را “آمیکرون” نامیده و آن را خطرناک طبقه‌بندی کرده است، باعث احیا و ممنوعیت کرونا در بسیاری از کشورها شده است. .

پیش از این شبکه خبری سیانان گزارش داده بود که اسپانیا و اتریش 24 ساعت پیش اولین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده بودند و آلمان نیز اولین مورد ابتلا به سویه آمیکرون را در یک بیمار که به خارج از کشور نرفته بود تایید کرده بود. استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که به بیماری امیکرون مبتلا هستند. ثابت.

اکنون خبر شیوع این بیماری در امارات در ایران منتشر شده است. این موضوع باعث نگرانی کارشناسان بهداشتی در مورد ورود ویروس به کشور و حتی بازگشایی و رفع محدودیت ها و محدودیت های مختلف شده است.

دکتر. مسعود یونسیان – دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19 – با بیان اینکه عدم اطلاع Omicron به معنای وارد نشدن مشکل به کشور نیست، به اخبار ایران من گفت: بازگشایی؛ زیرا هیچ کس بازگشایی همزمان را توصیه نمی کند.

وی افزود: لازم به ذکر است که تنش اومیکرون بر خلاف سایر گونه ها در ابتدا مشکلاتی را با تغییرات بیماری زایی و سرعت انتشار مشاهده می کرد و سپس به این مشکلات این تنش ها می گویند اما اکنون مشکلی شناسایی شده است که تعدادی از تغییراتی رخ داده است.” این وضعیت قبل و بعد از هر گونه تظاهرات بیماری یا عفونت، علائم آن یا قرار گرفتن در معرض واکسن شناسایی شده است و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، سازمان بهداشت جهانی به ما دستور داده است که آن را به عنوان نگرانی طبقه بندی کنیم. به همین دلیل است که ما در این مورد اطلاعات کافی نداریم، اما از آنجایی که تغییرات زیادی در ویروس ایجاد شده است، می‌گویند باید مراقب باشیم.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19 ادامه داد: اجرای مجدد مدارس، آیین ها و مراسم و بازگشایی مدارس تشدید شده است. ویروس جدیدی وارد دوران کرونا شده است: «دنیا در حال گسترش این موضوع است و بازگشایی باید تجدید نظر شود.

ظاهراً رضا نفیسی، رئیس مرکز تنظیم ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی پیش از این به اخبار ایران من گفته بود که بسته به شرایط ایران و جهان، به شیوع ویروس کرونا بستگی دارد. . پروتکل‌های جدید ورود گروه جدید کرونا به نام «امیکرون» اعلام شد و کشورهای مختلف به کشورهای کم‌خطر، پرخطر و تخصصی تقسیم شدند و محدودیت‌های ویژه‌ای برای کشورهایی که ویروس آمیکرون در آنها شیوع پیدا کرده است، اعمال شد. .

وی افزود: با این سیاست‌های جدید، اگر مسافری از کشورهای زیر (کشورهایی که مسیر جدید کرونا در آنها رایج است) که توسط وزارت بهداشت اعلام و اصلاح شده بخواهد وارد کشور شود، تحریم‌های جدیدی اعمال می‌شود. “

اکنون با افزایش نگرانی ها در مورد نوع جدیدی از ویروس کرونا، باید دید که آیا محدودیت های داخلی و خارجی کاهش می یابد یا آمیکرون مانند ماه های گذشته به آنها بازمی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا