علمی

احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده‌ایم/ تولید واکسن امیکرون توسط 2 شرکت ایرانی  

اخبار ایران من/ کرمانشاه معاون بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شاید ششمین پیک کرونا را پشت سر گذاشته باشیم.

بهرام دارایی امروز (5 اسفند) در مراسم تودیع با تحلیف رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، توان کشور در ارتقای رتبه ششم بهترین تاج را برشمرد و افزود: شاید از ششمین قله عبور کرده باشیم. ‘آهسته. تدریجی

وی افزود: همانطور که آمار نشان می دهد به لطف جایگزین هایی مانند واکسن و غیره در این نقطه از جهان بر سر دوراهی قرار داشتیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین از معرفی واکسن 210 میلیونی کرونا توسط وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 85 درصد از جمعیت کشور واکسینه شده اند.

وی افزود: تزریق سومین تزریق واکسن کرونا به داخل کشور انجام می شود و در نظر داریم در سال آینده افراد در معرض خطر تزریق چهارم را واکسینه کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل شرکت های داخلی برای تولید واکسن کرونا گفت: شرکت های داخلی اکنون ظرفیت تولید بیش از 50 میلیون واکسن کرونا در ماه را دارند.

وی از موفقیت دو شرکت ایرانی در ساخت واکسن آمیکرون کرونا خبر داد و افزود: اولین کشوری هستیم که واکسن آمیکرون را تولید کرده ایم.

رئیس سازمان غذا و داوری با بیان اینکه هم اکنون 21 شرکت ایرانی در زمینه ساخت واکسن کرونا و بسترهای مختلف فعالیت دارند، ادامه داد: واکسن برکت در فهرست جهانی واکسن کرونا قرار گرفته و مراحل پایانی گواهینامه را در سراسر جهان طی می کند. برخی از واکسن های ایرانی نیز در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: توانایی شرکت های ایرانی در تولید واکسن کرونا نشان می دهد که اگر به این شرکت ها اعتماد شود، می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

دارایی در بخشی دیگر از سخنان خود به درخواست رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای کمک به ارتقای امکانات درمانی منطقه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه از توان پزشکی خوبی برای پوشش قلمرو خود برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در خصوص اسلحه مراقبت های تخصصی را در کرمانشاه انجام خواهد داد، گفت: از آنجایی که بیماری قلبی داشته ایم توانسته ایم از این خطر نهایت استفاده را ببریم و در تجهیزات پزشکی رشد بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در مذاکره تخت های PICU با NICU رشد خوبی در این مدت داشته ایم و تا پایان سال تخت های PICU را به 500 تخت اضافه می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه با همه این تحولات، بحران اقتصادی تقاضا برای پزشک را به سمت رکود سوق داده است، گفت: در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی حدود 8 میلیارد دلار از بیمه ها طلب دارند و حدود 12 نفر ما بدهکار هستیم. میلیاردها گوجه فرنگی از شرکت های دارویی و تجهیزاتی است و ما از نمایندگان می خواهیم در این زمینه کمک کنند.

دارایی در پایان با قدردانی از زحمات محمودرضا مرادی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد که روزهای بهتری پیش روی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حضور قباد محمدی، رئیس جدید این دانشگاه باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا