اقتصادی

انتقاد واردکنندگان برنج از تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار

رهبر انجمن واردکنندگان برنج ایران با ادعای وجود 100000 تن برنج و ذخایر زمین برای تغییر قیمت برنج در بازار در زمان ممنوعیت واردات برنج ، تقویت ثبات بازار برنج داخلی و کنترل بازار برنج ، این ممنوعیت را کاهش می دهد. فصل از چهار ماه تا دو ماه.

به گزارش اخبار ایران من ، مدیرعامل یک شرکت تجاری دولتی به تازگی اعلام کرده است که توزیع 100000 تن برنج تایلندی ، هندی و پاکستانی را به فروشگاه های خرده فروشی ، شرکت ها و سازمان های خدمات رسانی آغاز می کند.

عباس توکلی ، مدیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران ، معتقد است که مفهوم اخیر Headout تنظیم بازار نه تنها برای بازار و مصرف کنندگان نیست ، بلکه با این کار ، ریشه کسب و کار فعال در بازار برنج را قطع کرده است.

بر اساس پیشنهاد اخیر قانون مدیریت بازار برای ارائه 100000 تن برنج ، که به عنوان راهی برای بازار وارد شده است ، وی گفت:

100000 تن در سه هفته هدر می رود!

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار تن برنج در دو تا سه هفته در کشور مصرف می شود ، گفت: آیا بدنبال هستید؟

وی در ادامه با بیان اینکه ممنوعیت تغییرات اقلیمی با کمک تولید برنج داخلی وضع شده است ، افزود: وارد بازار شوید و صادر کنید ، مشکل را می توان از راه های دیگری که تاثیر منفی بر جهان ندارد ، حل کرد.

وی در مورد اقدامات برای رسیدگی به بازار برنج گفت: یکی از این اقدامات کاهش ممنوعیت واردات از چهار ماه به دو ماه است.

رشد اقتصادی در بازار مسکن

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت برنج وارداتی با برنج داخلی 4000 تا 5000 تن است ، توضیح داد:

به گفته وی ، در چنین مواردی این امید در بازار وجود دارد که قیمت برنج خانگی کاهش یابد ، این بدان معناست که در دسترس بودن برنج توسط شالیکاران در قیمت پایین نمی آید و در چنین مواردی ، عمده هدف از ممنوعیت آب و هوا

توکلی با بیان اینکه ورود یک صادرکننده دولتی برنج در زمان ممنوعیت واردات باعث ایجاد رقابت نابرابر و ناعادلانه با بخش خصوصی می شود ، گفت: این امر باعث بی ثباتی بازار داخلی و تحریک قیمت ها در بازارهای بین المللی می شود. همچنین ، توزیع بیشتر برنج با قیمت ارزان تر از صادرات ، به کار مردم عادی لطمه می زند که این امر مغایر اصل 44 قانون اساسی و مقررات بازار است.

وی در ادامه افزود که اشتباهی که سرمایه بازار ایجاد کرد فقط وجود یک بازار امن در بازار نبود ، وی توضیح داد: “و سرانجام تجار محلی ما مجبور می شوند برنج را با قیمت بالاتری بخرند.”

رهبر انجمن واردکنندگان برنج ایران تأیید کرد که آنها باید به برنامه ها ، اهداف و اصول رئیس جمهور منتخب در تغییر دولت ها و مدیران دولتی جدید پایبند باشند. با تغییر دولت ، تصمیمات اولیه در مرکز مدیریت بازار ممکن است با اصول اعلام شده ناسازگار باشد و به سازمان های دولتی آسیب برساند.

آقای توکلی گفت که به مقامات ارشد مالی دولت توصیه کرده است که از تصورات غلطی که دولت اول در اداره بازار انجام داده است اجتناب کنند ، زیرا آثار منفی این تصورات غلط امروز آشکار است. می تواند احساسات بازار را برای چند روز افزایش دهد ، پیامدهای منفی آن در ماه های پایانی سال بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد و مداخله دولت در بازار برنج در این امر تداخل ایجاد می کند.

وی بر اساس نامه ای که روز گذشته از سوی انجمن واردکنندگان برنج از سوی وزارت جهادکشاورزی ارسال شد ، گفت: برای تحویل و توزیع برنج مورد نیاز کشور با مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین قیمت وارد میدان شوید.

شایان ذکر است که این زمان ممنوعیت دوره ای است که از اوایل آگوست شروع شده و تا نوامبر ادامه دارد. با این حال ، در این مدت ، به دلیل کمبود ذخایر برنج و کاهش 69 درصدی صادرات امسال و تقاضای بازار ، تصمیم گرفته شد که ممنوعیت آب و هوا وضع شود ، اما قبل از 31 آگوست یا در روز گمرک و بنادر ثبت شده به اگر قبلاً ثبت نام کرده اید حذف شود با این حال ، قبل از ممنوعیت ، حدود 10 کشتی حامل برنج از کشورهایی از بندر ایران حرکت کرده بودند و اگرچه برخی از آنها تا 22 ژوئیه به ایران رسیدند ، اما تاریخ پذیرش و ورود بعداً در همان روز اعلام شد. این محموله درخواست حذف کالا را داشت ، اما در هر صورت با وجود نامه های بین دستگاه های مربوطه از جمله گمرک ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی ، هیچ توافقی در مورد صادرات برنج حاصل نشد. به بنادر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا