اقتصادی

احتمال کمبود برنج خارجی در کشور/مخالفت وزارت جهاد با حذف دوره ممنوعیت واردات برنج

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ستاد بازار در صد و چهاردهمین جلسه خود با لغو ممنوعیت ورود برنج موافقت کرد.

مسیح کشاورز در گفت وگو با اخبار ایران من ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان تنظیم بازار درخواست لغو یا کاهش ممنوعیت واردات برنج را تأیید کرده است یا خیر؟ وی گفت: در یکصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه بازار با حضور وزیر دارایی و برخی مقامات دیگر نظرات خود را درباره کاهش ممنوعیت صادرات برنج بیان کرده ایم. به این ترتیب ظرف مدت یک ماه این ممنوعیت برداشته می شود و یکی از ما به زودی آزاد می شود.

وی افزود: قصد کاهش مهلت این است که سالهای گذشته نشان داده است که برخی مقامات توانسته اند با درخواست رفع ممنوعیت مخالفت کنند و مخالفان به برقراری مجدد این ممنوعیت و خروج محموله از بنادر کمک خواهند کرد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: برعکس ، ایده کاهش طول عمر ممنوعیت به این معنی است که تاکنون 150 هزار تن برنج وارد شده و ذخایر آن انبارهای زیادی ندارد. در زمان ممنوعیت واردکنندگان نیز تمایلی به واردات برنج ندارند. در نتیجه ، این کشور ممکن است با مشکل برنج خارجی روبرو باشد. از طرف دیگر ، برنج کاران در کشور می گویند برنج ایرانی از ماه سپتامبر وارد بازار می شود ، که پاسخی برای محرم نخواهد بود.

وی افزود: اعضای کنفرانس بازار مشتاق حذف این ممنوعیت بودند و موضوع مجدداً تصویب شد. با این وجود وزارت جهاد کشاورزی به این امر اعتراض کرد و حکم داد که تصویب یا عدم تصویب قانون توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود و افزود که وزارت جهاد کشاورزی مسئول تصویب یا اجرای این قانون خواهد بود. قانون با این حال ، تاکنون هیچ پاسخی توسط آنها داده نشده است.

در خاتمه ، کشاورز گفت: “ما بارها خواستار جلسه ای با مقامات وزارت جهاد کشاورزی در این باره شدیم ، اما هیچ وقت در این زمینه داده نشده است و به نظر می رسد که این ممنوعیت هنوز در جریان است و از 20 ژوئیه آغاز می شود. .” بودن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا