اقتصادی

اختلال در واردات موز/ کار به خط و نشان کشید!

طبق دستور قانون بازار و وزارت جهاد ، واردات موز باید در ازای سیب باشد ، اما در این میان ، دستگاه های مربوطه مجوز ثبت و تأیید معاملات ارزی را که مطابق این امر نیست ، صادر کرده اند ؛ در نتیجه ، اکنون صاحبان ملک از فعالیت خود بی اطلاع هستند یا گمرک ملزم به تخصیص ملک با مجوز وارث یا ممنوعیت آن به دلیل عدم صادرات سیب است. وزارت جهاد کشاورزی نیز حکمی مبنی بر نقض هرگونه مجوز خارج از سیستم و همان آژانس صادر کننده مجوز صادر کرده است.

به گزارش اخبار ایران من ، در دو یا دو ماه اخیر ، حدود 10 نامه بین سازمان های نگران درباره نحوه صادرات موز و نحوه صادرات کالا وجود دارد ، اما هیچ اطلاعاتی در اینجا باز نشده است ، اما خطرات آن در حال افزایش است.

وزارت جهاد: ما فقط در مورد صادرات در ازای سیب های صادر شده مذاکره می کنیم

در نامه اخیر وزارت جهاد کشاورزی ایران در مورد ممنوعیت واردات موز برای موز آمده است که این وزارتخانه با فروش موز برای فروش درختان سیب موافقت کرده است و در این بین بودجه باید در وضعیت خوبی قرار گیرد.

بدیهی است که متفاوت بوده است و محبوب شده است!

از سوی دیگر ، وزارتخانه تأکید کرده است که واردات موز بدون ارسال سیب نقض قانون اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی است و برخلاف انتظار ، به نظر می رسد که به خودی خود یک مورد جداگانه نیست. با حمل و نقل درختان سیب مخالفت نمی کند ، بلکه موارد خاصی را نیز در نظر می گیرد که ثبت سفارش انجام شده و هزینه کالا پرداخت می شود ، مسئولیت آن بر عهده نهاد حاکم ، وزارت سکوت است.

دستگاه ها از توافق خود پیروی نکردند

اما این نامه ها چه فایده ای دارد ، اطلاعاتی که در مورد واردات موز به یکدیگر ارائه شده است ، باید در انتخابات سال گذشته توسط قانون بازار و توافق بین تجهیزات لازم ، جایی که موز برای صادرات اعلام شد ، مورد بررسی قرار گیرد. اواخر سال گذشته اگر درخت سیب صادر نشود ، می توان با مجوز ثبت وزارت صمت و تأیید منبع ارزی بانک مرکزی ، که از ابتدای سال گذشته مقرر شد ، آن را پاک کرد.

کلمات ناسازگار می آیند ؛ واردات غیر مجاز موز

با این حال ، این آمار نشان داد که همه چیز متفاوت است. بر اساس گزارشی از ایران ، در سال گذشته و سه ماه نخست امسال ، یک میلیون و 92 هزار تن سیب صادر شد و با مقادیر خارجی ، مجوز واردات 364 هزار تن صادر شد ، در حالی که 511 هزار و 500 تن. کشور این 15 و این تفاوت 147 هزار تنی خارجی باعث شده است که این سنت در ارتباط با وزارت صمت بخواهد نمایشگاه های خارجی را به نمایش بگذارد.

در نتیجه ، در پایان ژوئیه سال جاری بود که سند نشان داد که علیرغم ممنوعیت موزهای خارجی ، برنامه های درخواستی با الزامات مطابقت ندارد. بنابراین واردکننده ثبت سفارش وزارت صمت را دارد و مبدا بانک مرکزی را تأیید کرده است ، اما این دو گواهی زمانی صادر شد که هیچ سودی به محموله سیب داده نشد.

در نتیجه ، موزهای وارداتی مطرح شد و شورا نمی دانست که آیا آنها باید موزها را بر اساس مجوز حذف کنند یا ممنوعیت صادرات آنها خارج از مقر مقررات بازار که بر صادرات سیب تأکید می کند ، ممنوع است.

درخواست گمرک برای سکوت و به روشی برای ارضاء شدن

به همین دلیل ، مکاتبات بین گمرک و وزارت صمت ، من از آنها می خواهم که پیگیری کنند و کار این موضوع را اطلاع دهند ، اما وزارت صمت به صورت شفاهی پاسخ نداد ، اما گفت که با مصرف موز بدون صادرات سیب مخالف نیست. بازار و افزایش سیب صادر شده است که در حال حاضر امکان پذیر نیست ، اگرچه این وزارتخانه خواسته است که سنت ها توسط وزارت جهاد کشاورزی جهت آگاهی از شغل رعایت شود.

برای اولین بار ، جهاد با وضوح پاسخ نداد ، اما بار دوم ، او آشکارا اعتراض کرد

در پی سوال مشتری از وزارت جهاد ، وی با پاسخ مبهمی روبرو شد که مشخص کننده شغل نبود و در این بین ، واردات موز همچنان ادامه داشت ، در حالی که سیب در یک دسته ارسال نمی شد.

این به همین جا ختم نشد و به زودی دومین دیپلمات ایرانی به وزارت جهاد مراجعه کرد و این بار پاسخ روشنی از سوی وزارت دریافت کرد. بنابراین وزارتخانه ورود موز به موز بدون صادرات سیب را ممنوع کرده و گفته است که این خلاف قانون است و اعلام کرده است که هرگونه مسئولیتی که برای تأیید یا تأیید منبع تأمین مالی داده شود ، بر عهده سازمان مربوطه است.

مالکان باقی ماندند و مجوزهای صمت و بانک مرکزی به حالت تعلیق درآمد

در نتیجه ، وزارت جهاد کشاورزی صادرات موز را تصویب نکرده است ، جایی که ده ها هزار تن به دلیل کمبود سیب صادراتی باقی مانده و نزدیک به فساد است.

در این میان ، نقش سازمان مربوطه مهم است ، زیرا به دلیل رعایت نکردن و نادیده گرفتن تصمیمی که آنها با آن موافقت کرده اند ، گذرنامه های نامعتبر صادر کرده و یکدیگر را مختل کرده اند. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کار خواهد کرد.

در هر صورت ، واردکنندگان شغل دیگری ندارند و حتی اگر سیب ارسال نکنند ، می توانند گواهینامه ثبت نام را دریافت کرده و محل شروع پول را تأیید کنند و همچنین به مجوز نیاز دارند. به گونه ای که در صورت بروز خطا ، آنها وارد منطقه ای می شوند که می دانند می توانند شکست بخورند ، اما در هر صورت ، به دلیل آسیب به کالا ، تجهیزات مناسب با آنچه انجام شده است ، در تضاد است ، حتی از ابتدا هیچ مجوزی نباید توسط بانک مرکزی صادر شود

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا