اقتصادی

اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم باید مسکن بسازیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بخواهیم با تورم مبارزه کنیم باید خانه بسازیم. چون مسکن برای تورم بسیار گران است.

به گزارش اخبار ایران من، هادی عباسی – معاون وزیر راه و شهرها افتتاحیه ساخت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن وی گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن ارتقای بنیان خانواده در راستای دیدگاه امام (ره) است که فرمودند فقر بدون تامین مسکن ریشه کن نمی شود.

وی همچنین گفت: ساخت و ساز مسکن از همه شاخص های رشد اقتصادی حمایت می کند. اگر در دولت قبل رشد اقتصادی نداشت به این دلیل بود که کار ساخت و ساز متوقف شد. اگر می خواهیم تورم را کنترل کنیم، باید خانه بسازیم. چون مسکن برای تورم بسیار گران است.

عباسی بیان کرد: در پروژه های مسکونی هر چه تراکم را کاهش دهیم به نتیجه می رسیم. این استراتژی بر شهرهای کوچک، روستاها، شهرهای جدید و موقعیت‌های متروکه متمرکز است. در مورد مکان، بانک مسکن دست به کار شده است و امیدواریم بانک های دیگر هم بپیوندند.

تعهد ساخت 600 هزار خانه توسط بنیاد مسکن

در ادامه این روند اکبر نیکزاد مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن پیگیر ساخت 103 هزار واحد مسکونی است که برخی از آنها در هفته دولت شروع به کار کردند. سایت در بحث مسکن روستایی گم شد که خوشبختانه به تازگی بازپرداخت وام 200 میلیون تومانی آن به پایان رسیده است.

وی گفت: علاوه بر 103 هزار واحد ذکر شده، 190 هزار واحد نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است. بنیاد بر ساخت 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها نظارت دارد که امیدواریم بتوانیم 410 هزار واحد را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا