اقتصادی

بیمه بیکاری به کارگران آسیب دیده از تاج پرداخت می شود



در حالی که دولت هفته گذشته وام 5 هزار میلیارد دلاری را تصویب كرد. ایالات متحده ، برای کمک به صندوق بیمه بیکاری Corona در پرداخت دستمزد کارگران آسیب دیده از Corona ، به نظر می رسد که افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در سیستم بیمه بیکاری محدودیت هایی در توزیع مزایای بیکاری ایجاد کرده است. به حدی که به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ، معیارهای وزارت کار برای پرداخت مزایای بیکاری تنها ثبت نام در سایت نیست ، کارگران متقاضی بیمه بیکاری باید تحت پوشش قانون کار باشند ، قانون بیمه بیکاری و قانون تأمین اجتماعی.

به گزارش اخبار ایران من ، در پایان هفته گذشته در یک نشست اقتصادی در ستاد تاجگذاری اظهار شد که 5 هزار میلیارد تومان منابع برای کمک به کارگران آسیب دیده از تاج به صندوق بیمه بیکاری اختصاص می یابد.

در آن زمان اعلام شد که این مبلغ به کلیه کارگران ، مشاغل و طبقات تحت تأثیر تاج پرداخت می شود. بسیاری از مقامات کارگری آنها همچنین اعلام کردند که مطابق با جلسات برگزار شده در وزارت کار و پیشنهادات ارائه شده ، محدودیت هایی از قبیل یک سال سابقه کار و کارگرانی که سه یا چهار ماه سابقه کار دارند اما بر اثر تاج از دست داده اند ، برداشته شده است. آنها می توانند برای بیمه بیکاری اقدام کنند. بر این اساس ، بسیاری از کارگران تحت تأثیر تاج در سیستم bimebikari.mcls.gov.ir که توسط وزارت کار به همین منظور ایجاد شده است ، تقاضاهای بیمه بیکاری خود را ثبت کرده اند و طبق آخرین آمار ، بیش از 70 هزار نفر در این سیستم هستند. ثبت شده

مطابق قانون ، مزایای بیکاری به کسانی که به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، آتش سوزی و امثالهم غیرقانونی بیکار هستند ، پرداخت می شود. علاوه بر این ، طبق قانون بیمه بیکاری ، افراد باید تحت پوشش قانون تأمین اجتماعی قرار بگیرند و حق بیمه ماهانه خود را بپردازند که سه درصد آن مربوط به بیمه بیکاری است.

مطابق بند 6 قانون بیمه بیکاری ، افراد بیکار موظفند بیکاری خود را به اداره اشتغال استان گزارش دهند ، جایی که بیش از 30 روز در آن سکونت ندارند و سامانه ثبت نام ثبت درخواست های بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده اعلام شده است. از تاج ،

مسعود بابایی ، مدیرکل حمایت از کار و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و تأمین اجتماعی به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: این سامانه در وزارت کار در bimebikari.mcls.gov.ir تهیه شده است تا مردم از قانون پیروی کنند. قانون کار و تأمین اجتماعی که همچنین تحت قانون بیمه بیکاری قرار دارد ، می تواند با ورود به سیستم به این سیستم و وارد کردن اطلاعات شغلی و اطلاعات شخصی ، این برنامه را پر کند.

وی دستور مشترک را اعلام می کند که در تاریخ 18 مارس 2017 توسط معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و تأمین اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به امضا رسیده است و مقررات اجرایی این دستور به تأیید ادارات کل اشتغال رسیده است. بیمه بیکاری و امور بیمه ای سازمان های تأمین اجتماعی برای تحقق و دریافت مزایای بیکاری باید ارائه شوند.

طبق اطلاعیه مدیرکل دفتر کار و بیمه بیکاری وزارت کار در این سیاست که به امضای معاون وزیر امور کار وزارت تعاون ، کار و تأمین اجتماعی و مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ 1 آوریل 2011 رسیده و مورد توجه همه استانها قرار گرفته است. 10 گروه فعالیت های اقتصادی و زیر بخش ها به عنوان فعالیت هایی که تحت تأثیر کوراو ویروس قرار گرفته اند و مشاغل آنها به طور غیر منتظره آسیب دیده است ، و کارگران در این فعالیت ها نیز مشمول قانون کار هستند و بیمه بیکاری می تواند سه ماه بیمه دریافت کند. بیکاری مطابق مقررات قانونی.

علاوه بر این ، سایر شرکت هایی که جزء 10 گروه کاری نیستند ، اما به دلیل تأثیر این ویروس مجبور به کاهش فعالیت و تنظیم بخشی از نیروی کار خود شدند ، می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و مدیران کل را برای همکاری کار ، امنیت اجتماعی و تأمین اجتماعی استفاده کنید

به گفته مدیرکل دفتر حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری ، ملاک دریافت مزایای بیمه بیکاری تنها ثبت نام در محل نیست و بیمه بیکاری فقط برای افرادی فراهم می شود که سه شرط قانون کار ، تأمین اجتماعی و قانون بیمه را رعایت کنند. بیکار بودن

با توجه به این شرایط ، می توان گفت سایر بیمه شدگان از جمله بیمه گران ویژه ، خود اشتغالی ، خود اشتغالی ، سازندگان ، فرش سازان ، رانندگان تاکسی و حمل و نقل شهری که سه درصد بیمه بیکاری پرداخت نمی کنند از جمله افراد ذکر شده است. قوانین نمی توانید درخواست بیمه بیکاری کنید.

بر این اساس ، علاوه بر مشاغل مذکور ، بخش اعظمی از جامعه طبقه کارگر ، اعم از پیمانکاران فرعی ، کارگران فصلی و بازرگانانی که تحت پوشش قانون کار و تأمین اجتماعی نیستند و حق بیمه دریافت نمی کنند ، بیکار یا به دلیل تاج به دام افتاده اند. در این شرایط سمینارهای بسته از فرصت دریافت مزایای بیکاری محروم می شوند.

پیش از این وزیر تعاون ، کار و حمایت اجتماعی از اختصاص 3 هزار میلیارد نفر برای تأمین تسهیلات و بیمه بیکاری به بنگاههای بسته ، تأمین کنندگان و افرادی که قرارداد رسمی ندارند ، خبر داد.

اگرچه در مفاد جدید وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی اسامی 10 گروه فعالیت و واحدهای اقتصادی ذکر نشده است ، اما آنها سه شرط قانون اشتغال ، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری را برای متقاضیان بیمه بیکاری در نظر گرفته اند ، احتمالاً در روزهای آینده. شاهد حضور کارگرانی خواهیم بود که برای به دست آوردن درآمد و درآمدزایی یا فروش معیشت خود باید به خیابانها بروند.

انتهای پیام


این نوشته از سایت طبق سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده منابع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی اخبار ایران من هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا