اقتصادی

تامین آب فلات مرکزی اولویت دولت است/پیش‌بینی ۱۴ مصوبه برای فارس

اخبار ایران من / پیروان وزیر نیرو اعلام کرده است که یکی از اولویت های دولت سیزدهم تأمین آب فلات مرکزی ایران از طریق ابزارهای مختلف ، به ویژه ایجاد پروژه های انتقال آب از خلیج فارس است.

علی اکبر محرابیان در سفر به کازرون روز پنجشنبه 21 آنلاین به خبرنگاران گفت که یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم تأمین آب مناطق مرکزی و منطقه ای است که با کمبود آب مواجه هستند.

محرابیان با تأکید بر اینکه دسترسی به آب آشامیدنی سالم ، صنعت و کشاورزی اتفاقی است که می افتد ، گفت: یکی از مهمترین راههای تأمین آب مورد نیاز ما ارسال آب دریا به منطقه و مناطق مرکزی است.

وی با بیان اینکه در نتیجه تحولات قبلی ، منطقه فارس یکی از اولین مناطقی است که تجهیزات را برای کمک به استقرار سیستم آبی از خلیج فارس توزیع کرده است ، گفت: “

المهرابیان یادآور شد: انتقال آب از خلیج فارس باید از طریق سه کریدور شرقی ، غربی و مرکزی انجام شود. وی گفت: “در این میان ، هشت آژانس آمادگی خود را برای تکمیل پروژه اعلام کرده اند.”

وزیر نیرو همچنین پیش بینی چهاردهمین دوره انتخابات در حوزه نفت و گاز را برای فارس در جریان هیئت نمایندگان دولت به منطقه اعلام کرد و گفت: پس از اتمام تصمیمات ، آنها را در روزنامه اعلام می کنیم.

وی در مورد سفر خود به کازرون گفت: متأسفانه روند راه اندازی خدمات مختلف در این شهر بسیار کند است و سد ناجیسی ، لباسشویی و بیمارستان باید در این زمینه تسریع شود.

وزارت نیرو با بیان اینکه سد نرگسی به عنوان منبع آب آشامیدنی ، کشاورزی و صنعت در کازرون ، مالک حدود 70 درصد است ، از مذاکره با ذینفعان برای توسعه این پروژه خبر داده و گفت: این سد تا پایان سال به آب می رسد. سال آینده.

محرابیان با اعلام اینکه یکی از وظایف ایجاد سیستم آبیاری مانند خطوط لوله است ، گفت: این پروژه باید در سال آینده نیز اجرا شود و علاوه بر تأمین آب کشاورزی ، آب آشامیدنی را نیز تأمین کند.

در مورد بیمارستان کازرون ، وزیر نیرو در پاسخ به شکایات این شهر گفت: کار بیش از 10 سال پیش آغاز شد و به گفته دکتر عباسی نماینده محترم ، مدتی است که کار در حال انجام است.

محرابیان تأسیس و تکمیل بیمارستان را از ویژگی های بارز سفر هیئت دولتی دانست و افزود: ماشین آلات کازرون یکی از پروژه هایی است که سالها پیش آغاز شده است و ما معتقدیم که بر اساس سازنده و سازنده. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا