اقتصادی

راهکارهایی برای کاهش تقلب در بیمه‌های تکمیلی

نتایج این مطالعه نشان می دهد که در حال حاضر ، هیچ مداخله قابل توجه و لازم برای شرکت های بیمه اضافی برای از بین بردن تقلب وجود ندارد. با ظهور شرکت های فناوری و حذف اسناد فیزیکی ، به ویژه اسناد جعلی ممنوع می شود.

به گزارش اخبار ایران من ، امروزه کلاهبرداری به یک موضوع اصلی برای شرکت های بیمه تبدیل شده است. تقلب در بیمه یک موضوع جهانی است و به دلیل گرانی شرکت های بیمه به یکی از مهمترین نگرانی های شرکت های بیمه تبدیل شده است.

کلاهبرداری در بیمه شامل اعلام عمدی مطالبات متقلبانه ، درخواست بیش از پول واقعی یا هر وسیله دیگری برای دریافت بیش از حق بیمه است.

در ایران ، هرگز به موضوع تقلب در بیمه به عنوان یک مشکل توجه نشده است ، به همین دلیل بسیاری از س questionsالات در مورد این موضوع پاسخ داده نشده است. به همین دلیل ، محققان یک تحقیق تحقیقاتی درباره این مشکل انجام دادند. همچنین ، در طول بحث و گفتگوهای خود ، محققان تلاش کردند تا سو mal قصور پزشکی کشور و پوشش بیمه درمانی و راه حل ها را مهار کنند.

“سجاد رامندی”؛ محقق ، گروه اقتصاد سلامت ، دانشکده مدیریت و اطلاعات پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، و لیلی نیاکان ؛ یک محقق در موسسه بیمه و سایر همکارانش در دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا و گروه اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مطالعه شرکت کردند.

این مطالعه از سال 1398 تا 1399 انجام شده و پس از مطالعه و بررسی نتایج مطالعه ، محققان در مورد کلاهبرداری در بیمه با 20 متخصص پزشکی در ایران مصاحبه کردند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که تعدادی از عوامل در تقلب در بیمه درمانی نقش دارند. مرتکبان در گروه “روش ها” ، “شرکت های بزرگ و وابسته” ، “قوانین و مقررات” ، “تخصص” ، “آموزش” ، “فرهنگ” و “امور مربوط به مشتری” قرار می گیرند. به گفته متخصصانی که در این مطالعه شرکت کردند ، شایعترین عوارض جانبی کلاهبرداری ؛ “نظارت ناکافی” و “بی توجهی به معاملات جعلی بیمه”.

به گفته کارشناسان؛ جعل و اسناد ، شغل ناخواسته و تشریفات کاذب متداول ترین نمونه های کلاهبرداری در بیمه هستند. ایجاد خدمات غیرضروری باعث می شود پزشکان به بیماران با دفترچه بیمه به عنوان منبع درآمد اضافی نگاه کنند.

محققان این مطالعه بر اساس یافته های خود می گویند: “به طور کلی ، می توان تأیید کرد که در حال حاضر ، هیچ چیز لازم و ضروری برای شرکت های بیمه اضافی برای حذف کلاهبرداری وجود ندارد و آنچه اتفاق می افتد ، عدم استفاده از روش ها ، روش ها و روش ها است. در نتیجه ، ایجاد سیستم برقراری ارتباط و برقراری ارتباط با شرکت های بیمه از اهمیت برخوردار است و سیستم باید به گونه ای باشد که روند ردیابی محتویات پرونده های ثابت حذف شده و تعمیر سیستم آغاز شود. “با ظهور شرکت های تولیدی حرفه ای و حذف اسناد و مدارک مهم ، تا حد زیادی از کلاهبرداری جلوگیری می شود.”

نتایج این مطالعه در اواخر سال جاری به عنوان یک مقاله علمی پژوهشی با عنوان “تحقیقات تقلبی در بیمه درمانی و راه حل ها” در فصلنامه بیمه سلامت ایران منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا