اقتصادی

سود بین بانکی به ۲۰ درصد نزدیک شد

جدول تغییر نرخ سود بین بانکی نشان می دهد که نرخ سود در بازار از 19.1 درصد در اوایل شهریور به 19.86 درصد در پایان این ماه رسیده است.

به گزارش اخبار ایران من، نرخ سود بین بانکی به عنوان یکی از انواع نرخ سود در بازار مالی، به نرخ سود یا نرخ بهره در برخی بازارها اطلاق می شود. هفتگی، اعطای وام به سایر بانک ها در بازار بین بانکی یا بانک مرکزی که در حال حاضر 19.86 درصد است.

نرخ سود بین بانکی که از 18 درصد به پایان شهریور ماه امسال تغییر کرد، از ابتدای مهرماه شروع به افزایش کرد و وارد 19 درصد شد و در پایان ماه هفتم به 19.86 درصد رسید. برای این سال.

دلیل اینکه اقتصاددانان ارزش سود بین بانکی را افزایش می دهند، افزایش تقاضای پول از سوی بانک مرکزی است و معتقدند افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی از دو جهت به افزایش تورم کمک می کند. اول اینکه افزایش نرخ سود بین بانکی باعث افزایش نرخ سود بانک ها و در نتیجه کاهش تورم می شود که یکی از عوامل اصلی تورم است.

از سوی دیگر افزایش نرخ سود بانک مرکزی باعث افزایش نرخ سود سپرده ها و اوراق قرضه دولتی می شود که مردم را به پس انداز در بانک ها و خرید اوراق قرضه دولتی و همچنین عدم فروش طلا، نقدینگی، خودرو و سایر بازارها تشویق می کند. ارزش این اقلام و قیمت آنها، در نتیجه تورم را با کاهش انتظارات تورمی تنظیم می کند.

با این تفاسیر تا زمانی که افزایش شدید نرخ سود در بازار بین بانکی ادامه داشته باشد، می توان انتظار کاهش تورم را داشت که این امر به سیاست های بانک مرکزی بستگی دارد زیرا به گفته کارشناسان، نرخ تورم بانک مرکزی مانع تورم می شود. در مورد نرخ سود در بازار بین بانکی تاثیری در کاهش یا کاهش تورم ندارند.

در این بین مدت ها است که این بانک روند رو به رشد و همچنین چاپ پول در بازار آزاد و بین بانکی را دنبال می کند. قرارداد بازخرید 30 هزار و 200 میلیارد تومانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا