اقتصادی

شناسایی ۱۴۰ مورد آلودگی به بدافزار در مرداد

گزارشی از 304 فعالیت ارائه شده توسط مرکز تخصص در آگوست 1400 منتشر شد و بیشتر مربوط به بدافزارها و عفونت های ربات بود که بیش از 140 مورد داشت.

به گزارش اخبار ایران من ، گزارش 304 پروژه ارائه شده توسط مرکز ماهر (مدیریت حوادث رایانه ای و مدیریت هماهنگی) در مرداد 1400 در نمودارهای زیر قابل نمایش است. خدمات ارائه شده شامل تعداد و دفعات انجام عملیات توسط ستاد ، بخشهایی که خدمات را دریافت می کنند و نحوه ارتباط سایت در مورد آن است.

بر این اساس ، بیشترین وقایع مربوط به بدافزارها و عفونت های ربات ، سرقت خارجی ، سرقت داخلی ، تشخیص ریسک ، افشای اطلاعات ، گزارشات خبری ، خطاهای صفحه ، ردیابی درخواست ها ، درخواست های بازجویی و بازخرید است.

نحوه اطلاع رسانی مرکز ماهر در نمودار زیر نیز نشان داده شده است که نشان می دهد تعداد بسیار زیادی از طریق دولت جهانی به این نقطه رسیده است.

اکثر آنها بر اساس منابع داخلی از سیستم هوشیار ، گزارش APA ، سیستم بینا ، سیستم دانا ، سیستم کلاه سفید ، سیستم تروجان مخرب ، گزارش های دولتی ، گزارش های عمومی ، گزارش های عمومی ، کارشناسان متخصص و سایت های Netban است.

علاوه بر این ، بخشهایی که خدمات را از نهادهای حرفه ای دریافت می کنند شامل کارکنان ، سازمانهای دولتی ، سازمانهای دولتی ، بانکها و موسسات مالی است که میزان دریافت آنها در صفحه بعدی نشان داده شده است.

در نمودار ادارات دولتی که از حوزه های تخصصی کمک می گیرند ، ابتدا وزارت آموزش و پرورش ، سپس وزارت کار ، تعاون و امنیت ، وزارت بهداشت ، دادگاه ها ، وزارت ارتباطات و فناوری ، ریاست جمهوری ، وزارت امور اقتصادی و امور مالی ، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو.

به دلیل نیاز به پاسخگویی در تبادل اطلاعات و ایجاد مرکز پاسخ آنلاین ، که در بسیاری از کشورها تحت عنوان سایت های CERT در حال انجام است ، سایت های متخصصی مانند CERT ایران به طور سالانه و بین المللی برای جلوگیری و مقابله با آنها تبادل اطلاعات و رویدادها.

در زمینه پشتیبانی و پاسخگویی ، سایت فعال ترین پاسخ دهنده به درخواست های سایبری از سازمان ها است. علاوه بر این ، در زمینه دفاع شخصی ، این مرکز مسئول صدور هشدارها ، اعلامیه ها ، تهدیدها و آسیب پذیری ها در سراسر کشور و انتشار بسته ای از برنامه های پشتیبانی برای ارتقاء سیستم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا