اقتصادی

صادرات نفت ایران مانع افزایش تولید اوپک پلاس!

تاجران و کارشناسان می گویند چین در ماه مارس نفت ارزان تر ایران را دریافت خواهد کرد که می تواند تمایل آنها به خرید نفت از صادرات را کاهش دهد.

به گزارش اخبار ایران من ، در این ماه حدود یک میلیون بشکه در روز نفت ایران می تواند وارد چین شود که نیمی از آن عربستان در دو ماه نخست امسال به چین صادر می کند.

تحقیقات اضافی نفت تخمین می زند که روغن چینی از ایران در ماه مارس به 3.75 میلیون تن (27 میلیون بشکه) برسد ، در حالی که این قیمت در ژانویه 3.37 میلیون تن بود.

اما لی ، تحلیلگر تحقیق گفت: “به نظر می رسد كه این اتفاق می افتد ، اما علاقه چین به خرید به دلیل تعداد سهام در بنادر و تقاضای زیاد برای سهام در حال كاهش است.”

از طرف دیگر ، یک شرکت بازرگانی میزان نفت ایران در چین را در ماه مارس 30 میلیون بشکه تخمین زد ، در حالی که سارا وخشوری ، رئیس SVB انرژی بین المللی ، تخمین می زند که حمل نفت به ایران در این ماه از یک میلیون بشکه فراتر رود.

رویترز ماه گذشته نیز گزارش داد که چین علی رغم تحریم های آمریکا علیه خریداران نفت ایران ، در اوایل سال 2021 نفت بیشتری را خریداری کرده است. محققان می گویند این دستیابی به کاهش قیمت نفت برنت از 70 دلار در هر بشکه و کاهش صعود اوپک کمک کرده است.

در آستانه نشست 1 آوریل وزرای اوپک پلاس ، تحلیلگران ریستاد انرژی گفتند که افزایش اخیر قیمت نفت ایران ، به ویژه در چین ، باعث ضعف بازار نفت و ضعف تلاش های اوپک پلاس برای کاهش در دسترس بودن و افزایش قیمت ها شده است.

چین ، بزرگترین مشتری نفتی ایران ، هفته گذشته اعلام كرد كه برای محافظت از توافق هسته ای ایران و حفاظت از مشروعیت بین روابط چین و ایران تلاش خواهد كرد.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا پیشنهاد كرده است كه مذاكرات درباره توافق هسته ای با ایران كه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریكا را در سال 2018 بركنار كرد ، از سر بگیرد ، اما تحریم های شدید اقتصادی اعمال شده علیه تهران هنوز در جریان است و ایران قصد دارد این كار را انجام دهد.

به گفته هنری رم ، محقق گروه اوراسیا ، ایران نفت بیشتری به چین صادر کرده است که این امر تهدیدی برای کالاهای ایالات متحده است.

به گفته یک محقق پالایشگر ، حدود 650،000 بشکه در روز نفت ایران در 19 روز اول مارس در استان شاندونگ در شرق چین تخلیه شد که در ماه فوریه بیش از 490،000 بشکه است ، در حالی که نفت چین از ژانویه 797،000 بشکه از ایران می آید. ظهر شده

به گفته رویترز ، بازرگانان می گویند مصرف کنندگان چینی ترغیب شده اند که قیمت نفت ایران را که هر بشکه 4 تا 6 دلار ارزان تر از نفت برنت است کاهش دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا