اقتصادی

متولیان مانع انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو شوند

به دنبال استماع درخواست وزارت نیرو برای انتقال مالکیت تالاب انزلی به این وزارتخانه ، یکی از اعضای شورای ملی هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی گفت: مالکیت تمام مناطق جهان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری نامیده می شود. این پروژه باید انتقال سند تالاب انزلی به وزارت برق را محدود کند و در این صورت ، باید مالکیت سد را به سازمان جنگل بازگرداند.

مسعود امیرزاده در گفت وگو با اخبار ایران منوی با بیان اینکه این فرآیند مانند انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو در حال جابجایی است و بدون شفافیت در حال انجام است ، گفت: سندی از مالکیت بین المللی از جمله کویر ایران مرکزی ، کوه ها ، رودخانه ها ، دریاچه ها و تالاب ها. حدود 82٪ از کشور – که سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری نامیده می شود – که تمام مناطق کشور را پوشش می دهد.

وی افزود: مجلس نمایندگان با خردمندی سرزمین های ملی را در یک سیستم واحد ادغام کرده است ، اما به برخی از مدیران مناطق بسته به نوع سایت و تخصصی که برای مدیریت نیاز دارند ، از جمله مدیریت زمین ، آژانس های مختلفی به آنها داده شده است. مدیریت سدها به عهده وزارت برق است و به این مناطق جنگل ، کوه و مدیریت آب گفته می شود.

عضو شورای ملی هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه ثبت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری نشان می دهد که فقط یک ارگان ناظر بر اراضی کشور است ، گفت: همکاری وزارت نیرو و انرژی و شرکتهای محلی مناطق دیگری در کشور را به نام آبها و رودخانه ها به نام خود ذکر کرده اند ، در حالی که این امر ناقض آنچه در کشور اتفاق می افتد و نقض قانون است.

به گفته این فعال ، نه تنها سدهایی به نام سازمان حفاظت از محیط زیست ، و ناظران آنها به بهره برداری رسیده است و همزمان با مالكیت تالاب انزلی به وزارت نیرو ، این ابزار نه تنها در زمینه و مدیریت تالاب های تالاب نزال است. یک گزینه نیست ، بلکه دو سازمان (سازمان جنگلها و سازمان محیط زیست) مستقل از وزارت نیرو و مقامات قانونی منطقه هستند.

امیرزاده با بیان اینکه تالاب ها صدها منطقه است ، اظهار داشت: تالاب ها سرشار از حیات وحش (گیاهان و حیوانات وحشی منطقه) ، گیاهان و اکوسیستم های پیچیده هستند اما وزارت نیرو فقط به دلیل عبارت آب است.او نامی به او داد.

وی افزود: براساس قانون توزیع مساوی آب ، وزارت نیرو ممکن است فاصله رودخانه ها ، رودخانه های طبیعی ، کانال ها ، دره ها و مخازن طبیعی را بداند اما اکنون این وزارتخانه رژیم را به مالکیت سدها و اجرای آن تغییر داده است مراسم نامشخص است. “

یک مقام حقوقی در شورای هماهنگی ملی محیط زیست و منابع طبیعی افزود: “واضح است که مدیریت و حفاظت از تالاب ها پیچیده و منحصر به فرد و غنی از منابع طبیعی است ، اما یک ابزار فنی است که این کار را انجام نمی دهد. مهمترین تالابهای کشور.

وی در ادامه افزود که انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت برق مغایر قانون اساسی است و توضیح داد: طبق قانون چنین اتفاقی نباید رخ دهد. بنابراین مهم است که مقامات مسئول این امر را ممنوع کنند یا اگر سند مالکیت تالاب ها به وزارت نیرو منتقل شده است ، برای برگرداندن سند مالکیت به تالاب ها به سازمان جنگل ها.

به گفته امیرزاده ، طبق قانون ، تمام مناطق کشور متعلق به سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری است ، بنابراین مهم است که همه سازمان ها به این اصل پایبند باشند و اجازه دهند سازمان کنترل کشور را حفظ کند.

متخصص حفاظت از محیط زیست ادعا کرد که سو the تعبیر از سیستم کاداستر منجر به رقابت بین سازمان ها برای گرفتن مجوز برای مناطق طبیعی شده است ، افزود: هدف کاداستر جلوگیری از زمین خواری توسط افراد برجسته و با نفوذ است ، اما مهم این است که همه سازمان ها رقابت بین سازمان ها و احترام به قوانین و اصولی که سازمان جنگل ، مراتع و آبخیزداری دارای پارک های ملی هستند.

امیرزاده در پایان سخنان خود بار دیگر با بیان اینکه انتقال مالکیت فقط به تالاب انزلی محدود نشده است ، اظهار داشت: اکنون وزارت برق و شرکت های محلی آب وارد عمل شده تا رودخانه های دیگر کشور را مورد خطاب قرار داده و نام آنها را نامگذاری کند. این یک اشتباه و یک اشتباه است که باید جلوی آن گرفته شود و یک نسخه از مطالب به منابع جنگل ، سازمان مرتع و آبخیزداری برگردانده شود.

به گزارش اخبار ایران من ، وزارت نیرو از وزارت محیط زیست درخواست نکرده است که بسترهای آبی تالاب انزلی را به نام این وزارتخانه ثبت کند ، اما طبق گفته وزارت نیرو ، این وزارتخانه توانسته است سند مالکیت مناطق رودخانه ای را به دست آورد ، از جمله رود سفیدرود در منطقه ثبت کوچصفهان در استان گیلان و رودخانه سیاه آب در شهر شهریار در استان تهران.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا