اقتصادی

مشاور ترامپ: خبری از تعطیلی اقتصاد نیست!

مشاوران اقتصادی ترامپ می گویند حتی اگر یک اپیدمی دوم رخ دهد ، اقتصاد ایالات متحده دیگر قرنطینه نخواهد شد.

به نقل از لری کودلو ، برخی از کارشناسان گفتند: “برخی از مردم تعجب می کنند که اگر موج دیگری برای گسترش مجدد اقتصادی رخ دهد ، موج دیگری رخ خواهد داد.” می بینید ، ما اقتصاد را دوباره خاموش نخواهیم کرد. ما بیش از هر زمان دیگری در مورد ویروس ها می دانیم و با تجربه تر و آماده تر برای مقابله با آن هستیم.

مشاور اقتصادی ترامپ با بیان اینکه بازگشایی اقتصاد آمریکا به تدریج ادامه خواهد یافت ، افزود: “حتی اگر با موج دوم بیماری همه گیر روبرو شویم ، هیچ برنامه ای برای قرنطینه اقتصاد نداریم.”

بسیاری از کارشناسان بهداشت بر این باورند که اقتصاد ایالات متحده هنوز آماده بازگشایی کامل نیست و ممکن است با موج دیگری از بیماری همه گیر ، بحران اقتصادی عمیق تر شود.

رابرت رادفیلد ، متخصص بهداشت در مرکز کنترل بیماری ها می گوید: “ممکن است که با شروع زمستان مشکلات جدیدی داشته باشیم زیرا ما درمان قطعی برای این ویروس پیدا نکردیم.” وی افزود: اگر تاج فقط چند ماه زودتر گسترش یافته بود ، همزمانی با آنفولانزای فصلی می تواند واقعاً مشکل ساز باشد.

اجرای قرنطینه در ایالات متحده عواقب جدی برای این کشور دارد ، تا جایی که نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد جهان در پایان ماه آوریل کاهش یافت و به 14.7 درصد رسید. این بدترین رکورد بازار کار کشور از زمان رکود بزرگ دهه 1930 بوده است. در این دوره تعداد بیکاران نسبت به ماه قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به 20 میلیون 500 هزار نفر رسیده است.

همچنین پیش بینی می شود رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال جاری به نیمی از نیم قرن برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا