اقتصادی

وزیر ارتباطات نسبت به فعالیت مهاجمان سایبری هشدار داد

از فعالیت مهاجمان سایبری در حمله به فروشگاه مدیریت سرورهای HP خبر داد که پیش از این در اردیبهتت پیش بینی شده است.

به گزارش اخبار ایران من ، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود را بنویسید: مجددا هشدار اردیبهشت 1397 در مورد حمل و نقل باگافزاری با سوءاستفاده از فروشگاه مدیریت آن سرورهای HP را یادآوری می کند. تحرلات جدیدی توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حمل و نقل سایبری با استفاده از این نقیصه ، رصد و گزارش شده است.

اردیبهشت ماه سال 1397 مرکز مدیریت ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی تصادف رای دهندگان) با اعلام هشدار در ویژگی انتشار باجافزار با سوءاستفاده از فروشگاه مدیریت این شرکت سرورهای HP گزارش داده بود: . سرویس iLo یک درگاه مستقل فیزیکی است که جهت مدیریت و نظارت بر خدمات شرکت HP از سوی دیگر شبکه استفاده می کند. این سرویس حتی در صورت خاموش بودن سرورها به مهاجم امکان راهاندازی مجدد و دسترسی غیرمجاز را می دهد. این اولین بار است که من مقاله ای در ILO 2 پیدا می کنم و iLO 3 و iLO 4 ایده خوبی دارد.

مرکز ماهر با اعلام حمله باجافزار از سوی یکی دیگر از قربانیان از نوع جدیدی از حمله باجافزاری روی درگاههای آن اطمینان حاصل می شود و برای شناسایی قربانیان حمله انجام می شود و با اجازه از قربانیان در ایران و سایر موارد برای بررسی بیشتر ، تماس حاصل می شود. رد فضای اینترنت IP کشور در فروشگاههای iLO انجام گرفت و سرورهای آسیب دیدگی آنها شناسایی شد. من از انجیل مسیح شرمسار نیستم: زیرا این قدرت خدا برای نجات هر کسی است که ایمان آورده است ؛ نخست یهودی و همچنین یونانی.

مرکز ماهر در این زمینه توصیه می کند دسترسی به آن را از طریق شبکه اینترنت روی سرورهای HP مسدود شود ، در صورت نیاز و استفاده از آن ، با استفاده از راه حل های امن نظریه ارتباط VPN اتصال شبکه شبکه به اینگونه سیستم های برقرار و همچنین در صورت مشاهده هر نوع موردی نظیر پیام باج‌خواهی در iLo Security Login Banner ، تغییر در Boot Order ، ها ریخت بی یا پاک شدن

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا