اقتصادی

پیشنهاد عراق به ایران برای احداث سد مشترک

وزارت آب عراق اعلام کرده که این کشور پیشنهاد ایجاد سد با ایران را داده است.

به گزارش اخبار ایران من ، عون ضیاب ، سرپرست وزارت امور آب عراق در بیانیه ای برای رسانه های این کشور (WAA) گفت: موضوع احداث یک سد واحد بین ایران و عراق یک موضوع بسیار مهم است و چندین مورد مطرح شده است. بارها

وی افزود برخی از ایرانیان به درخواست عراق برای ساخت یک سد پاسخ داده اند و گفته اند که هیچ اعتراضی ندارند.

ضیاب گفت با این کار ، رودخانه ها از دریاچه ها و اقیانوس ها در سراسر جهان عبور می کنند و بسیاری از آنها دارای سدهای نمکی برای جلوگیری از عبور آنها از رودخانه ها هستند.

یک مقام عراقی گفت: از نظر فنی و علمی ، سد باید از دهانه رودخانه بسته شود. اکنون تغییری در شط العرب (اروند رود) ایجاد شده است زیرا ایران رودخانه کارون را به طور کامل بسته است.

وی افزود: به محض توافق نهایی در مورد یک سد ، ایران آب بیشتری تولید می کند و رودخانه کارون را برای همیشه نمی بندد. پس از احداث سد ، ایران بخشی از آب کارون را به شط العرب منتقل می کند تا این کشتی ها بتوانند ادامه دهند زیرا بنادر خرمشهر و آبادان برای ایران مهم هستند و کشور از عملیات حمل و نقل شط العرب بیش از عراق بهره مند خواهد شد. .

ضیاب در مورد دیدار ایران و عراق برای بحث در مورد این موضوع گفت: این دیدار قرار است در ماه ژوئن برگزار شود اما به دلیل تشکیل دولت در ایران ، موضوع تغییر کرده است و انتظار می رود که پس از تشکیل دولت جدید در ایران

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا