اقتصادی

چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟

مدیر فنی طرح راستی آزمایی الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی روند تایید اعتبار سهام را تشریح کرد.

مسعود صدکی در گفت وگو با اخبار ایران من، با تاکید بر اینکه مخاطبان اصلی سامانه تایید الکترونیکی عموم مردم هستند، اظهار کرد: به همین منظور تلاش کرده ایم با همکاری بانک ها این فرآیند را با کمترین عارضه فراهم کنیم. به طوری که افراد می توانند با خرید اینترنتی و تنها با استفاده از تلفن همراه ملک را به گرو بگذارند.

وی درباره نحوه دریافت مکان نیز توضیح داد: متقاضیان برای دریافت محل باید در سامانه عمومی مشتریان یا سامانه سجام ثبت نام و تایید شده باشند. به همین دلیل باید شرایط و ضوابط مربوط به تایید الکترونیکی سهام را بپذیرند و کلیه شرایط مربوط به خود را به دقت مطالعه کنند.

مدیر فنی طرح تایید الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: یکی از مزیت های تایید الکترونیکی تسهیلات توزیع و دریافت این است که بازار بزرگی را ایجاد می کند. به این ترتیب افراد می توانند به جای فروش ملک خود از بانک رهنی پول دریافت کرده و از آن برای نیازهای شخصی خود استفاده کنند.

صدکی با بیان اینکه تایید الکترونیکی سهام به عنوان پل ارتباطی بورس و بازار پول ایجاد شده است، گفت: در نتیجه این بانک ها هستند که به عنوان یکی از دلایل اصلی فعالیت می کنند. در حال حاضر سه بانک ملی آنلاین و رسالت به این برنامه پیوسته اند و این فرصت را به پلتفرم های خود اضافه کرده اند.

وی تاکید کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی محدودیتی برای ارائه این خدمت به سایر بانک ها ندارد. این شرکت در حال آماده سازی تفاهم نامه هایی برای تکمیل لیست قانونی است و بعداً اعلام عمومی خواهد شد که سایر بانک ها نیز به آن ملحق خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا