اقتصادی

۴ گروه از زنان در برنامه جذب بیمه شدگان جدید وزارت کار

وزارت امور زنان و خانواده ، وزارت کار ، بر لزوم ارتقا strengthen و تقویت مهارت های زنان تأکید کردند و بافندگان فرش ، زنان هنرمند و صنعتگران ، زنان خانه دار و دانش آموزان دختر و دختران را به عنوان چهار گروه در طرح بیمه معرفی کرد. .

به گزارش اخبار ایران من ، افزایش مشارکت زنان در خدمات تأمین اجتماعی و بهره مندی از بیمه های امنیتی برخی از نشانه های تقویت مشاغل منطقه است. نسبت زنان با بیمه در سالهای اخیر افزایش یافته است ، که نشان دهنده سهم رو به رشد زنان در بازار کار است.

به گفته کارشناسان ، علاوه بر افزایش مشارکت اقتصادی زنان ، سایر عوامل باعث افزایش مشارکت زنان در خدمات تأمین اجتماعی شده است که یکی از آنها بیمه زنان است.

داشتن پوشش تأمین اجتماعی برای زنان در معرض خطر و عوارضی مانند پیری و از کارافتادگی منبع اصلی عدم امنیت و اشتغال زنان است.

وحیده نگین ، مشاور امور زنان و خانواده در وزارت کار ، اشتغال و تأمین اجتماعی ، گفت که برنامه ترویج و نظارت بر فعالیت های فرهنگی در بخشهای مختلف این وزارت تاکنون با موفقیت اجرا شده است. موضوعات کلیدی شامل نظارت و اجرای برنامه ها و برنامه های مربوط به برابری جنسیتی ، ارتقا and و غنی سازی جوانان با بیمه و ارزیابی سلامت روحی و روانی سر زنان.

وی به چهار گروه زنان که کارگروه بیمه وزارت کار را تشکیل می دهند اشاره کرد و گفت: به منظور جلب بیمه های جدید ، قالیبافان ، زنان خانه دار ، دانشجویان دختر و دختر ، زنان عکاس و زنان شاغل در گروه ها. بهداشت و روانپزشکان ، همچنین زنانی را در نظر می گیرند که سرپرست خانواده ، سرهای بدرفتار ، سر آنها و زنان شاغل هستند

همانطور که مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می گوید: توانمند سازی توانمند سازی زنان خانواده زنان یکی از اقدامات اساسی در ارتقا promoting و ارتقا skills مهارت های اشتغال زنان است. این سن 45 تا 55 سال را پوشش می دهد.

نگین همچنین به حمایت از سازمان ها و سازمان های زنان مانند سایر برنامه های وزارت کار و سرمایه گذاری مشترک با نمایندگان سازمان های تجاری زنان ، کمک به ایجاد و تأسیس سازمان ها در سه موسسه مالی اول و کمک به ایجاد و رشد شرکت های زنان اشاره کرد.

تعداد مشارکت اقتصادی زنان در سالهای اخیر رو به افزایش بوده است ، بنابراین شیوع از 13.4٪ در سال 1392 به 15.5٪ در سال 1398 افزایش یافته است ، اما نیمه اول سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا به 14٪ افزایش یافته است.

به گزارش اخبار ایران من ، در حال حاضر مزایای زنان شاغل در کار خانگی و دستی ، زنان قالیباف و مشمولان بیمه اجتماعی از جمله عواملی هستند که به افزایش مشارکت زنان در بازار کار کمک می کنند. فراهم آوردن فرصت های شغلی برای زنان در جامعه تعداد زنان شاغل را افزایش می دهد و تعداد زنان بیمه شده را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا