علمی

ارتباط دیابت نوع ۲ و مشکلات ادراری

به گزارش عصر ایران به نقل از شفاف ، شفاف گفت: “به دلیل تفاوت های ژنتیکی ، مکانیسم هایی که دیابت نوع 2 بر ادرار تأثیر می گذارد ممکن است در زنان و مردان متفاوت باشد ، اما صرف نظر از مرد یا زن بودن آنها ، مشکلات فشار خون مرتبط است.” با دیابت می تواند زندگی روزمره مردم را عمیقا تغییر دهد.

علاوه بر این ، عوارض عفونت ادراری ناشی از دیابت می تواند شدید باشد. ارتباطات زیادی با دلایل و علائم وجود دارد. یکی از روش هایی که برای درک بهتر مشکلات مرتبط با دیابت استفاده می شود تقسیم آن به چهار دسته بی اختیاری ادرار ، عفونت ادراری ، اختلال عملکرد جنسی و بیماری کلیوی است.

نارسایی مثانه

بیش از نیمی از بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 دارای مشکلات مثانه هستند. مطالعات نشان داده اند که متداول ترین و اغلب مرتبط ، شامل موارد زیر است:

مثانه غیرفعال – اسپاسم اتفاق می افتد یا فشار مثانه حتی در صورت ادرار بسیار کوچک اتفاق می افتد. این منجر به نیاز قابل توجهی به ادرار می شود.

پلی اوریا یا هایپراوریسمی – تکثیر ادرار ، ترجیحاً بیش از 2.5 تا 3 لیتر در روز است.

شب ادراری – بیدار شدن مکرر در شب و نیاز به دفع ادرار.

بی اختیاری – اصطلاحاً بی اختیاری ادرار است.

دو علت اصلی اختلال عملکرد مثانه به دلیل دیابت وجود دارد. آسیب عصبی یکی از آنها نه تنها در مثانه بلکه در اسفنکتر مجرای ادرار است. اسفنکتر مجرای ادرار از دو عضله باز و بسته می شود که باعث می شود ادرار از مثانه خارج شده و به ورید وارد شود. هنگامی که این عضلات به درستی کار نمی کنند ، ادرار می تواند به صورت ناسازگار خارج شود.

قند خون بالا همچنین به مشکلاتی کمک می کند که در نهایت منجر به دفع ادرار می شود. هنگامی که مقدار زیادی قند در خون وجود دارد ، بدن برای کمک به آزادسازی آن ، آب را از بدن آزاد می کند. قند اضافی از طریق کلیه دفع می شود و ادرار افزایش می یابد که باعث می شود ادرار کمتر قابل توجه باشد.

رویکردهای درمانی مثانه شامل داروها ، روش های آموزش مثانه مانند روش های کگل و جراحی است. گزینه دیگر بوتاکس تزریقی است که به طور معمول برای درمان هایپرتروفی مثانه در افراد مبتلا به بیماری های عفونی تجویز می شود و در افرادی که مشکلات مثانه دیابتی دارند موثر است.

عفونت های دستگاه ادراری

بیماری های مرتبط با دیابت می توانند مجرای ادرار ، مثانه یا کلیه ها را تحت تأثیر قرار دهند. مطالعات نشان می دهد که این بیماری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شیوع ، شیوع و شیوع بیشتری دارد. علاوه بر این ، عفونت های دستگاه ادراری می تواند توسط باکتری هایی ایجاد شود که در برابر داروها مقاوم نیستند.

علائم این بیماری شامل تکرر ادرار ، درد یا سوزش هنگام ادرار و همچنین ادرار قرمز یا کدر است. زنان می توانند به استخوان های شرمگاهی خود فشار وارد کنند و مردان می توانند احساس سیری در راست روده کنند. اگر کلیه درگیر باشد ، ممکن است عوارض جانبی اضافی مانند حالت تهوع ، کمر درد یا کمر درد و تب ایجاد شود.

نوروپاتی خودمختار می تواند در اختلالات مربوط به ادرار شرکت کند. انسداد مثانه یکی از علائم رایج این نوع اختلالات گوارشی است. وقتی این اتفاق می افتد ، عضلات مثانه دیگر هنگام پر شدن عضو به فشار پاسخ نمی دهند. در نتیجه ، ادرار در مثانه باقی مانده و ممکن است باعث عفونت ادراری شود.

قند خون بالا همچنین به تکثیر باکتری ها کمک می کند و باعث عفونت ادراری می شود. درمان آنتی بیوتیکی برای درمان عفونت های دستگاه ادراری ضروری است.

شکست جنسی

دستگاه ادراری و اندام ها و اندام هایی که از عملکرد و میل جنسی پشتیبانی می کنند به هم پیوند خورده اند ، به همین دلیل است که وقتی دیابت به بیماری سابق برخورد می کند ، اغلب مبتلا می شود.

طبق گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های دستگاه گوارش ، این عوارض مربوط به آسیب به عروق و عروق خونی است که از اندام های تولید مثل و یا ساختارهای اطراف آن پشتیبانی می کند.

درمان STI به علت عفونت نوع 2 به نوع اختلال بستگی دارد. به عنوان مثال ، زنی که در حین رابطه جنسی احساس درد می کند ، ممکن است با پماد تسکین یابد ، یا مردی که دچار اختلال نعوظ است ممکن است به دارو نیاز داشته باشد.

بیماری کلیه (نفروپاتی دیابت)

همراه با فشار خون بالا ، دیابت دلیل اصلی بیماری های کلیوی است. دیابت شیرین که به نفروپاتی دیابتی نیز معروف است ، به دلیل وخیم شدن تدریجی عملکرد کلیه به نام نفرون ، در یک دوره طولانی رخ می دهد. در هر کلیه بیش از یک میلیون نفرون وجود دارد که هر یک از آنها حاوی کلوخه گلومرول ، گردش خون و مواد زائد است. هنگامی که نفرون ها به درستی کار نمی کنند ، مواد زائد به جای بدن در خون جمع می شوند.

بیماری مزمن کلیه علائم شناخته شده کمی را ایجاد می کند و یا علائم شناخته شده ای ندارد تا جایی که به حدی نزدیک شود که به کلیه ها نزدیک شود. نارسایی کلیه به طور بالقوه کشنده است. براساس بنیاد ملی کلیه ، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا مهمترین دلایل نارسایی کلیه در کشور هستند.

به همین دلیل ، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در صورت داشتن مشکلات کلیوی باید به طور منظم آزمایش شوند. آزمایشات استفاده شده شامل نسبت آلبومین و کراتینین (ACR) و میزان فیلتراسیون گلومرولی (GFR) است. ACR میزان آلبومین (نوعی پروتئین) در ادرار را کنترل می کند. حداکثر طول آن نشانه اولیه آسیب کلیه است. GFR عملکرد کلیه را بر اساس آزمایش خون اندازه گیری می کند. این آزمایشات تایید می کند که فرد در پنج مرحله بیماری کلیوی قرار دارد.

درمان نفروپاتی دیابت با درمان بیماری زمینه ای آغاز می شود. این موارد شامل کاهش قند خون و فشار خون ، کاهش پروتئین رژیم غذایی و مصرف دارو طبق تجویز پزشک است. در عوض ، مصرف این موارد و همچنین تغییر شیوه زندگی مانند کاهش وزن ، افزایش ورزش و ترک سیگار ، می تواند از بروز مشکلات عصبی که می تواند ناشی از دیابت باشد ، جلوگیری و یا با آنها مقابله کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا