علمی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار جدی است و اغلب در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال خارش هستید، باید توجه داشت که اگرچه پزشکان ممکن است دلایل یکسانی برای علائم و نشانه‌ها نداشته باشند، اما باید آزمایش‌های متفاوتی انجام شود. اما التهاب و خارش روی پوست از عوامل ایجاد این بیماری است و درمان ها باید طبق دستور پزشک انجام شود. اما این مقاله سعی دارد جایگزین هایی پیدا کند که اغلب تنها راه حل برای پوست هستند. برای روشن کردن خارش پوست با ما همراه باشید.

  1. از پماد و لوسیون خوب استفاده کنید

درمان التهاب و خارش روی پوست 7 روش اثبات شده است

باید آرایش خود را از بین برندهای معروف انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از بهترین شرکت های ایرانی در حال تولید محصولات خوبی در این زمینه هستند و امروز ارزش دلار مبادله ای دارند و انگیزه خوبی برای خرید لوازم آرایشی خوب هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات خوب آن را به نمایش بگذاریم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب و تحریک پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز بنوشید

درمان های خانگی بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش و استفاده از چای سبز. این آب سبز سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای کمک به خارش است. اما فراموش نکنید که نوشیدن چای سبز برای خارش و تورم پوست باید به آرامی انجام شود، در غیر این صورت تاثیری متفاوت با عوامل التهاب پوست خواهد داشت. همچنین می توانید هنگام نوشیدن چای سبز پودری درست کنید و روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست بمالید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک پوست شما را خنک نگه می دارد و با حرکت دادن هوای موجود در آن خارش را کاهش می دهد. معمولاً لباس‌های نخی می‌توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است به سراغ لباس‌هایی بروید که مواد استفاده شده را دارند. این لباس ها اغلب پوست شما را دچار خارش و حساسیت می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا، شناخته شده برای تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش روی پوست 7 روش اثبات شده است

آلوئه ورا و عصاره های آن به کاهش خارش و التیام زخم ها، اسکارها و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از لوازم آرایشی حاوی این گیاه هستند و به از بین بردن کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال هنگام خرید محصولات پوست و مو سینره، البته رنگ های اصلی آن ها انتخاب خوبی برای خداحافظی با پوست های متورم است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، در مدت زمان کوتاهی اثر مطلوب را ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم بگیرید

همچنین می توانید از آب گرم در وان استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. سوزش پوست را از بین می برد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را آرام کند. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده نرم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و آب در سراسر بدن توزیع می شود و نقش حیاتی در حفظ جریان خون طبیعی ایفا می کند. اگر بدن خود را کم آب نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی را می توان از بین برد. اغلب خارش پوست و سرفه؛ آنها معمولا قوی تر از پوست های دیگر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی در داخل بزرگتر می شوند و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شوند.

نوشیدن آب همچنین می تواند به کاهش دمای بدن و خنک شدن بدن شما کمک کند و می تواند خطر تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای سالم ماندن باید متناسب با وزن خود آب بنوشید. مردان برای ادامه کار به دو یا سه لیتر آب و زنان به دو یا دو و نیم لیتر آب در روز نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب شدید است، خودتان آن را نسازید و با یک پزشک متخصص و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم برای بهبودی انجام شود. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای سالم ماندن و برای بدن (پوست) مهم است.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش آکا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا