ایران کسب و کارعلمی

بی حسی نوک سینه بعد از پروتز سینه

بی حسی نوک سینه بعد از پروتز سینه یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها بعد از پروتز سینه با آن روبرو هستند که در این مقاله به بررسی این موضع می پردازیم.

همه‌ی خانم‌ها دوست دارند سینه های زیبا و خوش فرمی داشته باشند و همین موضوع باعث شده است سالانه افراد زیادی برای جراحی پروتز سینه به جراحان سینه مراجعه نمایند. اما از دست دادن حس نوک سینه‌ بعد از جراحی سینه ( پروتز سینه یا ماموپلاستی ) برای هیچ کس خوشایند نیست. اگر شما نیز نگران کاهش حس در نوک سینه بعد از عمل ماموپلاستی و یا پروتز سینه هستید، همراه ما باشید.

پروتز پستان چیست؟

جراحی بزرگ کردن سینه که با قرار گیری پروتز و ایمپلنت داخل بافت سینه همراه می باشد، با عنوان جراحی شناخته می شود. در این روش جراحی، از پروتزهای سیلیکونی استفاده خواهد شد.  بسیاری از بیماران از نتایج این روش جراحی رضایت کامل دارند، اما آن چه که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که بیمار آشنایی کاملی با این روش جراحی و باید و نبایدها داشته باشد.

عوارض پروتز پستان

جراحی پروتز سینه همانند هر یک از اعمال جراحی دیگر بدون عوارض نخواهد بود. تمامی اعمال جراحی با عوارضی همچون بیهوشی، عفونت و تورم همراه اند اما عوارض خاصی که برای پروتز سینه وجود دارد این است که در برخی از افراد برای مدتی بی حسی در نوک سینه دیده می شود.

بعد از جراحی پروتز سینه بدلیل تورم و و کشش ناشی از قرار دادن پروتز بخصوص پروتز های بسیار بزرگ در احساس نوک سینه تغییراتی ایجاد شود و با گذشت زمان و برطرف شدن این تورمات بی حسی نوک سینه به طور کامل از بین می ورد. بروز این مشکل کاملا موقتی می باشد و معمولاً گذر زمان آن را برطرف می کند.

در بازار وجود دارد. برای قرار دادن پروتز در بافت سینه از برش های مختلفی استفاده می شود یکی از این برش ها برش دور هاله سینه می باشد در صورتی که جراح از این نوع برش استفاده کرد احتمال بروز این عارضه افزایش پیدا می کند، بهترین نوع برش برای قرار دادن پروتز در بافت سینه برش در زیر سینه می باشد با این برش احتمال بروز مشکل در حس نوک سینه بسیار کاهش پیدا می کند. در نتیجه هر چه برش جراح به نوک سینه نزدیک تر باشد شانس بروز این مشکل افزایش پیدا می کند.

بی حسی نوک سینه پس از جراحی پروتز سینه موردی نمی باشد که باعث نگرانی طولانی مدت فرد شود زیرا در روز های اولیه بروز این مشکل کاملا طبیعی می باشد و با گذشت زمان از بین می رود.

سایر عوارض پروتز سینه شامل موارد زیر می شود:

  • اسکار
  • خونریزی
  • تجمع مایع در حفره سینه
  • عفونت
  • تورم، درد و یا التهاب
  • افزایش و یا کاهش حساسیت نوک سینه

بی حسی نوک سینه بعد از پروتز سینه

یکی از سوالات شایع پس از جراحی با پروتز سینه ، بی حسی نوک سینه بعد از عمل می باشد. دکتر آریانا فوق تخصص جراحی پستان میفرماید این مورد به نوع تکنیک جراحی و آناتومی فرد بستگی دارد. میزان شیوع بی حسی نوک سینه بعد از عمل پروتز سینه بسیار کم می باشد و در بیشتر موارد این بی حسی بعد از مدت کمی رفع خواهد شد.
اما در مواردی حتی افزایش حس و تحریک پذیری در نوک پستان نیز دیده می شود. بی حسی نوک سینه بیشترتغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است، اما به ندرت طولانی می شود. اکثر خانم ها بعد از عمل بزرگ کردن سینه به دلیل تورم بافت سینه، درجاتی از تغییر در حساسیت نوک سینه را تجربه می کنند. برای برخی، حساسیت افزایش یافته و می تواند تا حدودی ناراحت کننده باشد.

 

خطر از بین رفتن حس در نوک پستان به عنوان یکی از عوارض احتمالی ماموپلاستی کاهشی مطرح می شود. با این حال در اکثر بیماران، جراحی کوچک کردن سینه منجر به از بین رفتن حس در نوک سینه نمی شود و تغییرات ایجاد شده موقتی هستند.در حقیقت تغییر حساسیت نوک پستان و آرئول (هاله سینه) به روش جراحی بستگی دارد.

برای مطالعه بیشتر عوارض سینه بعد از عمل پروتز، به مقاله مراجعه کنید.

  1. عمل پروتز سینه به دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری از جراحی خود داشته باشید.
  2. ممکن است تا چند هفته پس از جراحی، خصوصا در روزهای ابتدایی، احساس درد در قفسه سینه خود داشته باشید. همچنین، زمانی‌که از دستان خود استفاده می کنید، این درد تشدید می شود. این موضوع کاملا طبیعی بوده و بهتر است مطابق با دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه، از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

عوارض پروتز سینه یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که می‌خواهند پروتز سینه انجام دهند. این عمل زیبایی برای افزایش سایز و خوش‌فرم شدن سینه در خانم‌ها انجام می‌شود. اما می‌تواند عوارض زیبایی هم برای فرد داشته باشد، از درد و ورم و خونریزی گرفته تا عوارض جدی‌تری مانند انقباض کپسولی و پارگی و نشت پروتز. اگر شما هم می‌خواهید این عمل را انجام دهید اما در مورد عوارض آن نگران هستید، در این مطلب با ما همراه شوید تا با عمل ایمپلنت سینه، مزایا و عوارض جراحی پروتز سینه بیشتر آشنا شوید.

در دکترتو شما می‌توانید با بهترین جراحان زیبایی و برای پروتز سینه آشنا شوید، از آنها مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی دریافت کنید و یا برای مشاوره حضوری نوبت اینترنتی دریافت کنید.  همچنین دکتر سعید ساعدی در لیست بهترین پزشکان قرار دارد.

پروتز سینه با استفاده از بیهوشی عمومی و در محیطی کاملا استریل انجام می‌شود. از طریق ایجاد برش ظریف در زیر سینه مرحله کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. تکنیک جایگذاری پروتز متفاوت است. پزشک پس از بررسی وضعیت متقاضی، روی بافت یا زیر بافت ماهیچه‌ای را برای جاگذاری پروتز انتخاب می‌کند. پس از اتمام این مراحل با استفاده از بخیه‌های بسیار ظریف محل برش دوخته می‌شود.

پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز | تجربه عمل پروتز سينه

عوارض پروتز سینه چیست؟

به نقل از «» پروتز سینه مثل همه جراحی‌های زیبایی عوارض احتمالی دارد. فرقی هم نمی‌کند که چه نوع پروتزی استفاده شده باشد. عوارض پروتز سینه سیلیکونی و عوارض پروتز سینه آب نمکی تقریبا مشترک هستند. شایع‌ترین عوارض پروتز سینه شامل این موارد می‌شوند:

۱. درد

درد مزمن از عوارض پروتز سینه است که بیشتر افراد آن را تجربه می‌کنند. درد مزمنی که زیاد طولانی نیست و به‌خاطر تورم و انقباض کپسولی ایجاد می‌شود.

۲. عفونت

عفونت از شایع‌ترین عوارض پروتز سینه سیلیکونی و سالینی است که به‌ خاطر عدم رعایت موارد بهداشتی، آلوده بودن تجهیزات اتاق عمل، و پانسمان غیراستریل بعد از عمل ایجاد می‌شود. برای رفع عفونت پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. اگر عفونت حاد شود، چاره‌ای غیر از خارج کردن پروتز سینه باقی نمی‌ماند.

علائمی مثل قرمز شدن ناحیه اطراف سینه، درد، حس سوزش، التهاب و ورم نشانه وجود عفونت سینه‌ها بعد از پروتز هستند.

۳. جای زخم

جای زخم و ایجاد اسکار پوستی از عوارض جراحی پروتز سینه بوده که به‌ خاطر برشی است که در قسمت زیر سینه برای وارد کردن پروتز انجام می‌شود، البته جای زخم بعد از بهبودی با کرم‌های ترمیم کننده و لیزر قابل درمان است.

۴. قرمزی پوست اطراف سینه

به‌ دلیل حساس بودن پوست ناحیه اطراف سینه، احتمال تورم و قرمزی در این ناحیه از عوارض رایج جرای پروتز سینه محسوب می‌شود.

۵. ورم سینه

تورم یا ورم غیرطبیعی از دیگر عوارض جراحی پروتز سینه است که معمولا در روزهای اول بعد عمل مشاهده شده و طی دو سه روز برطرف می‌شود.

درد، قرمزی پوست، ورم، عفونت و خونریزی شایع‌ترین عوارض پروتز سینه در روزهای ابتدایی بعد از عمل هستند.

می‌دونی عوارض بعد از پروتز سینه چیه؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

۶. خونریزی

در عمل‌های جراحی که برش دارند خونریزی کاملا طبیعی است. انجام فعالیت‌های جسمی سنگین بعد از عمل ممکن است به بخیه‌ها آسیب رسانده و باعث خونریزی شود. در صورت بروز خونریزی حتما پزشک متخصص را در جریان قرار دهید.

۷. انقباض کپسولی

انقباض کپسولی بخشی از روند درمانی بعد از انجام عمل ایمپلنت سینه محسوب می‌شود. زمانی که پروتز به ‌عنوان یک جسم خارجی وارد بدن می‌شود، بدن به ‌صورت طبیعی واکنش نشان داده و بافت فیبروز در اطراف کپسول تولید می‌شود. به‌ مرور زمان این کپسول فیبروز دورتادور پروتز کوچک‌تر شده و انقباض کپسولی به وجود می‌آید. معمولا مام افراد با این نوع از عوارض جراحی پروتز سینه سروکار دارند.

۸. پارگی پروتز

آسیب، شکستگی یا پارگی پروتز از عوارض ناخوشایند جراحی پروتز سینه هستند که خطر زیادی برای فرد دارند. بعد از پارگی پروتز، مایع درون آن به بافت بدن نفوذ کرده و به غدد لنفاوی می‌رسد. محتوای پروتز آب نمکی بدن از پاره‌شدن جذب بدن شده و مشکلی ایجاد نمی‌کند و تنها باید پوسته خارج شود. اما پروتز سیلیکونی و پروتز دائمی در صورت پاره‌شدن باید خارج شود.

۹. چروک و موج دار شدن پروتز

از شایع‌ترین عوارض جراحی پروتز سینه است که معمولا به‌ خاطر کیفیت نامطلوب پروتزها ایجاد می‌شود. چروک یا موج‌دار شدن، بیشتر در پروتزهای سالینی و سیلیکونی دیده می‌شود که به‌خاطر حرکت مایع داخلش است.

۱۰. نشت سیلیکون

نشت سیلیکون و نفوذ مواد داخل پروتز به بافت بدن موجب تشکیل توده‌های زیری به‌ نام گرانولومای سیلیکون می‌شود.

۱۱. سروما

سروما نه تنها از عوارض جراحی پروتز سینه است، بلکه در بیشتر عمل‌های زیبایی شایع است. علت سروما انباشته شدن مایعات در اطراف پروتز سینه است که باعث درد، تورم، تغییر فرم و برجستگی سینه می‌شود. برای درمان باید مایع انباشته شده با سرنگ مخصوص یا از طریق برش سطحی روی پوست تخلیه شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض ایمپلنت سینه می‌توانید مشاوره تلفنی با جراح زیبایی داشته باشید. عوارض این عمل با انتخاب جراح متبحر تا حد زیادی قابل پیشگیری است. پس قبل از اقدام برای عمل در دکترتو به دنبال بگردید.

علائم عوارض پروتز سینه چیست؟

نشانه‌هایی که هشدار‌دهنده هستند و به علائم عوارض پروتز سینه مشهورند شامل این موارد می‌شوند:

  • تورم غیرطبیعی و طولانی مدت
  • حس سوزش
  • قرمز شدن ناحیه دور سینه.

اگر این علائم را داشتید می‌توانید با راحتی با استفاده از سرویس در دکترتو با پزشکتان مشورت کنید.

برای پیشگیری از عوارض پروتز سینه چه کار کنیم؟

با رعایت موارد زیر می‌توانید از عوارض پروتز سینه پیشگیری کنید:

  • مصرف داروهای تجویزی پزشک متخصص
  • مصرف ویتامین C قبل عمل
  • رعایت رژیم غذایی پروتئینی ۴ تا ۵ هفته‌ای مثل مرغ، ماهی، گوشت قرمز و تخم مرغ
  • قطع مصرف دارو و آمپول‌های استروئیدی پیش از عمل
  • عدم استفاده از سوتین و نیم‌تنه‌های ورزشی برای ۶ هفته.

برای پیشگیری از عوارض پروتز سینه باید مراقبت‌های بعد از پروتز سینه را جدی بگیرید.

اگر تورم سینه بعد از عمل غیرطبیعی باشد، ناحیه مورد نظر قرمز شود و حس سوزش و درد زیاد داشتید، برای بررسی عوارض به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید.

علت پایین بودن سینه بعد از پروتز چیست؟

در صورتی که سایز و نوع پروتز سینه مناسب نباشد، یا اینکه شرایط جسمی و بدنی فرد با نوع پروتز انتخابی توسط پزشک هماهنگی نداشته باشد، احتمال افتادگی سینه بعد از عمل وجود دارد. توصیه می‌شود که قبل از اقدام درباره نوع پروتز و اندازه آن کامل تحقیق کنید تا ریسک پایین بودن سینه بعد از پروتز را به حداقل برسانید. عدم رعایت مراقبت‌های لازم بعد از عمل هم می‌تواند دیگر علت پایین بودن سینه بعد از پروتز باشد.

علت سوزش سینه بعد از کاشت پروتز چیست؟

خونریزی داخلی و عفونت از علل سوزش سینه بعد از کاشت پروتز هستند. انقباض کپسولی هم می‌تواند دیگر علت سوزش سینه بعد از عمل باشد.

حس سینه بعد از پروتز چگونه است؟

معمولا بعد از ایمپلنت پروتز تغییری در حس سینه ایجاد نمی‌شود، البته در برخی افراد کاهش حساسیت نوک پستان به ‌عنوان عوارض جراحی پروتز سینه مشاهده می‌گردد که معمولا بعد از سپری کردن دوران نقاهت برطرف می‌شود.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

از عوارض جراحی پروتز سینه می‌توان به درد، خونریزی، سرگیجه، تورم، التهاب، قرمزی ناحیه اطراف سینه، سرما، پارگی و نشت سیلیکون، دفرمگی و انقباض کپسولی اشاره کرد. در صورتی که عوارض جراحی پروتز سینه شدید و غیرعادی باشند بلافاصله با پزشک متخصص تماس بگیرید و به ‌دنبال روش درمان باشید. جهت سری به وب‌سایت دکترتو بزنید و از متخصصان آنلاین آن کمک بگیرید. همچنین فیلم جراحی پروتز سینه را مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا