علمی

تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در کشور / آغاز صادرات واکسن به نیکاراگوئه

اخبار ایران من/ خوزستان وزیر بهداشت گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای صادرات داروهای جمهوری اسلامی ایران و رفع نیاز آنها در دست اجراست.

دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شلمچه که امروز (8 فروردین) انجام شد، گفت: به برکت خون شهدا و ایثار مردم توانستیم به رشد سلامتی بسیار خوبی در ایران دست پیدا کنیم.

به گزارش اخبار ایران من، وی با اشاره به فعالیت دانشمندان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: حدود 63 دانشگاه علوم پزشکی، 20 هزار عضو و 270 هزار دانشجوی پزشکی در کشور داریم. تمام نقاط مهم جهان در ایران نه تنها برای مردم ایران بلکه برای بسیاری از مردم کشورهای همسایه وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: 97 درصد دنیا داروی مورد نیاز خود را خودمان تامین می کنیم. بر اساس قانون حضرت آقا، امسال سال تقدیر اعلام شده است، بنابراین برنامه ریزی شده است که 3 درصد باقیمانده برای تامین نیازهای پزشکی کشور اهدا شود.

وی افزود: برای صادرات محصولات جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده و نیازهای آنها تامین می شود.

عین اللهی با اشاره به روش های انجام شده در واکسیناسیون، گفت: از نظر تولید واکسن جزو کشورهای پیشرفته هستیم و هم اکنون شش مرکز واکسیناسیون در حال توسعه انواع واکسن های لازم با بسترهای مختلف هستند.

وی افزود: اخیرا محموله های واکسن به نیکاراگوئه آغاز شده و 200 هزار واکسن صادر شده و 4 میلیون واکسن در حال ارسال هستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: می توان یک جاذبه گردشگری برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه فراهم کرد تا در ایران به بیماران این کشورها کمک شود. امروز از مرکز بهداشتی به مساحت 3000 فوت مربع بازدید کردیم که امیدواریم بتوانیم محل آن را برگزار کنیم و با عراق مذاکره کنیم تا کمک های بسیار مورد نیاز ایران را دریافت کنیم.

وی در خصوص حضور زائران راهیان نور در یادواره های شهدا گفت: بررسی مجدد برنامه های بهداشتی این افراد و تکمیل واکسیناسیون ضروری است. حضور در این مناطق برای سلامت روحی و روانی بسیار مهم است، بنابراین کسانی که به منطقه نرفته اند باید در این مناطق حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا