علمی

درمان دردهای آرتروز با کمک ایمپلنت‌های الکتریکی

به گزارش شفاف و به نقل از نیوساینتیست، قرار دادن زانو که مقدار کمی انرژی الکتریکی آزاد می کند، می تواند درمان موثری برای آرتریت باشد و به رشد غضروف کمک کند.

خرگوش هایی که از ایمپلنت هایی استفاده می کنند که وسایل الکترونیکی متحرک تولید می کنند، نسبت به خرگوش هایی که از دارونما استفاده می کنند، در معرض آسیب به مغز هستند.

استئوآرتریت یکی از علل اصلی زانو درد با افزایش سن است. این وضعیت باعث از بین رفتن غضروف می شود. اختاپوس عقابی است که انتهای استخوان ها را می پوشاند و اغلب از تماس آنها با یکدیگر جلوگیری می کند.

درمان های بسیاری برای آرتروز در حال توسعه هستند. ترکیب داروهای جدید با کاشت سلول های بنیادی می تواند در هر نوع سلولی رخ دهد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که فعالیت الکتریکی کم می‌تواند سلول‌های زانو را برای تکثیر و ترمیم آسیب تحریک کند.

Thanh Nguyen، محقق دانشگاه کانکتیکات (UCONN) و همکارانش غشایی ساخته‌اند که می‌تواند با ضخامت حدود نیم میلی‌متر آسیب ببیند که هنگام فشار دادن و کشیده شدن برای جلوگیری از ورود باتری‌ها به بدن، الکتریسیته تولید می‌کند. ساختاری شبیه به یک قاب دارد که سلول ها را به حرکت تشویق می کند.

تیم نگوین این ایده را با ایجاد سوراخ در عقاب زانوی خرگوش و اتصال آن به اشیاء مصنوعی بررسی کردند. پس از یک ماه استراحت، خرگوش ها تشویق شدند تا به مدت 20 دقیقه در روز روی تردمیل بپرند تا از پاهای خود استفاده کنند و برق تولید کنند.

دو ماه بعد، محققان نمونه‌هایی از بافت همبند برداشتند و حضور آن‌ها را زیر میکروسکوپ بررسی کردند. مشخص شد که سلول های غضروف به داخل یک قاب حرکت می کنند و گره ها به وضوح قابل مشاهده هستند. نگوین گفت: “سلول های بنیادی از مغز استخوان به داخل سیستم گرفته می شوند.”

خرگوش ها 15 از 18 بودند. خرگوش های گروه دوم که ایمپلنت هایشان برق تولید نمی کرد، حدود پنج امتیاز کسب کردند.

نگوین ادامه داد: «اگر این کاشت در انسان استفاده شود، محصولات ظرف دو ماه حل می‌شوند. با این حال، می توان آن را برای مدت زمان طولانی تری در قفسه تغییر داد.

این مطالعه در مجله Science Translational Medicine منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا