علمی

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان که شامل میزان کار و پیشرفت کار قضایی در دو بخش مهرگان ادب و مهرگان علم است ، منتشر شد.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، 1527 به سنت کتاب و آرشیو چاپ اول 1398 و 1399 رسیده است. تعدادی از کتابهای چاپ شده در بخش مهرگان ادب ظاهر شده است

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین با اشاره به 165 نام کتاب علمی و طبیعی چاپ شده در چاپ اول 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، خاطرنشان کرد: تعداد عناوین در مقایسه با دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابها در مهرگان علم تغییر نکرده است.

در جایزه مهرگان علم ، سابقه و عملکرد 77 سازمان محیط زیست (در سالهای 1398 و 1399) نیز مورد بررسی قرار گرفت. حضور و مشارکت سازمانهای غیردولتی نشان دهنده افزایش 25 درصدی سازمان های مردم نهاد در طول جایزه مهرگان علم است.

مشاهده کار در منطقه مهرگان ادب در دو مرحله با مشارکت 12 داور و همچنین قسمت مهرگان علم با 7 داور انجام می شود.

جایزه مهرگان ادب در دور اول توسط قباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر اهدا می شود. ابوالفضل حسینی گفت.

جایزه مهرگان علم توسط هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا قلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی داوری می شود.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان ، در مورد موفقیت انتخاب و راه اندازی کتاب “زبان زبان مادری” ، در بیستمین دوره جایزه ادبیات مهرگان اظهار نظر کرد. ایران – زبان نویسنده – بعداً به فارسی ترجمه و تولید شد توسط ناشران ایرانی به منظور رعایت حقوق مالکیت معنوی نویسندگان ایرانی چنین آثاری ، فرصت قضاوت و بررسی کتابها در “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب صورت گرفته است و “ادبیات زبان زبان” تصویر مهرگان اعطا شود

جمع آوری و داوری کتب دوره مهرگان ادب و جوایز علم مهرگان از اواخر سال 1399 و به بعد آغاز شد. در این مدت ، جایزه به برندگان مجسمه مهرگان ، یک جایزه نقدی و یک جایزه در 9 رده مختلف اهدا می شود.

5757

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا