علمی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش تعداد واکسن ها، پزشکان و متخصصان بهداشت در هند از دولت خواسته اند که مانند بسیاری از کشورهای غربی، برنامه واکسیناسیون Quid 19 را برای افراد پرخطر و پرخطر در نظر بگیرد. مشتاقانه منتظر تکمیل دوز تزریقی 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) است.

طبق آمار دولتی، 81 درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک واکسن کووید را دریافت کرده اند و 43 درصد هر دو را دریافت کرده اند. اما واکسیناسیون برای افراد زیر 18 سال در این کشور آغاز نشده است.

اکنون برنامه هند این است که با تکمیل یک برنامه تزریق دو دارو، حفاظت از کووید 19 را برای مقامات این کشور فراهم کند.

به گفته مقامات هندی، تزریق دو دوز واکسن کرونا کافی است، زیرا اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و نمی توانند به این بیماری مبتلا شوند.

با این حال گزارش ها حاکی از آن است که احکام صادره نهایی نشده و مذاکرات با مقامات دولتی برای رسیدن به تصمیم نهایی در جریان است.

هند همچنین رشد جمعیت و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در سراسر جهان در ماه های آوریل و مه گزارش کرده است و طبق آمار دولتی، حدود 70 درصد از جمعیت هند از جولای 2021 به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، این کشور بیش از 34.5 میلیون نفر کووید 19 و بیش از 465000 نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا