ایران کسب و کارعلمی

جدید ترین نکات طراحی سایت با وردپرس در سال 1402 برای داشتن سایتی بهتر

طراحی سایت با وردپرس، یکی از محبوب‌ترین روش‌های طراحی وب‌سایت در دنیای امروز است. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)، به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دانش فنی عالی، وب‌سایت خود را طراحی کنید و محتوای آن را مدیریت کنید. برای طراحی یک وب‌سایت با وردپرس، اولین قدم باید نصب و فعال‌سازی این CMS باشد. پس از آن، می‌توانید از قالب‌های آماده وردپرس استفاده کنید و یا حتی یک قالب سفارشی طراحی کنید. با استفاده از پلاگین‌های مختلف، می‌توانید به وب‌سایت خود امکاناتی مانند فرم تماس، نظرات کاربران، شبکه‌های اجتماعی و … را اضافه کنید.

در زمینه طراحی سایت با وردپرس نکاتی وجود دارد که با دانستن این نکات قطعا طراحی بهتر و کارامد تری خواهید داشت.در ادامه نکات مهم طراحی سایت با وردپرس به نقل از بهترین شرکت طراحی سایت  در بجنورد یعنی “پگاه زرین” را بازگو خواهیم کرد.

آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس | آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان

طراحی وب‌سایت با وردپرس، برای کسب و کار اینترنتی

خیلی ها فکر می‌کنند طراحی سایت با وردپرس به دلیل نیاز نداشتن به دانش کدنویسی بسیار ساده است اما سخت در اشتباه هستید! شاید شما بتوانید در نهایت یک سایت با قالب آماده ایجاد کنید اما این وب سایت به هیچ وجه برای شما فایده ای نخواهد داشت اگر نکات زیر را رعایت نکرده باشید.

1. استفاده از قالب مناسب

اگر قصد دارید تا در روند طراحی سایت از قالب آماده وردپرس استفاده کنید باید بسیار با دقت و ریز بینانه رفتار کنید.پیشنهاد من طراحی قالب وردپرس از صفر تا صد است اما اگر باز هم قصد دارید تا از قالب آماده استفاده کنید باید این موارد را بدانید: قبل  از خرید قالب آن را با ابزار موبایل فرندلی تست کنید،سرعت قالب وردپرس را با استفاده از gt metrix بسنجید،نظرات مردم در مورد قالب و پشتیبانی آن را مطالعه کنید و در نهایت سعی کنید یک قالب ساده و سبک انتخاب کنید.

بهترین قالب وردپرس برای سایت مجله ای قالب جنه و بهترین قالب برای سایت فروشگاهی وودمارت است.همچنین قالب parsi press یکی از بهترین قالب های آماده برای سایت خبری می‌باشد.

2. زیاده روی نکردن در نصب افزونه

یکی از مهم ترین بحران هایی که سایت های وردپرسی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مساله سرعت و کارایی است.متاسفانه من افراد زیادی را دیدم که با نصب افزونه های بدردنخور و غیر ضروری کسب و کار اینترنتی خود را نابود کرده اند.

در این بخش داشتن دانش کدنویسی به کار شما می آید تا نیاز به نصب افزونه های مختلف نداشته باشید.مهم ترین افزونه های وردپرس که باید در سایت شما نصب باشند عبارتند از: المنتور،افزونه امنیت مثل آل این وان،افزونه سئو مثل یوست سئو،افزونه کش و ووکامرس و مستقاتش برای سایت فروشگاهی.

3. استفاده از هاست وردپرس

انتخاب هاست مناسب سبب سرعت خوب سایت شما خواهد شد و اگر بدانید بیش از 60 درصد مردم حاضر به ماندن در سایت با سرعت ضعیف نیستند و آن را ترک می‌کنند به این موضوع بیشتر اهمیت خواهید داد.شما باید بر اساس ابعاد و نوع کسب و کار،بهترین هاست وردپرس را تهیه کنید تا سایت شما از سرعت و امنیت خوبی بهره ببرد.

4. امنیت سایت را جدی بگیرید

یکی بهترین راهکارهای امنیتی برای سایت وردپرس استفاده از افزونه های امنیت مثل آل این وان است.با توجه به این که روزانه در سراسر جهان بین 100 تا 300 سایت وردپرسی مورد حمله هکر ها قرار می‌گیرند باید امنیت خوبی برای سایتتان در نظر بگیرید.

نکات امنیتی وردپرس عبارتند از:عوض کردن ادرس ورود به پیشخوان،گذاشتن رمز قوی برای ورود،محدود کردن تعداد تلاش برای ثبت نام،فعال کردن ssl و بستن دسترسی به فایل های سایت از طریق پیشخوان.

5. توجه به اصول سئو در طراحی

هنگام طراحی رابط کاربری با وردپرس باید به نکات سئو بخصوص سئو تکنیکال توجه کنیم.رعایت اصول تکنیکال سئو یکی از بهترین راهکارهای بهینه سازی سایت وردپرس برای افزایش رنکینگ در موتورهای جستجو است.متاسفه در وب فارسی سایت های زیادی را میتوان پیدا کرد که اصلا از نظر سئو تکنیکال بهینه نیستند و خیلی از اوقات دلیل رتبه نگرفتن سایت های همین موضوع است.

بهتر است هنگام طراحی از رنگ های مرتبط به حوزه کارتان استفاده کنید،عکس ها تا حد امکان فشرده و با کیفیت باشند،کال توو اکشن را در مکان درست قرار دهید و از کد های gzip و کش در فایل htacess استفاده کنید.

سوالات متداول طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس برای چه کسب و کار هایی مفید است؟

اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید بهترین گزینه برای شروع،استفاده از وردپرس است.البته این مساله به این معنی نیست که وردپرس برای کسب و کار های بزرگ بلا استفاده است و بسیاری از سایت های بزرگ جهان نیز از این سیستم مدیرت محتوا استفاده می‌کنند.

ایا سایت وردپرسی سئو می‌شود؟

بله تمام سایت های وردپرسی سئو می‌شوند وحتی گاها روند سئو برای این سایت ها راحت تر از باقی سایت ها است.مثلا هنگام تولید محتوا با استفاده از امکانات افزونه یوست سئو و نمره ای که به محتوا شما می‌دهد متوجه قدرت و کیفیت نوشته خود خواهید شد.

بهترین افزونه های فروشگاهی وردپرس کدامند؟

بهترین افزونه هایی که می‌توانید در سایت فروشگاهی استفاده کنیدعبارتند از: ووکامرس،جت انجین،جت منو،مقایسه محصولات،فیلتر بندی محصولات،

دکمه بازگشت به بالا