ایران کسب و کارعمومی

آیا استخر برای کمر درد مفید است؟

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از آب درمانی بگیرید، بهتر است تمرینات خود را در آب گرم انجام دهید. آب گرم موجب آرامش بدن، گرم شدن، تحرک و انعطاف پذیری می‌شود. برای دست‌یابی به بهترین نتیجه مراحل زیر را به صورت کامل انجام دهید.مهم‌ترین کار قبل از شروع آب درمانی، آماده کردن بدن است. برای گرم کردن و آماده شدن بدن، باید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در طول استخر راه بروید تا لگن و پاها آماده شوند.

بعد از گرم کردن بدن، به آرامی حرکت دوچرخه را تمرین کنید. دقت داشته باشید که پاهایتان باید در آب حرکت کند، این تمرین را ۱۰ دقیقه و در هر دو سمت جلو و عقب انجام دهید.در آب بایستید و سپس یکی از پاهایتان را به حالت افقی قرار دهید و به وسیله پای مخالف به آن ضربه بزنید. این حرکت درد کمر را آرام می‌کند.روی آب دراز بکشید و پاهایتان را صاف نمایید. سپس زانوها را تا قفسه سینه بالا بیاورید. این حرکت به تحریک عضلات شکم و تقویت آن‌ها کمک می‌کند و درد کمر را کاهش می‌دهد.

در آب نشسته و پاها را عمودی قرار دهید. سپس پاها را از هم باز کنید و به سمت عقب به هم بچسبانید. این تمرین با درگیر کردن عضلات مختلف موجب تقویت آن‌ها می‌شود.تمرینات کششی کمر به افزایش توان‌بخشی افراد کمک می‌کند. این تمرینات موجب تقویت ستون فقرات و کاهش فشار بر دیسک‌ها می‌شود و به این ترتیب شدت درد را کاهش می‌دهد. انجام این تمرینات در آب برای درمان دیسک کمر بسیار مناسب است. برای انجام این تمرین باید بدن را در آب به آرامی در جهات مختلف بکشید.

راه رفتن در آب موجب فعال شدن هسته در بدن و ستون فقرات می‌شود. هسته بخشی است که از مهره‌ها پشتیبانی کرده و فشار عضلات کمر را کاهش می‌دهد. برای انجام این تمرین باید به سمت جلو و عقب راه بروید و بهتر است یک هیدروتون را برای حفظ موقعیت مناسب لگن در دست خود نگه دارید.تمرین اسکوات یکی از تمرینات کاربردی برای درمان دیسک کمر است. این تمرین را باید زیر نظر هیدروتراپیست و در استخر انجام دهید. بهتر است مقابل یک دیوار بایستید یا یک پشتیبان داشته باشید. انجام این تمرین در آب فشار کمی به ستون فقرات وارد می‌کند و برای کاهش درد بسیار موثر است.

استخر یاس نراقی تهران

استخر یاس نراقی تهران قرار دارد. ورزش در آب منحصرا مربوط به شنا نیست انواع ورزش های بسیاری در آب وجود دارد که برای افرادی که مشکل کمردرد دارند یا سالمندان و یا اشخاصی که به دستور پزشک نیاز به ورزش در آب را دارند می توان اشاره کرد. دلایل بسیاری برای رفتن به استخر وجود دارد، اول از اینکه برای سلامتی قلب و عروق مفید است و استرس و فشارهای عصبی را پایین می آورد.

Is the pool good for back pain?

برای این تمرین باید در قسمت عمیق استخر بایستید و یک توپ طبی را نگه دارید و تا کنار شانه‌هایتان بالا بیاورید. سپس به آرامی آن را تا نیم تنه خود پایین آورده و این تمرین را در جهات1- حرکات  ورزشی زیر را در دوره های زمانی بیست و پنج دقیقه انجام داده و سپس پنج دقیقه در آب گرم جکوزی به استراحت همراه خم کردن زانوها و مفصل لگن بپردازید. مجدد تا حداکثر دو دوره دیگرتکرار کنید(مجموعاً یک و نیم ساعت).

2- بیشتر سعی کنید در عمقی از استخر باشید که آب در سطح ناف یا کمی بالاتر باشد.

3- در چند جلسه اول از فشار آوردن به کمر جداً پرهیز کنید.

4- نکته کلیدی آب درمانی خشک شدن کامل و بستن کمربند گرمکن قبل از خروج از محیط استخر جهت پرهیز از اسپاسم است.

5- پیشنهاد میشود در فصول گرم تا پنج نوبت در هفته و فصول سرد حداقل دو نوبت برای دوره سه ماهه آب درمانی انجام شود.

6- هر زمانی حین ورزشها احساس تشدید درد یا ایجاد ضعف در عضلات کردید نیاز به بررسی مجدد توسط پزشک معالج می باشد.

7- در دو هفته اول فقط دو حرکت اول را انجام دهید و پس از آن هفته ای یک یا دو حرکت را اضافه کنید.

گرم کردن بدن:  ابتدا از طریق راه رفتن در آب بدن خود را برای جلسه ورزش در آب، گرم کنید. در عمقهای متوسط با راه رفتن در ۴ جهت بدن، یعنی راه رفتن در داخل آب به سمت جلو و عقب و همینطور راه رفتن از پهلوی راست به چپ و از چپ به راست در عرض استخر. گرم کردن باید چهارتا پنج دقیقه طول بکشد. در ادامه هنگام راه رفتن زانوها را تا امتداد ناف بالا بیاورید.

کشش عضله سرینی بزرگ : پشت به دیوار استخر بایستید به‌طوری که پاها نزدیک به یکدیگر باشد. اکنون پای مبتلا را بلند کنید و زیر زانو را با هر دو دست بگیرید و به سمت قفسه سینه بکشید تا کشش را پشت مفصل ران خود احساس کنید. این وضعیت را تا 10 شماره نگه دارید. تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

کشش عضلات تنه : رو به دیوار استخر بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و لبه استخر را با هر دو دست بگیرید طوری که به اندازه طول دست از استخر فاصله داشته باشید و آرنج‌ها کاملا صاف باشد. اکنون لگن را به سمت جلو هل دهید و همزمان قفسه‌سینه را بالا آورید. این وضعیت را تا 10 شماره نگه دارید. سپس لگن را به سمت عقب هل دهید و ستون فقرات را به جلو خم کنید. این وضعیت را تا 10 شماره نگه دارید. تمرین را 10 بار تکرار کنید.

کشش عضلات خارجی تنه : کنار دیوار استخر بایستید طوری که پاها کنار یکدیگر باشد و به اندازه طول تمام دست از کنار دیوار فاصله داشته باشید. با دست سمت مبتلا لبه استخر را بگیرید و دست دیگر را روی لگن قرار دهید. اکنون در حالی که زانوها صاف و پاها در تماس با زمین است. لگن را به سمت دیوار فشار دهید تا کشش را در قسمت خارجی ران و تنه خود احساس کنید. این وضعیت را تا 10 شماره نگه دارید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

کشش عضله هرمی : پشت به دیوار استخر بایستید و پای مبتلا را از ران و زانو خم کنید. دست سمت مبتلا را روی قسمت خارج زانو و دست سالم را روی قسمت بالایی مچ پای سمت مبتلا قرار دهید. اکنون زانوی خم شده را به سمت مخالف فشار دهید و همزمان با دست سمت سالم مچ را به سمت داخل ببرید تا کشش را پشت مفصل ران‌تان احساس کنید. این وضعیت را تا 10 شماره نگه دارید. تمرین را 10 بار تکرار کنید.

تمرین عضلات شکمی : پشت به دیوار استخرودر جایی که تا شانه در آب باشید بایستید و دیوار استخر را با هر دو دست بگیرید. اکنون بدون جدا شدن کمر از دیوار استخر، با انقباض عضلات شکمی آرام پاهای خود را از کف استخر بلند کنید تا زانوها 90 درجه خم شوند. این وضعیت را تا 5 شماره نگه دارید. تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

پشت به دیوار استخر بایستید و کاملا پشت خود را به دیوار بچسبانید. دست‌ها را از بدن دور کنید و لبه‌های استخر را بگیرید. اکنون بدون جداشدن دست‌ها از لبه استخر، تنه خود را به جلو هل بدهید. این وضعیت را تا 5 شماره نگه دارید. تمرین را 10 بار تکرار کنید.لبه استخر را گرفته و خود را روی آب غوطه ور کنید . سعی کنید از پشت پاها را از آب بیرون بیاورید.  در صورت ورم شدید دیسک این حرکت و حرکت بعدی ایجاد درد شدید میکند که لازم است از انجام این دو حرکت تا کاهش ورم پرهیز شود.

تمرین عضلات چرخاننده کمری : پشت به دیوار استخر بایستید و با دست چپ دیوار استخر را بگیرید. دست راست را پشت سر قرار دهید و ران و زانوی چپ را تا 90 درجه خم کنید. اکنون آرام آرنج راست را به سمت چپ بیاورید. این وضعیت را تا 5 شماره نگه دارید. تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید. با عوض کردن دست‌ها، تمرین را برای سمت دیگر انجام دهید.

پشت به دیوار استخر بایستید، بدون جدا شدن کمر از استخر زانوها را تا 90 درجه خم کنید و 10 تا 15 ثانیه در حالت نیمه نشسته بمانید. این کار را 3 بار انجام دهید.در حالی كه با هر2 دست میله کنار استخر را در اختیار دارید ، زانوهای خود را خم كرده و پنجه دو پا را بالا می آورد و روی دیوار استخر قرار دهید ، سپس در حالی كه دستها ثابت می ماند زانو ها را به دفعات خم و راست كنید.در كنار دیواراستخر ایستاده و دستهای خود را به لبه استخر بگیرید ، سپس زانو را به بالا خم كنید و یك بار از سمت راست و بار دیگراز سمت چپ به حالت اول باز گردید. این كار باید در دفعات پی در پی تا 15 مرتبه انجام گیرد.

در این حركت دستها خود را به صورت باز به لبه استخر گرفته و یك پای خود را ثابت روی زمین نگه دارید، آنگاه پای دیگر را بدون خم شدن زانو به دور پای ثابت به چپ و راست به حركت در آورید.با پنج دقیقه پیاده روی آرام بدن را  آماده ختم ورزش و رفتن به جکوزی کنید. مختلف انجام دهید.بعد از آب درمانی هم مانند تمام تمرینات دیگر، باید حتما بدن خود را سرد کنید. برای این کار لازم است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب راه بروید. توجه داشته باشید که حرکات و تمرینات درمانی را زیر نظر پزشک و مربی متخصص انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

استخر کارگران همدان

اگر در محدوده شهرک مدنی و میدان توحید ساکن هستید، نزدیک‌ترین استخر به شما استخر کارگران همدان است. این استخر با کیفیت بالای خدمات و سرویس دهی تاکنون توانسته است رضایت اغلب افراد را جلب کند. نزدیکی استخر به ایستگاه و دسترسی راحت به آن از تمامی نقاط شهر را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت آن دانست. برخورد خوب پرسنل و قیمت مناسب موجب استقبال افراد از این استخر شده است.

خرید اینترنتی بلیط پارک آبی اوپارک (اپارک) تهران

سانس اوپارک ماه رمضان

  • ساعت کاری ماه رمضان بانوان پارک آبی اپارک تهران: روزهای زوج، پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 الی 15
  • ساعت کاری ماه رمضان آقایان پارک آبی اپارک تهران: همه‌روزه از ساعت 17 الی 2 بامداد
دکمه بازگشت به بالا