ایران کسب و کارعمومی

الگوریتم E-A-T

تخصص (Expertise): شما باید در زمینه فعالیت خود متخصص باشید. تخصص به این معنی است که باید مهارت را در محتواهای خود نشان دهید. مسئله ی تخصص، برای برخی از وب سایت ها کمتر صدق می کند. برای مثال وبسایت های طنز، به تخصص بالایی نیاز ندارند. اما برای وب سایت های پزشکی، مالی یا حقوقی مسئله ی تخصص بسیار مهم است. شما باید محتوایی تخصصی، صحیح و مفید به کاربران خود ارائه دهید.

قابلیت اعتماد (Trustworthiness): باید به کاربران نشان دهید که قابل اعتماد هستید. قابل اعتماد بودن به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری خود را می خواهند، بسیار مهم است. هرچیزی که در سایت خود از آن استفاده می کنید، باید باعث شود تا کاربران در هنگام بازدید احساس امنیت کنند. به عنوان نقطه شروع، باید فوراً یک گواهی SSL را در سایت خود پیاده سازی کنید زیرا حداقل 70٪ از نتایج صفحه اول، از SSL استفاده می کنند (این یکی از سیگنال های امتیاز دهی گوگل است).

1.به بازدیدکنندگان بگویید که چه کسی هستید

2.برای ایجاد محتوا با کارشناسان کار کنید

گوگل فقط محتوای خوب نمی خواهد؛ بلکه افرادی را می خواهد که می دانند در مورد چه چیزی صحبت صحیح کنند. بنابراین به جای استخدام نویسندگان غیر متخصص برای تولید محتوای نیمه کاره با شرایط کلیدی با کلیک بالا، با متخصصان در این زمینه همکاری کنید تا محتوایی که گوگل به آن اعتماد دارد را ایجاد کنید.

3.هدف محتوای خود را روشن کنید

منظور از مطالب شما چیست؟ آیا می خواهید اطلاع دهید، توضیح دهید، متقاعد کنید یا توصیف کنید؟ از عناوین و سرفصل هایی استفاده کنید که هدف محتوای شما را بسیار واضح بیان می کند و از زبانی ساده استفاده کنید. محتوای طولانی و پر پیچ و خم تولید نکنید. مستقیماً به سر اصل مطلب بروید و موضوع را تا حد امکان به وضوح (و به طور کامل) پوشش دهید.

4.محتوا را به طور منظم به روزرسانی کنید

ما هر روز حجم باورنکردنی داده ایجاد می کنیم. تا سال 2025، هر روز به طور متوسط ​​463 میلیارد گیگابایت داده ایجاد خواهیم کرد. این بدان معناست که محتواها به سرعت منسوخ می شود، ابزارها به روز می شوند، سایت ها آفلاین می شوند، افراد نقش های جدیدی را بر عهده می گیرند و دوباره را به روز می کند … . بنابریان با گنجاندن به روز رسانی محتوا در استراتژی سئو، محتوای خود را دقیق و به روز نگه دارید.

5.به منابع با کیفیت بالا پیوند دهید

اگر می خواهید به عنوان یک متخصص دیده شوید، باید به داده های واقعی تکیه کنید. به منابع رسمی، مطالعات و مقالات تحقیقاتی پیوند دهید تا از نکات خود پشتیبانی کنید و نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

6.دیدگاه های متعدد را در نظر بگیرید

برای قابل اعتماد بودن، محتوا باید از زوایای مختلف به مسائل نگاه کند. برای مثال، اگر محتوای شما در مورد بهترین انواع بستنی است، به احتمال زیاد یک نوع بستنی برای هر فردی مناسب نیست. ممکن است یک نفر بستنی خود را که با تخم مرغ های پرورشی محلی درست شده است دوست داشته باشد و ممکن است فرد دیگری برای انتخاب بین بستنی و کوکتل مشکل داشته باشد.

هدف این است که دیدگاه های مختلف در مورد یک موضوع را توضیح دهید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و به تخصص کار شما اضافه شود.

7.به شهرت آنلاین خود توجه کنید

شهرت آنلاین شما می تواند بر قابل اعتماد بودن سایت و محتوای شما تأثیر بگذارد. با توجه به مطبوعات منفی و پاسخ سریع به نظرات منفی، از اعتبار برند خود محافظت کنید. تمام پروفایل های اجتماعی خود را با نام تجاری خود اداره کنید (تا شخص دیگری سعی در جذب آنها نداشته باشد!)، و مشتریان را تشویق کنید تا نظرات مثبتی در مورد برند شما بدهند.

سوالات متداول

مطابق این الگوریتم محتوای مناسب باید توسط یک متخصص تهیه و در یک سایت معتبر درج شده باشد. علاوه بر این محتوا باید قابل اعتماد بوده و در موضوع مورد نظر به کاربران کمک کند

طبیعتا گوگل ترجیح می‌دهد محتوایی را که ممکن است سلامتی یا وضعیت مالی کاربران را به خطر بیاندازد منتشر نکند. به همین دلیل بررسی کیفیت محتوای وب سایت‌هایی که به چنین مسائلی می‌پردازند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این طور نیست!

به نظر من  تخصصی بودن، معتبر بودن و موثق بودن محتوا باید در تمامی حوزه‌های کاری در نظر گرفته شود. کدام کسب‌وکاری است که نخواهد قابل اطمینان شناخته شود!؟

گوگل چگونه اعتبار سایت را محاسبه می‌کند؟

متخصصان سئو هر یک نظر خاص خودشان را در این زمینه دارند و اگر از آن‌ها سوال کنید، سیگنال‌های مختلفی را در این زمینه موثر می‌دانند. می‌دانیم بک لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر می‌گیرید یکی از معیارها در این زمینه است. CTR یا نرخ کلیک هم معیار اعتبار سایت است. کیفیت محتوا و نقدهای آنلاین هم در این زمینه موثر هستند.

این که گوگل چطور این معیارها را برای سنجش اعتبار محتوا اسفاده می‌کند، حتی برای مهندسان خودش هم یک راز است. زیرا الگوریتم‌های یادگیری ماشینی مبهم هستند. هیچ کس نمی‌تواند داخل جعبه سیاه آن‌ها را ببیند حتی برنامه‌نویسانی که از ابتدا کد آن را نوشته‌اند.

کریس سیلور اسمیت معتقد است گوگل به جای این که به یک سیگنال بیشتر از دیگران اهمیت بدهد، از یک رویکرد جامع استفاده می‌کند. به احتمال زیاد الگوریتم‌های گوگل طیف گسترده‌ای از سیگنال‌ها را برای رتبه‌بندی و امتیاز دادن به اعتبار محتوای سایت‌ها به کار می‌برند.

با توجه به این نکته نتیجه می‌گیریم تمرکز روی یک سیگنال و معیار و رها کردن سیگنال‌های دیگر، میان‌بر به دست آوردن اعتبار نیست. بک لینک‌ها مسلما مهم هستند اما اضافه کردن لینک‌های باکیفیت به سایتی که طراحی ضعیفی دارد و نقدهای آنلاین خوبی نگرفته است، مفید نخواهد بود.

به جای این که دنبال یک راه آسان و جادویی برای به دست آوردن رتبه و ترافیک بگردید، روی ارائه برند و برندسازی آنلاین تمرکز کنید. یک دیدگاه جامع داشته باشید، از کدنویسی سایت تا برندینگ و روابط عمومی، همه را در نظر بگیرید.

سئو جامع

خوشبختانه این کار چندان سخت نیست.

به دست آوردن اعتبار در بازار هدف، کاری است که قبلا تجربه شده است. اگر روی گرفتن بک لینک از سایت‌های باکیفیت، تولید محتوای شاخص و پاکسازی سایت از ارورها و محتوای ضعیف کار کرده‌اید، در مسیر درستی قرار دارید.

اما فراتر از این اصول اولیه، برای این که گوگل سایت‌تان را به عنوان یک وب سایت معتبر تشخیص دهد چه کارهایی می‌توانید بکنید؟

پاسخ ساده است اما آسان نیست: برای به دست آوردن شهرت آنلاین و آفلاین عالی، هر کاری از دست‌تان برمی‌آید بکنید.

در وب سایت خود کاملا شفاف باشید. محتوای صفحه درباره ما را با جزئیات بنویسید و داستان‌تان را کامل روایت کنید تا یک چهره انسانی به شرکت‌تان داده باشید. یک تجربه مشتری عالی بسازید و به نقدهای منفی آنلاین پاسخ بدهید. درباره فرایندهای کاری‌تان واضح و شفاف سخن بگویید و هر زمان که فرصتی پیش آمد، به مشتریان توصیه‌های تخصصی ارائه بدهید.

هنوز یک عنصر مهم در سئو است اما این روزها کیفیت لینک‌ها بیشتر از تعدادشان اهمیت دارد. روی به دست آوردن لینک از سایت‌های معتبر تمرکز کنید.

به دست آوردن اعتبار آنلاین زمان می‌برد اما نتیجه بسیار خوبی دارد. با سوالات اساسی شروع کنید:

  • آیا در شرکت‌تان متخصصی دارید که بخواهد یک TEDx  (کنفرانس محلی در مورد تکنولوژی، سرگرمی و طراحی) راه بیاندازد؟
  • مهمترین نشریه در حوزه کاری شما چیست؟ چگونه می‌توانید مطلبی در آن منتشر کنید؟
  • چه ارتباطاتی در رسانه‌ها دارید که ممکن است کمک‌کننده باشند؟
  • آیا کارهای خیریه یا داوطلبانه‌ای می‌کنید که برای خبرنگاران جذاب باشد؟

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به یک آژانس روابط عمومی PR مراجعه کنید یا بهتر از آن، کتابی در این زمینه بخرید و خودتان یاد بگیرید.

ممکن است بگویید همه این کارها خوب است اما چگونه تاثیرشان بر میزان موفقیتم را اندازه بگیرم؟

خب اول از همه کمپین روابط عمومی/لینک بیلدینگ مناسب، که لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر برای‌تان پدید آورده باشد، حتما روی ترافیک سایت اثر خواهد گذاشت.

هر دوی این امتیازها بر اساس پروفایل لینک شما تعیین می‌شوند. این تنها یک جنبه از عناصری است که گوگل در مورد سایت‌ها در نظر می‌گیرد اما با این حال بهترین ابزاری است که سئوکارها می‌توانند با آن میزان قابل اعتماد بودن یک سایت را بسنجند.

  • به علاوه خوب است به صورت منظم از مشتریان نظرسنجی کنید تا بفهمید آن‌ها برندتان را چگونه می‌بینند. اگر نظرات منفی زیادی گرفتید باید به سرعت کاری کنید که این احساسات منفیتخصص سازنده محتوا.
  • معتبربودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب‌سایت.
  • قابل‌اعتماد بودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب‌سایت.
  • به کاربران کمک کند.
  • توسط یک متخصص ایجاد شود.
  • در یک سایت معتبر درج شود.
  • قابل اعتماد باشد.
  • به طور منظم به‌روز شود.

در صورت امکان، محتوا باید به صورت تخصصی نوشته شود، اگرچه مقالات عمومی از افرادی با تجربه واقعی در صورت لزوم قابل قبول است.

  • خودتان را به بازدیدکنندگان معرفی کنید

تکنیک‌هایی ساده جهت اعتمادپذیرکردن سایت شما:

  • استفاده از گواهی SSL
  • نوشتن اطلاعات کامل در صفحات درباره ما و تماس با ما
  • نمایش صفحات قوانین سایت به صورت دقیق
  • نمایش نمونه‌کارها، محصولات و خدمات سایر
  • ارائه نظرات مشتریان قبلی به کاربران جدید
  • ذکر دقیق آدرس، شماره تلفن محل کسب‌ و کار
  • معرفی تیم همکاران همراه با عکس و بیوگرافی
  • برای تولید محتوا از کارشناسان کمک بگیرید

گوگل فقط محتوای خوب نمی‌خواهد؛ بلکه می‌خواهد محتوا توسط افرادی ارائه شود که در آن زمینه متخصص هستند. به جای استخدام نویسندگان ناشناس یا انتشار محتوای بدون نام، برای تولید محتوای حرفه‌ای، با متخصصان در این زمینه همکاری کنید. این افراد می‌توانند محتوایی که گوگل به آن اعتماد می‌کند را برای شما تولید کنند. یک روش عالی برای تولید محتوا توسط افراد متخصص، مصاحبه با یک دانشمند، استخدام یک متخصص برای ، یا همکاری با شرکت دیگری برای انتشار تحقیقات درجه یک است.

سایر روش‌های تولید محتوای خوب برای گوگل توسط افراد/سایت‌(های) معتبر عبارت‌اند از:

  • گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر
  • از رسانه‌های قوی
  • کمک گرفتن از تکنیک برند منشن
  • حضور فعال در فروم‌های گفتگوی اینترنتی

ترفندهایی که در تولید محتوای باکیفیت به شما کمک می‌کنند:

  • استفاده از منابع انگلیسی مرجع در فرایند تولیدمحتوا
  • قرار دادن اینفوگرافیک، ویدیو و پادکست مرتبط
  • داشتن تحقیق حرفه‌ای و شناخت عمیق مخاطبان
  • درک عمیق هدف جستجوی کاربر در فرایند تولیدمحتوا
  • مختصر و مفید نوشتن به جای پرکردن صفحه از کلمات نامرتبط!
  • محتوای خود را به طور منظم بروز کنید

ما هر روز حجم باورنکردنی از داده‌ها را ایجاد می‌کنیم. کاربران اینترنت تا سال 2025، هر روز به طور متوسط 463 میلیارد گیگابایت داده ایجاد خواهند کرد. این بدان معناست که محتوا به سرعت منسوخ می‌شود. در طی این مدت، ابزارها به‌روز می‌شوند، سایت‌ها آفلاین می‌شوند، افراد نقش‌های جدیدی را بر عهده می‌گیرند و گوگل همواره الگوریتم‌های خود را بروز می‌کند. متخصصان سئو معتقد هستند، میانگین طول عمر محتوای آنلاین بسته به موضوع و صنعت حدود دو سال است. با گنجاندن به‌روزرسانی محتوا در استراتژی سئو، محتوای خود را دقیق و بروز نگه دارید. همچنین   سایت خود را هر سال بررسی کنید، به ویژه برای محتواهایی با رتبه بالاتر.

Eat در سئو

  • به منابع باکیفیت بالا لینک دهید

اگر می‌خواهید به عنوان یک متخصص و منبع موثق شناخته شوید، باید به داده‌های معتبر و واقعی تکیه کنید. به منابع رسمی، مطالعات و مقالات تحقیقاتی لینک دهید تا از مقاله خود پشتیبانی کنید و نشان دهید که می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. می‌توانید از منابع قابل اعتماد مانند NCBI و JSTOR برای یافتن منابع مطالعاتی برای پشتیبان‌گیری از اظهارات خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید به توییت‌ها، مقالات یا گزارش‌های انجام شده توسط متخصصان صنعت لینک دهید. توصیه می‌شود از تکنیک‌های کمک بگیرید

  • دیدگاه‌های متعدد را در نظر بگیرید

محتوا برای قابل اعتماد بودن، باید از زوایای مختلف به مشکلات نگاه کرده و بررسی کند که هر زاویه چه نقشی در بحث کلی دارد. به عنوان مثال، اگر محتوای شما در مورد بهترین انواع بستنی است، به احتمال زیاد یک نوع بستنی برای هر فردی مناسب نیست. ممکن است یک نفر نوعی از بستنی که با شیر محلی تهیه شده است را دوست داشته باشد و شاید فرد دیگری برای انتخاب بین بستنی ساده و یخی مشکل داشته باشد. زوایای مختلف بی پایان هستند. اما، هدف این است که دیدگاه‌های مختلف درباره یک موضوع را توضیح دهید تا در مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و اینطور به نظر برسد که شما یک متخصص هستید.

اگر آموزش صفر تا صد سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی می‌توانید خطا‌ها را کاهش دهید.

  • به شهرت آنلاین و برند منشن خود توجه کنید

شهرت آنلاین () شما می‌تواند بر قابل اعتماد بودن سایت و محتوای شما تأثیر بگذارد. باتوجه کردن به اخبار منفی و پاسخ سریع به نظرات منفی، از اعتبار برند خود محافظت کنید. در تمامی شبکه‌های اجتماعی برای نام تجاری خود پروفایل ایجاد کنید (تا شخص دیگری سعی در مالکیت آن‌ها نداشته باشد!)، و مشتریان را تشویق کنید که نظرات مثبتی در مورد برند شما ارائه دهند. اگر این کار برای کسب و کار شما منطقی نیست، نیازی به تلاش برای ساختن یک برند بزرگ ندارید، اما مطمئن شوید که نام خوب شما لکه‌دار نمی‌شود.

گوگل از عبارت “ Your Money or Your Life مخفف: YMYL ” به معنای پول یا زندگی شما برای توصیف موضوعات یا صفحاتی استفاده می‌کند که در صورت ارائه مطالب نادرست می‌توانند به طور بالقوه بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد تأثیر بگذارند. این نوع محتواها ریسک بالایی دارند؛ به همین دلیل است که الگوریتم‌های گوگل این صفحات را با استاندارد بالاتری بررسی می‌کنند

گوگل درباره الگوریتم YMYL می‌گوید:

در رابطه با صفحات YMYL، ما معتقد هستیم که کاربران از ما انتظار دارند با سخت‌ترین استانداردهای قابل اعتماد و ایمنی کار کنیم. به این ترتیب، در جایی که الگوریتم‌های ما تشخیص می‌دهند که درخواست کاربر به موضوع «YMYL» مربوط می‌شود، در سیستم‌های رتبه‌بندی خود به عواملی مانند درک خود از اعتبار، تخصص یا قابل اعتماد بودن صفحاتی که در پاسخ ارائه می‌کنیم، اهمیت بیشتری می‌دهیم.

دکمه بازگشت به بالا