عمومی

اهمیت اجرای استاندارد و اصولی سقف ویلا

وجود سنگدانه های طبیعی با رنگ های متنوع کمال بخش طراحی های مدرن سنتی در سازه است و به همین دلیل المت می تواند مناسب ترین انتخاب معماران، مهندسین و متخصصان در هنگام اجرای سقف ویلا و اردواز باشد. یکی از خصوصیات بارز تایل های المت وجود سنگ فولاد مستحکم می باشد که این خصوصیات المت را قادر به بر آورده نمودن الزامات سختگیرانه ترین آزمایشات می نماید. آلمت در سراسر جهان سخت ترین آیین نامه ها، استانداردها را رعایت نموده است و تایل های آلمت اصل نیوزلند در طرح های مدرن و کلاسیک تولید و عرضه میگردد.

هسته اصلی المت فولاد آغشته به آلوزینگ می باشد که در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم و دارای 50 سال ضمانت می باشد. تولید تایل های آلمت نتیجه 30 سال تحقیق و پژوهش محققین و پژوهشگران می باشد. به علت وزن بسیار کم نوع اتصال و انعطاف پذیری تایل المت، گزینه مناسبی جهت پایداری در برابر زلزله می باشد.

وجود 7 کیلو گرم وزن در هر متر مربع باعث می شود که این پوشش سقف وزنی به مراتب کمتر از محصولات مشابه را تحمل کند. هسته اصلی هر تایل از فولاد چهار دهم میلیمتر تشکیل شده است که هر تایل شامل 7 شیار به طور افقی می شود. تایل ها دارای یک ساختار منظم، مستحکم و قابل قفل شدن در یکدیگر می باشد.

آلاچیق شیشه ای به دلیل اینکه قابل استفاده در همه مناطق و شرایط آب و هوایی مختلف می باشد، بسیار پرفروش است. خطر شکستن آلاچیق شیشه ای چقدر است؟ یکی از سوالات رایجی که بسیاری از افراد می پرسند اینست که آیا شیشه هایی که در آلاچیق به کار برده می شود خطر شکستن دارد یا خیر؟ در صورت شکستن قطعات آن خرد نمی شود و تیز و برنده نیست.

با شنیدن نام آلاچیق ، اتاقکی از چوب بدون دیوار و با سقف و چند پایه به ذهن خطور می کند. این آلاچیق ها معمولا در فضای باز و مناطقی که دارای منظره هستند استفاده می شود. اما آیا برای همه فصول سال مناسب می باشد؟ به همین منظور امروزه برای محافظت در برابر سرما، گرما ، باد و باران از آلاچیق شیشه ای استفاده می شود.

با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم. آلاچیق شیشه ای چیست ؟ به طور کلی آلاچیق نوعی سازه می باشد که از چند ستون و سقف تشکیل شده است که با توجه به کاربرد آن از چوب ، آهن ، ترموود و شیشه (با ترکیب اسکلت)ساخته می شود.

بدون آنکه به یکپارچگی ساختمان توجهی شود . روی سطوح این شبکه بندی و یا کلاف بندی ساده را با پوشش های شیروانی برای سقف های شیب دار می پوشانند. که این کار دارای معایب بسیاری از نظر علم مواد مهندسی می باشد. ما قصد ورود به مباحث تخصصی و مهندسی این مسئله را در این مقاله نداریم . چراکه اگر قرار باشد به این امر بپردازیم مبحث بسیار طولانی را پیش رو خواهیم داشت.

این طرح نمونه بارزی از یک طرح صرفا کاربردیست . جالبه در مازندران کم نیستند ویلاهائی که با سبک کانادائی طراحی شده اند. البته باید بگیم کانادائی ها در طراحی در سبک های ویلائی ید طولائی دارند. سایر سبکها را نیز از مطرح کردنشون فعلا موجب طولانی شدن مبحث ما خواهد شد . ادامه این خط را شمامیتونید با یک جستجوی کوچک در اینترنت ترسیم نمائید. اماتصاویری رو برای رفع کنجکاوی در گالری شرکت ویلا سقف گذاشته ایم تا مشاهده فرمائید.

همین مسئله باعث شده سبکهای متفاوت و منحصر به فردی را در سقفهای شیروانی مشاهده کنیم. از نمونه های موجود در آسیا شرقی و کشورهائی مانند تایلند و چین و کره و ژاپن که نوعی طراحی و سبک جالبی را در این مورد دارند. یا طراحی های سبک انگلیسی ایتالیایی، مدیترانه ای و کانادائی و غیره که در اغلب این نمونه های طراحی که در دنیا بولد هستند رو میشه نام برد. همین طور میشه یک وحدت رویه ای را در اصول و در رعایت فرهنگ و لحاظ کردن مسائل آب و هوائی و اقلیمی را بسادگی مشاهده کرد.

بطور کلی باید بگوئیم که در انتخاب پوشش سقف های شکسته یا سقف های شیب دار همه چیز خلاصه در دوام و زیبائی نمیشود. شما عوامل متعددی را که برایتان برشمردیم را لازمست تا در نظر داشته باشید . حداقل در شمال مسایل رطوبت و خوردگی و زنگ زدگی تغییر شکل ظاهری تایل ها و پوشش های شیروانی ها را در اولویت امور قراردهید . عواملی نظیر مقاومت در مقابل تشکیل کپک ها جلبک ها و خزه ها که بسیار پراهمیت است.

هرچند که این طرح یک نمونه کاملا خنده داری هست. و درسمتی دیگر یک سبک کاملا مدرن تلفیقی از دو تضاد در معماری را در خود جای داده است. اما مقصود نشان دادن سبک طراحی کانادائیست. این سبک بدلیل بارشهای شدید برف و کولاک بوجود اومده و تداعی کننده همون سقف بی دیوار هست. همون سرپناه که گفتیم .

ثانیا گرم کردن فضای داخل به دلیل حذف دیوارها به شکل چشمگیری ساده تر هست. با توجه به کم بودن حجم در بالای این سبک معماری هوای گرم خیلی زود بالا را پر میکند. گذشته از گرم کردن سقف که موجب آب شدن برفها میشود . بسرعت فضای داخلی را با حداقل انرژی میشه گرم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا