ایران کسب و کارعمومی

تبلیغات چاپی چیست؟

تبلیغات چاپی نوعی بازاریابی است که با استفاده از رسانه‌های چاپی فیزیکی در مقیاس وسیعی به مشتریان می‌رسد. تبلیغات به صورت نسخه چاپی در انواع مختلف نشریات مانند روزنامه‌ها، مجلات، نیز صورت میگیرد یا پست‌های مستقیم چاپ می‌شوند. تبلیغات چاپی چه از منظر بازاریابی صورت گیرد و یا تنها به منزله معرفی و اطلاع رسانی انجام شود می‌تواند در حوزه بازاریابی مسمر ثمر باشد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی انواع رسانه‌های مورد استفاده در تبلیفات چاپی و چگونگی انجام آن مواردی را بیان نمائیم.

از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، شرکت‌های آمریکایی به طور متوسط سالانه 25 میلیارد دلار برای تبلیغات چاپی هزینه می‌کنند. در حالی که این اعداد در دهه اخیر تا حدودی کاهش یافته است، اما تبلیغات چاپی همچنان نوعی بازاریابی مناسب و ضروری در بازارهای خاص است. این نوع تبلیغ می‌تواند با استفاده از روش‌هایی به مشتریان بالقوه برسد که بازاریابی دیجیتال نمی‌تواند.

پنج نوع تبلیغات چاپی قدرتمند

رسانه‌ی چاپی به شما امکان می‌دهد تا برند و محصولات خود را در چندین قالب نمایش دهید. برخی از موثرترین انواع تبلیغات چاپی عبارتند از:

  1. روزنامه

تبلیغات روزنامه همچنان به عنوان یک ابزار بازاریابی مفید برای رساندن پیام به مخاطبان خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مصرف‌کنندگانی که روزنامه می‌خوانند، فعال و مشارکتی هستند. تبلیغات روزنامه همچنین مقرون به صرفه و قابل‌اعتماد است و تأثیری ماندگار به جا می‌گذارد.

  1. مجله

تبلیغات مجله‌ای می‌تواند یک جایگاه اصلی برای برند شما در نشریات معروف در مناطق نزدیک یا ایالات متحده ایجاد کند. نمایشگرهای با وضوح بالا می‌توانند یک جمعیت خاص یا صنعت خاص را هدف قرار دهند و مدتها پس از بسته شدن مجله همچنان در ذهن خوانندگان ماندگار خواهند ماند. به علاوه، وقتی صحبت از تبلیغات مجله‌ای می‌شود، شما فقط محدود به خلاقیت خود هستید.

  1. پست مستقیم

اگر تحقیقات خود را انجام دهید، می‌توانید جمعیتی خاصی را از طریق پست مستقیم هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید نتیجه‌ی خود را با استفاده از روش‌های مختلف اندازه‌گیری کنید. پست مستقیم مقرون به صرفه است و برای گیرنده بسیار شخصی شده است. به علاوه، گزینه‌های انعطاف‌پذیر بسیار زیادی بر اساس معیارهای شما وجود دارد.

  1. بروشورها

حتی در دنیای مبتنی بر فناوری، تعداد کمی از ابزار بازاریابی شما را در تماس مستقیم با مخاطبان و همچنین بروشورها قرار می‌دهند. بروشورها اقتدار، اعتبار و برند شما را در یک قالب یکسان تثبیت می‌کنند. آنها اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید در یک جلسه برای صدها نفر توزیع کنید. بعلاوه، بروشورها از جمله مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای کسب اطلاع در مورد تجارت شما هستند.

آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر است؟

پاسخ این است: بله، همینطور است.

اگرچه درست است که تبلیغات دیجیتال از تبلیغات چاپی به عنوان شکل اصلی بازاریابی در دنیا پیشی گرفته است، اما چاپ به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. نرخ تبدیل بالا، آمار جمعیتی قوی مخاطبان، شهرت شرکت و قالب تعاملی منحصر به فرد چاپ، آن را سال به سال در جریان اصلی بازاریابی نگه می‌دارد. بیایید کمی دقیق‌تر به مزایای چاپ نگاهی بیندازیم.

  1. تبلیغات چاپی به روشی منحصر به فرد به مردم دسترسی پیدا می‌کند

تعامل مردم با تبلیغات چاپی به روش‌هایی متفاوت با تبلیغات دیجیتال صورت می‌گیرد. برای مثال، شانسِ به خاطر آوردن یک تبلیغ در قالب چاپ برای یک بیننده بسیار بیشتر از تبلیغات دیجیتالی است. همچنین، به طور کلی مصرف‌کنندگان برای محصولات و خدماتی که به صورت چاپی تبلیغ می شوند ارزش بیشتری نسبت به تبلیغات آنلاین قائلند.

به طور مثال هر کسب و کاری که خدمات خود را به صورت حضوری هم ارائه می دهد می تواند با چاپ کارت های مختلف ویزیت یا یا با ارائه بروشورهای جذاب اقدام به تبلیغ کسب و کار خود نماید.

این روندهای فعلی در بازاریابی را در نظر بگیرید:

  • مشتریان وقت بیشتری را برای بررسی تبلیغات چاپی صرف می‌کنند.
  • میزان اطلاعاتی که مشتری با تبلیغات چاپی دریافت می‌کند بیشتر است.
  • واکنش احساسی پس از مطالعه‌ی آگهی چاپی بسیار بیشتر است.
  • مصرف‌کنندگان تمایل دارند پس از مشاهده‌ی یک آگهی چاپی هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنند.
  • بینندگان ناخودآگاه محصولات موجود در تبلیغات چاپی را با ارزش می‌دانند.
  1. تبلیغات چاپی نرخ تبدیل بالایی دارند‌

یکی از دلایلی که هزینه‌های بازاریابی چاپی بیشتر از بازاریابی دیجیتال است، سرمایه‌گذاری هنگفت‌تر است. مثلا، طبق شورای CMO، نزدیک به 80 درصد از مصرف‌کنندگان بر اساس تبلیغات پستی مستقیم اقدام می‌کنند در مقایسه با کمتر از 50 درصد از مشتریانی که به یک تبلیغ ایمیل پاسخ می‌دهند.

همچنین شرکت‌ها می‌توانند تقریباً در تمام انواع دیگر رسانه‌های چاپی روی همان میزان پاسخ بالا حساب کنند. چه تبلیغات به صورت بنر باشد چه ، تبلیغات روزنامه یا بروشور، رسانه چاپی اقدامات مصرف‌کننده را برانگیخته و نرخ تبدیل را بسیار بالاتر می‌برد.

  1. تبلیغات چاپی اعتبار و اطمینان ایجاد می‌کند

یک شرکت می‌تواند هزینه‌ی بالایی صرف ساخت یک وب سایت، تنظیم دقیق یک فعالیت ایمیلی یا گسترش دامنه‌ی بازار خود در شبکه‌های اجتماعی کند. با این حال، این شرکت ممکن است هنوز نتواند نوع اعتباری که اعتماد ایجاد می‌کند را در برند خود به وجود آورد. یک دلیل این است که اینترنت مملو از اطلاعات غلط و گمراه‌کننده است.

به همین دلیل، چاپ همچنان معتبرترین منبع تبلیغات است. هنگامی که یک مشتری یک تبلیغ چاپی را مشاهده می‌کند، به طور خودکار تصور می‌کند که این تبلیغ از یک شرکت معتبر و قابل‌اعتماد است. طبق نظرسنجی نیلسون، 10 قالب برتر رتبه‌بندی شده که بالاترین درصد اعتماد مصرف‌کننده را به دست می‌آورند، عبارتند از:

  1. تبلیغات تلویزیونی
  2. آگهی‌های روزنامه
  3. آگهی‌های مجله
  4. بیلبورد / تبلیغات در فضای باز
  5. تبلیغات رادیویی
  6. فیلم‌های آنلاینی
  7. بروشور
  8. نتایج موتور جستجو
  9. شبکه‌های اجتماعی
  10. تبلیغات در دستگاه‌های تلفن همراه

در حالی که تلویزیون و رادیو ممکن است هنوز بر بخش عمده‌ای از تبلیغات تسلط داشته باشند، روزنامه‌ها، مجلات و بروشورها همچنان بالاترین سطح اعتماد مصرف‌کننده را به دست می‌آورند.

  1. هدف‌گذاری جمعیت‌‌شناختی مخاطبان قوی

این تصور غلط وجود دارد که تبلیغات چاپی مخاطبان خاص را هدف قرار نمی‌دهد. درست است که این فناوری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تلاش‌های بازاریابی خود را در پلتفرم‌های دیجیتالی اصلاح کنند. با این حال، مقدار قابل توجهی از استراتژی تحقیق و بازاریابی صرفِ دستیابی به یک هدف جمعیتی در تبلیغات چاپی می‌شود.

برای مثال، یک شرکت ممکن است یک هشتگ اجتماعی ایجاد کند یا از یک شماره تبلیغاتی منحصر به فرد یا کد رهگیری استفاده کند یا یک نقطه تماس مشخص برای نظارت بر موفقیت در کارزار بازاریابی خود ایجاد کند. همچنین، یک کسب و کار ممکن است یک کد پاسخ سریع (QR) یا نظرسنجی از مشتری را تعیین کند تا اثربخشی یک استراتژی مشخص را برآورد کند.

مزایای تبلیغات چاپامتیاز کاربران: 5 از 5 – (4 رای)

تبلیغات چاپی یکی از روش‌های مهم و مؤثر برای تبلیغات و ترویج محصولات و خدمات است. در این روش، از چاپ روی مختلفی از جمله کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت ویزیت و … استفاده می‌شود تا به مشتریان پیام موردنظر رسانده شود. در این مقاله به بررسی مزایا و نحوه استفاده از تبلیغات چاپی پرداخته خواهد شد.

مزایای تبلیغات چاپی

1- دسترسی به هدفمندان: با استفاده از تبلیغات چاپی، می‌توان به هدفمندان خود دسترسی پیدا کرد و پیام خود را به آن‌ها منتقل کرد.
به عنوان مثال، اگر شما یک کسب‌وکار برای فروش لباس‌های زنانه دارید، با استفاده از تبلیغات چاپی می‌توانید به زنان جوان و میانسال هدف خود دسترسی پیدا کنید.

2- قابلیت انتشار گسترده: تبلیغات چاپی به راحتی قابل انتشار است و می‌توان آن‌ها را در محل‌های مختلفی از جمله مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، دفاتر و … قرار داد.

3- افزایش شناخت برند: با استفاده از تبلیغات چاپی، شما می‌توانید شناخت برند خود را در بازار افزایش دهید و برای مشتریان خود به یاد ماندنی شوید.

4- قابلیت انطباق با بودجه: تبلیغات چاپی قابلیت انطباق با بودجه شما را دارد. شما می‌توانید برای تبلیغات خود از کارت ویزیت ساده تا بروشور‌های چند صفحه‌ای استفاده کنید.

5- ارائه اطلاعات جامع: با استفاده از تبلیغات چاپی، شما می‌توانید اطلاعات جامعی درباره محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، با استفاده از کاتالوگ، می‌توانید تصاویر و جزئیات فنی محصولات خود را به مشتریان نشان دهید.

یکی از شیوه های درآمدی گرافیست ها طراحی قالب ها و طرح هایی است که می توان از آن برای تبلیغات استفاده کرد، در مقاله تبلیغات چاپی چیست به تمامی ابعاد این موضوع می پردازیم.چاپ یکی از موثرترین شیوه های افزایش درآمدی است که شما می توانید برای سفارش از همین حالا اقدام کنید.

تعریف تبلیغات چاپی

در یک عبارت ساده به فرایند چاپ و تکثیر کردن طراحی هایی که گرافیست ها انجام می دهند تبلیغات چاپی می گویند.

طراح ها می توانند برای انواع مختلف محصولات چاپی مانند : کاتالوگ ، بروشور ، ساک دستی ، سربرگ و … طرح درست کنند. هر یک از این محصولات به مراتب به درد یک نوع از کسب و کار می خورد و متناسب با آن کاربرد دارد.

برای مثال اگر در فروشگاه دیجیتال پای بگذارید می توانید به صورت مکرر با کاتالوگ ها و بروشور های مواجه شوید که محصولات فروشگاه را به شما معرفی می کنند.البته توجه داشته باشید که بروشور با کاتالوگ تفاوت های کوچک ولی موثری دارد که در مقاله به آن پرداخته ایم.

برای یک فروشگاه دیجیتال و یک فروشگاه لوازم خانگی ، چاپ کاتالوگ بهترین گزینه است و این درحالی است که برای مراکز آرایشی و بهداشتی ، بروشور کاربرد بیشتری دارد و تاثیر آن به مراتب بر روی مشتری بیشتر است.

پس متوجه شدیم که هر کدام از محصولات چاپی بدرد کسب و کاری می خورند و مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر هنوز به کاربرد انواع محصولات چاپ در کسب و کار های مختلف پی نبرده اید می توانید مثال زیر را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از تبلیغات چاپی

1- تعیین هدف: برای شروع تبلیغات چاپی، شما باید هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، آیا شما قصد دارید شناخت برند خود را افزایش دهید یا محصولات جدید خود را به مشتریان معرفی کنید؟

2- طراحی پیام: پس از تعیین هدف، باید پیام مناسب برای تبلیغات خود طراحی کنید. پیام شما باید جذاب و متناسب با هدف و مخاطبان شما باشد.

3- انتخاب نوع چاپ: برای تبلیغات چاپی، شما می‌توانید از نوع‌های مختلفی از جمله کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت ویزیت و … استفاده کنید. برای انتخاب نوع چاپ، باید به هدف و بودجه خود توجه کنید.

4- انتخاب محل قرارگیری: برای تبلیغات چاپی، شما باید محل مناسبی را برای قرارگیری تبلیغات خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب‌وکار آنلاین دارید، می‌توانید تبلیغات خود را در فضای مجازی قرار دهید.

5- اندازه‌گیری عملکرد: برای اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات چاپی، شما باید از روش‌های مختلفی از جمله پرسشنامه، بازخورد مشتریان و … استفاده کنید.

مثالی ساده برای تبلیغات چاپی

تصور کنید که مسئولیت تبلیغات یک فرد مشهوری را در یک شهر بزرگ بر عهده گرفته اید ، این فرد می خواهد در ماه آینده کنسرتی اجرا کند و شما موظف هستید که تمامی مردم شهر از این کنسرت خبردار شوند.

بهترین راه برای خبردار کردن مردم از این کنسرت چه نوع محصول چاپی ای است ؟

با کمی اندیشه متوجه می شویم که برای این فعالیت و گرده همایی بهترین گزینه چاپ تراکت و پوستر در مناطق شلوغ شهر است.

با نصب پوستر ها بر در و دیوار شهر می توانید مردم را مجاب به توجه به کنسرت شما بکنید.در نتیجه همه متوجه خواهند شد که فلان خواننده در فلان تاریخ کنسرتی برگذار می کند.

حالا که فهمیدیم تبلیغات چاپی چیست به انواع آن می پردازیم.

انواع تبلیغات چاپی

در بخش های قبلی به صورت خیلی کلی اشاره کرده ایم که محصولات چاپی عبارت اند از چی ، در این قسمت تمامی این محصولات را به صورت جز به جز مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات مطبوعاتی

تبلیغات مطبوعاتی مانند تبلیغ کردن رویدادی از طریق روزنامه ها و نشریات است، یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات چاپی روزنامه ها و یا مجلات هستند.

استفاده از این روش مزایای در پی دارد که به آن می پردازیم :

مخاطب فقط یک خواننده است پس اهمیت پیدا می کند

مخاطب هنگامی که به خواندن می پردازد یعنی این که به دنبال چیزی جذاب می گردد پس تبلیغات خوب می توانند خیلی بیشتر موثر باشند

توجه داشته باشید روزنامه ها به دلیل اینکه هر روز چاپ می شوند ، از سوی خواننده هیچ دلیل برای نگه داشتن برگه باقی نمی ماند و روزنامه ها معمولا در آخر روز دور ریخته می شوند و یا صرف برخی از کار های دیگر می شوند.

اما مجله ها با ظاهر جذاب تری که دارند و البته هزینه بیشتری که مشتری در قبال آن پرداخت می کند به دور ریخته نمی شوند و ممکن است نگه داشته شوند و یا به سایر افراد معرفی گردند.

کاتالوگ در تبلیغات چاپی

کاتالوگ ها برای معرفی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، شما می توانید برای همین حالا اقدام کنید و تخفیف ویژه 28% را ازان خود کنید.

این محصول چاپی برای شرکت های بزرگ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و درواقع پلی هستند در میان مصرف کننده و تولیدکننده تا محصولات و یا خدمات را معرفی کنند.

فروشگاه ها ، سوپرمارکت ها ، شرکت های بزرگ ، دفتر های خدماتی و… از مراکزی هستند که با کاتالوگ ها سر و کار دارند.

جالب است که بدانید کاتالوگ ها به خودی خود انواعی دارند و هر کدام از این انواع برای یک کسب و کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، برای اطلاع بیشتر درباره این موضوع می توانید مقاله را مطالعه نمایید.

بروشور در تبلیغات چاپی

بروشور ها هم مانند کاتالوگ ها کاربرد بسیار مناسبی در هر نوع کسب و کاری دارند، بروشور ها به صورت کلی برخی از ویژگی های یک محصول و یا خدمات را به مشتری ارائه می دهند.برای از همین صفحه اقدام کنید و با ما تماس بگیرید.

بروشور ها معمولا شامل اطلاعاتی مانند رنگ ، وزن ، قیمت ، روش مصرف و.. را به مخاطب انتقال می دهند.

بروشور ها نیز انواع مختلفی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف چاپ می شوند، قیمت این ها ارزان تر از سایر تبلیغات است و مطالعه کردن آن بسیار ساده و شکیل است.

حال که متوجه شدیم تبلیغات چاپی چیست می پردازیم به :

پوستر در تبلیغات چاپی

پوستر ها با ادغام خلاقیت گرافیک و هنر تبلیغات می توانند مخاطب را به خود جذب کنند ، پوستر ها از محصولاتی هستند که می توانند به راحتی مخاطب را مورد هدف قرار دهد و هدف خود را خالی کند.

پوستر ها همانند مثالی که باهم زدیم می توانند رویداد های مهم و اخبار جذاب را به خواننده منتقل کنند.

رنگ و طرحی که در پوستر ها مورد استفاده قرار می گیرد شاید از مهم ترین بخش های چاپ این محصول باشد ، با استفاده از پوستر ها مخاطبان شما چند برابر می شوند و شما نیازی به توجه به فرد ندارید.

شما می توانید پوستر خود را در محلی نصب کنید که روزانه هزاران نفر از آن جا گذر می کنند و تبلیغ شما را به صورت رایگان مشاهده می کنند. هر چه طرح و گرافیک و متن استفاده شما جذاب تر باشد مخاطب را به خودش بیشتر نزدیک می کند.

برای چاپ پوستر و سایر محصولات چاپی مورد نظر خود از می توانید همین حالا اقدام کنید.

اکنون که متوجه شدیم تبلیغات چاپی چیست می پردازیم به :

آگهی های تبلیغاتی | انواع آگهی

کارت پستال در تبلیغات چاپی

کارت پستال ها به عنوان یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپی کاملا مورد استفاده افراد و شرکت ها قرار می گیرند.

این قطعات بدون نیاز به هیچ بسته بندی تولید می شوند و تولید آن ها هم از هزینه کم برخوردار است و هم از سرعت بالا.

کارت پستال ها انواعی دارند و به یک شکل تولید نمی شوند هر کدام از کارت پستال ها بدرد کسب و کار یا مناسبتی می خورد.این کارت ها در گذشته برای مدت زیادی به صورت تک لت چاپ می شدند ولی امروزه به دولت و سه لت هم نیز برای آن ها مناسب است.

اوراق اداری در تبلیغات چاپی

به تمامی کاغذ هایی که در شرکت ها ، اداره ها مراکز و سازمان های دولتی و چه غیر دولتی ، چه رسمی و چه غیر رسمی استفاده می شود اوراق اداری می گویند.

در تمامی این مراکز کاغذ ها به یک شکل هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند و این به این دلیل است که برای این که کاغذ های اینجور مراکز نظمی بگیرند ، همگی به شکل هم هستند.به این کاغذ ها معمولا ست اوراق نیز گفته می شود.

شما همچنین می توانید برای همین حالا اقدام کنید و اولین قدم را در افزایش روند فروش خود بردارید.

مزایای تبلیغات چاپی

تا به اینجا به انواع تبلیغات چاپی پرداخته ایم و حتی بیشتر از این ها هم توضیح دادیم، در این بخش قصد داریم که اطلاعاتی را ارائه دهیم که به صورت کامل با مزایای تبلیغات چاپی آشنا شوید.

مشتریان به راحتی با محصول ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات مورد نظر خود را مشاهده می کنند.

به دلیل کوچک و کم حجم بودن جابجایی راحتی دارند و می توانند دست به دست شوند.

مشتری می تواند محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند

حذف شدن واسطه ها برای معرفی محصولات و…

زمان هدر نمی رود و به دلیل افزایش تقاضا فروش سریع و بدون وقفه انجام می گردد.

دسترسی خیلی سریع مشتریان به اطلاعات تماس مانند شماره و ایمیل

امیدواریم از مقاله تبلیغات چاپی چیست لذت برده باشید، برای خرید هرگونه محصولات چاپی خوب از همین حالا اقدام کنید تا از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

جهت لیست قیمتهای مختلف پرچم می تونید با چاپ آنلاین پرچم تماس بگیرید

 

دکمه بازگشت به بالا